Ezt mindenképp tudnod kell a marketingben használt csalikról!

csalik

Képzeld el, hogy a weboldalad a házad, ahol a vásárlóid a vendégek. Borzasztóan örülsz a látogatásuknak, ezért szeretnéd, ha minél tovább maradnának, és minél gyakrabban visszatérnének.

A csalitermék, marketingösztönzés egy formája, amely nélkülözhetetlen eszköze annak, hogy megnyisd a kapukat a vendégeid számára, majd meghívd őket a házadba. Ha jól csinálod, a vendégek gondolkodás nélkül lépnek majd be hozzád.

Eredményes munka esetén törzsvevők válnak, akik megtestesítik annak lehetőségét, hogy újra és újra eladhasd nekik a termékeidet vagy szolgáltatásaidat.

De kanyarodjunk gyorsan vissza a csalikhoz. A potenciális vásárló itt van a weboldaladon - már csak arra vár, hogy bekapja a csalit.

 

Mit jelent a marketingben csali?

 

A marketingcsali lényegében egy olyan dolog, amely fontos és/vagy hasznos a vásárló számára, amelynek megszerzése örömet okozna neki.  Nemcsak termék vagy szolgáltatás lehet, de tartalom is, szinte bármi. Könyv, kupon, tanulmány, tanácsadás, ingyenes kiszállítás az első vásárlás alkalmával, 15% kedvezmény a következő rendelésre. A lényeg, hogy ismerd meg a vásárlóidat és az igényeiknek megfelelően állítsd elő a csalidat. Röviden, kínálj csokoládét az édesszájúaknak, de ne próbálj meg steak-et eladni a vegánoknak.

Fontos: a csalitermék olyan dolog, amire a vásárlók számítani fognak, tehát nem lehet gyenge minőségű és nem is fogyhat el. Ha az arckrémhez ajándék ajakszérumot ígértél, akkor pontosan azt szállítsd ki a megrendeléssel. Hiszen semmit nem ér a kitöltött űrlap, a hírlevél-feliratkozással szerzett email, ha a felhasználó rögtön le is iratkozik, mert csalódottnak érzi magát.

 

Mi a csali célja?

 

A csalitermék a gyakorlatban sokszor valami olyasmi, ami az eladási áránál nagyobb értéket képvisel, éppen ettől vonzó. Ezért általában nulla közeli haszonnal értékesítjük. Sőt, olyan is előfordul, hogy néhány százalékot bukunk rajta. Hosszú távon viszont kamatostul nyerjük vissza a befektetett összeget.

A csali célja gyakran mindössze az, hogy megkapd a potenciális vásárlók adatait. Leggyakrabban az e-mail címüket és nevüket, de ez annak fényében változik, hogy mire is van pontosan szükséged.

 

Miért van rá szükség?

 

Attól, hogy egy felhasználó megismerkedik az általad árult termékekkel vagy szolgáltatásokkal, még nem jelenti azt, hogy rögtön kész is vásárolni. Először ki kell építened vele a kapcsolatot, ennek remek módja, hogy értéket adsz számára és/vagy elhalmozod értékes, érdekes és releváns információkkal. Majd, ha már kellőképpen megismerte a branded és a terméket, és meg is szerette azokat, komoly esély van rá, hogy vásároljon, sőt értékes visszatérő vevővé váljon, aki jó hírét viszi az üzletnek.

 

Hogyan érdemes csalit csinálni?

 

Akár az e-mail listádat akarod bővíteni, akár új vásárlókat akarsz generálni, meglévőket szeretnél jobban kiszolgálni, vagy hűségprogramot indítanál, mindig figyelembe kell venned néhány nagyon fontos szempontot.

Mindig értéket kell kifejeznie a csalidnak!

Mivel a vásárló olyan információkat készül megadni, amikhez csak nagyon nehezen vagy sehogy nem lehet hozzáférni, ezért ezek nagyon értékesek számodra. Ha pedig elkötelezett vásárló lesz, az értékét megbecsülni is nehéz. És mivel ő értékes dolgot ad neked, így fordítva is ezt várja el. Ha nem érzi azt, hogy megéri neki odaadnia az adatait, akkor veszett ügy az egész. A semmiért nem fog az e-mail címével dobálózni, és nem is fogja megváltoztatni a vásárlói szokásait. Rá kell venni erre.

A csali maga az érték. Próbálj meg olyan csalit előállítani, amit az ügyfelek valóban értékelni fognak, hiszen ha nem ad a csali értéket, nem fog működni.

Mindig meg kell határozni a csali célcsoportját!

Mielőtt bármibe belevágnál, tisztában kell lenned a célcsoportoddal és az ő preferenciáikkal. Ha több eltérő célcsoportod van, akkor több csalit kell létrehoznod.

Válaszd ki a megfelelő eszközt és platformot a célcsoportod számára!

A célcsoportod meghatározása után fontos kijelölnöd azokat az eszközöket és platformokat, amiket leggyakrabban használnak. Ezeken éred el őket, és olyan tartalmat tudsz gyártani a számukra, amit előszeretettel fogyasztanak.

Ha például a célcsoport leginkább Apple termékeket használ, akkor optimalizálhatod a csali terméked az iPhone-ra vagy iPad-re, és hirdetési célzásnál is ezen eszközöket részesítheted előnyben.

Igazítsd a csalidat a vásárláshoz!

Lényeges, hogy meglegyen a csali és a vásárlás összhangja. Ha szoftvereket árulsz, akkor legyen a csalid például egy ingyenes próbaverzió, amit szabadon letölthet a potenciális vevő. Ha megtetszik neki, már rohan is a kasszához!

 

Mire használható a csalitermék?

 

A csali nemcsak arra alkalmas, hogy feliratkoztasson. Leginkább arra vezeti rá a látogatót, hogy a vásárlás a weboldalra lépéstől a hírlevélre való feliratkozáson át a fizetésig tartson.

A legelső lépés mindig az, hogy rávegye a vevőt, hogy ingyenesen feliratkozzon például a YouTube csatornádra, ahol különböző tippeket adsz a weboldalodhoz kapcsolódó szolgáltatásokhoz vagy termékekhez. Miután megszerezted az e-mail címét, jöhet a következő lépés, ami által további tartalmi lehetőségeket biztosítasz neki.

A következő szakaszban az a cél, hogy a potenciális vásárlók ingyen kipróbálják az általunk kínált termékek, szolgáltatások egy részletét. Maradjunk a szoftvereknél. Kérdezd meg e-mailben, hogy nem akarja-e kipróbálni ingyen, alátámasztva néhány olyan információval, amelyekből kiderül, miért segítené a te szoftvered pont őt az üzleti életben.

A végső szakasz az értékesítés. Az alkalom, amikor vásárlásra bírhatod. Egy ajándék konzultációval, vagy a vásárlása után járó kedvezményes kupon felajánlásával, sokkal nagyobb esélyed van arra, hogy a potenciális vásárlódból tényleges vásárlót csinálj.

Ezt követően persze a már megszerzett vásárlók ápolása, gondozása is lehetséges korábbi vásárlásaikhoz kapcsolódó ajándékokkal, újabb csalikkal. Ami pedig a kereskedő, szolgáltató részére az igazi ajándék, az az adat, amit a vevőről ezáltal megszerez, mert ezekkel még relevánsabb "csalikat" tud biztosítani nagyobb profit reményében.