Az árazás és a beszállítók viszonya

Az üzleti gyakorlatban kiemelt figyelmet érdemel az értékteremtés hatékonysága a kereskedő és a beszállító kapcsolatában. A beszállítók üzleti magatartása és menedzsmentje természetesen nagymértékben befolyásolja a kereskedő közvetlen termék-, beszerzési és üzemeltetési költségeit. A magas kereskedelmi profittermelési képesség egyik legjobb módja pedig a költségek megfelelő csökkentése a kereskedelemben.

Vagyis egy jó beszállító szárnyakat ad az áruháznak, egy rossz pedig a működését veszélyezteti. De hogyan legyenek jó beszállítóink, és hogyan befolyásolják az árképzést?

Válasszunk kiváló beszállítót!

Az adott kereskedőnek számos dolgot mérlegelnie kell, mielőtt kiválasztja a számára tökéletes partnert.  Elsőként ellenőriznie kell, hogy a kiválasztott beszállítói modell valóban megfelel-e a cég igényeinek. Érdemes részletesen megvizsgálni, a jelöltek pontosan hogyan és mi alapján működnek, valóban képesek lennének-e a hosszú távú együttműködésre, milyen fizetési lehetőségek érhetőek el, és milyen szolgáltatási feltételeket biztosítanak. Célszerű megnézni a beszállítóval kapcsolatos véleményeket, kiértékeléseket, megjegyzéseket és a munkájára vonatkozó részletes információkat.  A legjobb döntés minden bizonnyal akkor születhet meg, ha több jelöltet összehasonlítunk. Sok más szempont mellett mindenképpen mérlegeljük azt is, hogy az adott céggel megvalósítható-e egy versenyképes árképzési stratégia az adott piacon.

Ha az e-kereskedelem beszállítóira gondolunk, a leglényegesebb az, hogy értékeljük a teljesítményüket a felmerülő költségek szempontjából: hogyan befolyásolják a cégünk nyereségességét az általuk ajánlott jutalékok és szolgáltatási díjak? Ha sikerül olyan beszállítót találnunk, akinek kedvezőek az áraik, úgy a mi árainkat sem kell növelni, ezáltal nem veszítünk a vásárlókörünkből.

Ha ezeket a tényezőket szem előtt tartjuk, akkor optimálisan fel tudjuk mérni, hogy mely szállító lesz képes fellendíteni a vállalkozásunkat. A megfelelő beszállító megtalálásával, és egy szilárd kapcsolat kiépítésével a partnerséget folyamatosan újabb szintre tudjuk emelni, miközben az összes, szükséges garancia a rendelkezésünkre áll, a költségek pedig csökkennek.

Ha megfelelő a kapcsolat, kedvező az árazás

Az utóbbi időben egyre erősödik a beszállítók és kereskedők hosszú távú kapcsolatának trendje. Ez ugyan is pozitív irányban befolyásolja az értékesítés növekedését, tehát azok a beszállítók, akik hosszú távú kapcsolattal rendelkeznek ugyanolyan növekedési szintet érhetnek el, mint azok a cégek, amelyek tranzakciós megközelítést alkalmaznak ügyfeleik kiszolgálására. Sőt, ami azt illeti, az ilyen minőségi és hosszú távú kapcsolattal rendelkező beszállítók a készlet jobb kihasználása révén képesek csökkenteni a költségeket az idő múlásával. Ráadásul a hosszú távú kapcsolatokban működő szállító cégek jóval magasabb jövedelmezőséget érnek el azzal, hogy csökkentik az eladási, általános és adminisztratív költségeket, mint azon társaik, akik tranzakciós megközelítést alkalmaznak az ügyfeleik kiszolgálására.

Az árképzés szempontjából úgy is figyelembe kell vennünk a beszállítónkat, mint akik kiegészítő szemléletet nyújtanak a beszerzési céljainkhoz. A jó beszállítók kihasználhatják vásárlóerejüket, ezáltal olcsóbban jussunk hozzá egy-egy termékhez a nagykereskedelmi piacon.

A jó együttműködés és a rendszeres kommunikáció lehetővé teszi, hogy kialakuljon egy olyan megbízható kapcsolat, ami a vállalatból és a beszállítóból csapatot kovácsol. Ezáltal gördülékenyen csökkenthető a beszerzési folyamat költsége és a beszerzési kockázat, de fokozatosan nő a hatékonyság.

 

Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

INGYEN KIPRÓBÁLOM