A konverzió 5 aranyszabálya

A sikeres webshopok „titka” egyszerű: rendelkeznek elég látogatóval és vásárlásra tudják őket bírni. Hiába a tengernyi megtekintés, ha a közönségben nem alakul ki a vágy a szolgáltatásod, terméked iránt. Márpedig a konverzió az e-kereskedelemben azt jelenti, hogy betévedőket tényleges vásárlóvá konvertálod. Szorítkozzunk az 5 legalapvetőbb szabályra, amellyel sikerrel képezhetsz vevőt az érdeklődőből!

1. Konverziós célok: a vásárlás előtt is van élet.

Ha árnyaltabban fogalmazunk, akkor a konverzió célja az, hogy az üzleti célod, eredményed megvalósuljon, ebben legyen partner a látogató. Elsődleges fontossággal nyilván a vásárlás bír, de ne felejtsd el, számtalan feltételnek kell teljesülnie ahhoz, hogy sikeres tranzakciót bonyolíts!

Nem minden érdeklődő kész arra, hogy vásároljon. Ilyenkor a konverziós cél lehet a hírlevélre való feliratkoztatás, fiók létrehozása, valamilyen elérhetőség megszerzése. Olyan dolog, amely lehetővé teszi, hogy a későbbiekben kapcsolatba lépj a látogatóval. Ha ez sikerül, releváns tartalommal és (személyre szóló) ajánlatokkal formálhatod tényleges ügyféllé.

A lényeg, hogy a lehetséges vevőt bizonyos célok teljesítésével (pl. betér a webáruházadba, időt tölt az oldalon, feliratkozik a hírleveledre, ajánlatot kér) a vásárlás felé tereld.

2. Mi szél hozott? Figyelj a látogatók útjára!

Nem árulunk el újdonságot, ha azt mondjuk, a látogató egy bizonyos utat jár be, amíg megérkezik hozzád. Elsőként találkozik egy problémával, amire megoldást keres (pl. szüksége lesz egy árucikkre), neked azt kell elérned, hogy felfigyeljen rád. A keresőoptimalizált tartalom, a közösségi médiában és a neten elhelyezett hirdetések segítenek ebben, de itt még nem beszélhetünk konverzióról.

Érdemes figyelemmel kísérni, melyek azok a módszerek, amelyek több látogatót hoznak. Partnerségi viszony egy árösszehasonlító oldallal, vagy a Facebook hirdetések? Azokra a marketingeszközökre koncentrálj, amelyek leginkább elérhetővé tesznek, így ha tapasztalatod szerint egyik vagy másik nem váltja be a hozzáfűzött reményeket, ne félj másikat keresni! (Akárcsak időszakosan is.)

3. Az egyszerűség nagyszerűsége – erre törekedj!

Tegyük fel, sikeresen meghívtad a lehetséges ügyfelet a webáruházadba. Neked egyértelmű, mit és hol találsz, de érdemes időről időre külső szemlélőként áttekintened az oldaladat. Mintha csak először látnád, akárcsak az éppen betérő látogató.

Az áttekinthetőség, a logikus felépítés nem csak előnyös, de manapság már alapvető követelmény. A koronavírus-járvány következtében a kevésbé gyakorlott netes vásárlók is felbátorodtak, éppen ezért szükséges, hogy mindenki eligazodjon rajta (természetesen a célközönségen belül). Ha többféle korosztályt szolgálsz ki, mert „mindenes” webshopod van, akkor pl. gondolj a nem interneten szocializálódott nagyszülőkre.

Mennyi időt vesz igénybe, amíg egy adott terméket megtalál az érdeklődő? Milyen a keresőd, mennyire beszédesek a kategóriák elnevezései, minden szükséges információ szembeötlő? Ezek olyan kérdések, melyek elsőre banálisnak tűnhetnek, viszont a vásárlások jelentős része ilyen apróságokon bukik el. Optimalizáld oldaladat, legyen letisztult, és kényelmesen használható!

4. Nyújts kényelmet!

A konverzió elősegítésében a kényelemnek óriási szerepe van. Ebbe beletartozik az is, hogy az oldal azonnal betöltődik, és mindent tálcán kínálunk – így a vásárlási folyamatot is. Legyen gördülékeny! Ez annyit tesz, hogy a vevő könnyedén kosárba helyezheti a cikket, egyszerűen kiválaszthatja a szállítást (célszerű feltüntetni a díjszabást!), és megadhatja az adatokat.

Még mindig az elhagyott kosarak országa vagyunk. Tipp: a rendelésleadás, a szolgáltatás megrendelése tényleg csak a vásárlásról szóljon! A nehezen érvényesíthető kedvezmények bevallottan elveszik a kedvet a folyamat befejezésétől, éppen úgy, mint a sokadik felugró ablak. Ha már elérted, hogy tényleges ügyféllel gazdagodj, ne hagyd veszni az eredményt agresszív adatgyűjtéssel! Ne a megrendelés fejében iratkoztasd fel a vevőt a hírleveledre, mert garantáltan odébbáll!

5. Mérni, mérni és még mérni.

A konverzió egy mérhető dolog, ehhez azt kell górcső alá venni, hányan keresik fel a webshopodat és ebből mennyi eredményez tényleges vásárlást. A Google Analytics segítségével nyomon követheted az adatokat, de létezik sok egyéb tényező, amiből információt nyerhetsz: beszédes a hírlevelek megnyitási aránya, figyelemmel kísérheted, hogy mennyi időt töltenek az oldaladon, hányan fordulnak vissza. A hirdetéseket monitorozhatod a kattintási arány és azok költsége alapján, de számításba veheted azt is, hogy mennyiben járulnak hozzá a tényleges konverzióhoz (a hirdetés csak látogatót hozott-e, vagy forgalmat is).

Az adatokat azonban nem elég gyűjteni, elemezni is szükségeltetik. A legrészletesebb tanulmányok hónapok alatt készülnek, ahol szinte minden, a webáruházad működésével kapcsolatos összetevő terítékre kerül. Ha úgy érzed, lenne hová fejlődnöd konverziós téren, ne félj szakértőket bevonni, hosszútávon többszörösen megtéríti a befektetett összeget!

 

Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

INGYEN KIPRÓBÁLOM