5 dolog, amit nem tudtál a hírlevelekről és árakról

hírlevél

A hírlevélnek megvan az a nagyszerű tulajdonsága, hogy célzott információt közvetít a vásárlóknak. Nem pusztán a webáruház létezéséről ad hírt, hanem segít, hogy lehetséges vevőből tényleges vásárló legyen. Ha pedig ez tudatos árstratégiával párosul, akkor nyert ügyed van. Hogyan függ össze a kettő? Mondjuk.

1. Nincs hirtelenkedés, mindent csak megalapozottan!

A tervezés kulcsfontosságú, ezért nem árt előre felkészülnöd, hogy egy bizonyos időszakban miről akarsz hírt adni. Ehhez hozzátartozik az árstratégia is, hiszen az akciókról, kedvezményes ajánlatokról sosem a pillanatnyi benyomásaid alapján döntesz – ideális esetben. A megfelelő árképzés segít a visszatérő vevőkör kialakításában, márpedig a bevétel alakulása ettől függ.

Éppen ezért hírlevelet sem célszerű a véletlenre hagyatkozva küldeni, mint ahogy a forgalom fellendítéséről sem egy óra alatt határozol. Az utolsó pillanatban született, „csak a következő órában” típusú ajánlatok sosem működnek igazán, ha előtte nem készítetted fel a vevődet, mert nem jut el időben hozzá. Ezzel elérkeztünk a következő ponthoz.

2. Megvan a maga ideje

Egyes termékcsoportoknak megvan a saját szezonjuk, amikor jobban fogynak, ezt pedig az okos e-kereskedő ki is használja. Mondhatjuk, hogy a hírleveleknek is megvannak a saját időszakaik, amikor „elkelnek”. A marketing nagykönyv szerint kedden és csütörtökön érdemes levelet küldeni, mert ekkor a legjobb a megnyitási arány. Vegyük számításba azonban, hogy konkurencia is épp ugyanígy csinálja, tehát a verseny is nagyobb.

Kedvező még a délelőtti és délután 3 körüli időszak, mások viszont az este 6-ra esküsznek, hiszen ekkor érnek haza az emberek a munkából. Egy dolog azonban megváltozott, már nem csak bizonyos időpontokban nézzük az üzeneteinket (vagy e-mailjeinket), hanem gyakorlatilag egész nap.

Hasznos lehet tesztelni a rendszert, ugyanis semmi sincs kőbe vésve. Ha az adatok alapján neked is beválik ez az időszak, akkor nem szükségszerű változtatni. Azt látod, hogy senki sem olvas? Akkor az időponton túl vizsgáld felül a tartalmat. Ugorj a hármasra!

3. Kínálj tartalmat, az eladás később jön!

Sok webáruház követi el azt a hibát, hogy kizárólag a reklám és az akciók köré építi fel a levelet. Még mielőtt bármit is eladnál, előtte szükséges tájékoztatnod a vásárlót. Mondd el, hogy a terméked milyen pozitív kihatással van az emberek életére, hogyan viszi őket közelebb céljaikhoz, miért van szükségük rá? Ha sikerül felkeltened az érdeklődésüket, és folyamatosan újabb releváns (!) tartalommal jelentkezned, akkor szívesebben keresnek fel.

Kerüld az „óriási kedvezmények” felkiáltás gyakori használatát, mert pont ellentétes hatást érsz el. Ugyanezen oknál fogva tartózkodj az árak előtérbetolásától, a számok túlzott kiemelésétől. Itt elsődlegesen információt adsz magadról, az árak csak akkor jönnek, ha már ténylegesen az oldaladat látogatják. Akkor viszont legyenek jók!

4. A külsőségek bizony hatnak

Fontos, hogy a tartalom mellett fordíts időt a tetszetős külső kialakítására is! Igyekezz úgy rendezni a szöveget és a képi elemeket, hogy átlátható és következetes legyen – egyszerűen szólva, vezesse a tekintetet. A kevesebb néha több elve itt is érvényesül, de kizárólag tartalommal észrevétlen maradsz. Színek, blokkok, tipográfia, kiemelések, ezek mindegyike hasznos segítő, jól alkalmazva csodákra képesek.

Óvatosan bánj a GIF-ekkel és a videókkal!  Egyrészt, mert nem minden böngészőben, levelező applikációban jelennek meg egyformán, másrészt sokan kifejezetten idegesítőnek tartják a pörgő-forgó, hatásvadász villódzást. Amennyiben szeretnéd a kedvezmény mértékét, esetleg az árat feltüntetni, akkor maradj az egyszerűségnél! Told előtérbe magát a terméket, az ár pedig, mintha csak mellékesen került volna oda, ne kapjon hangsúlyt – ugyanis a tájékoztatásé a főszerep.

5. Az illeszkedés fontossága

Említettük már az árak stratégiai jelentőségét. A jó árképzés alatt nem a tartós olcsóságot értjük, hanem a termék értéke és a vásárlói elvárás találkozását. A vevőnek van egy elképzelése, hogy mennyit érhet a termék, ehhez mérten határozza meg, hogy mennyit hajlandó költeni. Ha túl alacsonyra teszed a mércét, akkor nem fogja elhinni, hogy valóban minőségi cikket kap – éppen ezért fontos, hogy az ár passzoljon a termékhez.

A hírlevélnél éppen ilyen fontos megválasztani a közönséget. Az ún. szegmentáció lehetővé teszi, hogy különböző csoportokat hozz létre, és ezeknek megfelelő tartalmakkal lásd el az olvasókat. Az eltérő közönség más-más igényekkel rendelkezik, a te feladatod, hogy koordináld őket hírleveleddel a releváns termékek felé.