5 dolog, amivel maradásra bírhatod a látogatóidat

Az élelmes kereskedők idejében közbeavatkoznak, ha látják a vásárló tanácstalanságát: segítséget ajánlanak, de ha még ezek után is üres kézzel távozik, akkor is egy lépéssel közelebb kerültek ahhoz, hogy a vevő legközelebb visszatérjen. Jó hír, hogy az e-kereskedelemben is léteznek olyan technikák, amelyekkel a távozni készülőket maradásra ösztönözheted. Mutatunk rögtön ötöt!

1. Használj erőteljes Call to action kifejezéseket!

Az egyik leggyakoribb ok, amiért a látogatók idejekorán távoznak, az, ha nem találják meg a keresett információt. Ezt úgy előzheted meg, ha már az érkezés pillanatában kalauzolni kezded őket: erre jók a CTA-k, vagyis a cselekvésre felhívó kifejezések.

Segítségükkel aktív felhasználókká alakíthatod az éppen betévedő nézelődőt, és gondoskodhatsz róla, mindent megnézzenek, amit láttatni kívánsz. Figyelj az egyértelmű, de figyelemfelkeltő megfogalmazásra! Ilyen lehet a „További termékeink megtekintése” helyett a „Kérek még”, vagy az „Iratkozz fel hírlevelünkre” szövegnél hatásosabb lehet a „Küldjük neked a legfrissebb híreket, hogy ne csak okosan nézz!”

Ha azt tapasztalod, hogy sokan hagyják hátra a webáruházat, érdemes erősebbé, kreatívabbá tenni a CTA-k szövegezését. Tekints rájuk úgy, mint a webshop térképére, ami pontról pontra megmutatja, mit és hol lehet megtalálni!

2. Személyes asszisztencia online: chatbot

Nem csak azért iszonyatosan hasznosak, mert tehermentesítik/kiváltják az ügyfélszolgálat munkáját, hanem mert személyesebbé teszik a felhasználói élményt. A chatbotok automatizált alkalmazások, amelyek képesek a vásárlók kérdéseit megválaszolni, és fordítva: megkérdezik, mit szeretne a vevő, majd célzottan ajánlanak termékeket.

Segítségükkel csökkentheted a félbehagyott rendelések számát, ugyanis a botok emlékeztetik a látogatót a kosárban felejtett cikkekre, és kideríthetik, miért szakadt meg a folyamat. Ha az ügyfelek azonnali megoldást kapnak a problémáikra, akkor nagyobb eséllyel fejezik be a vásárlást.

A chatbotok felhívják a figyelmet az akciókra is, így egy remek ajánlattal a távozni készülőt maradásra bírhatod. Sőt, ha érdeklődik egy termék iránt, akkor a kapcsolódó cikkek bemutatásával még a kosárérték is növelhető.

3. Automatikus kitöltéssel a gördülékenyebb vásárlásért!

A felhasználók számára a legfontosabb, hogy a lehető leggyorsabban a rendelési folyamat végére érjenek. Ha nem elég sima az út, könnyedén odébb állnak, viszont létezik olyan opció, amivel gyorsíthatjuk a befejezést: az automatikus kitöltéssel.

Kétélű fegyver, hiszen egy Facebook fiókkal történő bejelentkezés sokakat bizalmatlanná tesz. Ennél szerencsésebb megoldás, ha a felhasználók saját profilt hoznak létre a webshopon, ami az első kitöltés után elmenteni az adatokat, a következő alkalomnál pedig automatikusan betöltődnek.

4. A nem idegesítő felugró ablakok titka

Manapság már minden e-kereskedés használ PopUp-okat, de kevesen tudják jól alkalmazni. Túl hirtelen, túl sok, túl későn – ezek mind olyan hibák, ami miatt a látogató távozik. Érdemes személyre szabott üzeneteket, ajánlatokat mutatni a vevőnek, mégpedig a szerint, éppen milyen fázisnál tart.

Konkretizálva, ha még csak nézelődik az oldalon, akkor olyan PopUp-pal találja magát szembe, ami információt ad: a szolgáltatásodról, termékeidről, akciókról. Minden olyasmiről, ami ahhoz járulhat hozzá, hogy letegye a voksát a vásárlás mellett.

Amikor már a kosárban van az árucikk, de az ügyfél kilépni készül, akkor jöhetnek a visszautasíthatatlan ajánlatok: kupon, ingyenes szállítás, csomagajánlat stb. A leghatásosabb, ha mindez limitált ideig érvényes, hiszen a 21. századi ember egyik legnagyobb félelme, ha „kimarad valamiből”. Miért ne kovácsolnál belőle előnyt?

5. Régi, de hatásos: e-mailes emlékeztető

A checkout nem mindig azért marad félbe, mert a vevő meggondolta magát, hanem mert pusztán nincs elég ideje. A kosárban hagyott termékre emlékeztetheted rögtön egy felugró üzenettel, de ha biztosra szeretnél menni, akkor később e-mailben is!

Vásárló- és forgalombarát megoldás, ha a nem regisztrált felhasználók kosarából sem törlődnek az árucikkek. Mielőtt távozna az oldaladról, az e-mailcím elkérésével biztosíthatod, hogy továbbra is kapcsolatban maradjatok, sőt, nagyobb értékű megrendelésnél személyre szabott kedvezménnyel ösztönözheted a vásárlást.

 

Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

Ingyen kipróbálom