Blog


Árazási stratégiák

Árazási stratégiák e-kereskedőknek

A klasszikus kereskedők sokszor még ma is egy igen kevéssé kifinomult eszközt használnak az árazáshoz. Veszik a termék nettó bekerülési árát, azt megszorozzák 1,8-cal, majd ráteszik az áfát. És kész. Ha valamely termék nem fogy, azt leértékelik, időnként csinálnak egy általános árakciót, a néha pedig akár veszteségig menő árháborúba kezdenek a konkurenciával. Ezt a módszert mondhatjuk intuitívnak, amennyiben ezzel azt jelentjük ki, hogy e módszer használói kevés valós információ alapján hoznak döntéseket. Ebben a döntési folyamatban nincs tudatos tervezés, csupán egyszerű módon reagál a piac eseményeire.

Árazás alapjai

Az árazás alapjai az e-kereskedelemben

A jó ár elad, az árazás azonban az e-kereskedelem bizonyosan egyik legbonyolultabb részterülete. Ahhoz, hogy megértsük, hogyan működik az árképzés az internetes kereskedelem világában, és elinduljunk azon az úton, aminek végén az eladásokat ösztönző, jól kialakított árazási rendszer van, fontos ismernünk néhány alapfogalmat, amelyekkel állandóan találkozunk, ha árazással kezdünk foglalkozni.