Hányféle szempontot kell figyelembe venned az árazáshoz?

Manapság nem csupán a már nevet szerzett boltóriások kiváltsága az e-kereskedelem, a kis- és középvállalkozók is részt követelnek a piacból. Rengetegen indulnak neki újonnan, azonban mindössze töredékük képes hosszú távon versenyben maradni. A jó árak hozzásegítenek ahhoz, hogy üzleted profitot termeljen, és fennmaradj a felszínen. Mutatjuk, mire figyelj oda!

1. Láss a költségeken túl!

Az ár meghatározásához elsődlegesen ismerned kell, hogy pontosan milyen költségeid keletkeznek egy termék, szolgáltatás biztosításánál. Sokan esnek abba a hibába, hogy veszik a termékre eső összköltséget, ráteszik a hasznot, és ezzel kész is van az egységár, ennyiért ajánlják a vevőknek.

Csakhogy a vásárlók másképpen nézik a portékát.

Neked azt kell megértened, hogy milyen értéket képvisel az ügyfelek számára a terméked. Ha sikerül az eladási árat az elvárásokkal összhangba hoznod, akkor mindkettőtök számára előnyös üzlet köttetik. Márpedig a vevők nem az előállítási, beszerzési költségek alapján mérik fel, hogy mi mennyibe kerül – ha kitartasz a költségszemléletű árazásnál, a profitod fogja bánni. Szolgáltatásoddal egy felmerülő problémára kínálsz megoldást, ez az, ami a termék értékéhez hozzájárul.

2. Tartózkodj a statikus áraktól!

Még mindig rengeteg e-kereskedő tart az árak emelésétől, mert félnek attól, hogy elvesztik a vásárlóközönséget. Ne ess ebbe a hibába! Nem csak a konkurencia árait érdemes nyomon követni, hanem a készleteit is. Ha nálad kapható olyan cikk, ami a versenytársnál hiányzik, a gyors reakcióval nem várt haszonhoz juthatsz – az ilyen lehetőségekre a PriceKit szoftvere is felhívhatja a figyelmedet.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a jó árstratégia méréseken, kutatásokon alapul.

Spórold meg az adatgyűjtés hosszú óráit, és alkalmazz olyan segítőt, ami a háttérben, emberi vezérlés nélkül dolgozik – ez lenne a fentebb említett szoftveres megoldás. Ha az árak igazodnak a piaci állapotokhoz (fentebbi példa), akkor előnyt kovácsolhatsz az ellenfelek pillanatnyi hátrányából. A kereskedelem pont erről szól.

3. Külcsín kívül-belül

A jó árak eladnak, de valljuk be, ha a webshop egésze nem kelt bizalmat a vásárlókban, akkor nem fognak téged választani. A hirdetések, reklámok alapján kialakított kép legalább olyan fontos, mint az árazás. Ha szeretnél jó benyomást tenni, akkor érdemes úgy alakítanod őket, hogy a bevételedből fedezni tudd ezeket a kiadásokat.

Minőségi szolgáltatás nem nyújthatsz fillérekből. Szerencsére az ügyfelek jó része ezzel tisztában van.

Bízz meg annyira az üzletedben, hogy hajlandó vagy magasabb árat kérni a környezetbarát csomagolásért, a gyors szállításért, vagy a készséges ügyfélszolgálatért cserébe!

4. Az árakkal is kommunikálsz

Ha a tartósan alacsony árakat kereső közönséget vonzod be a webshopodba, akkor hosszú távon a működésedet kockáztatod. Miért? Mert ha kedvezőbb ajánlattal találkoznak, téged gond nélkül hátrahagynak. Neked viszont olyan ügyfelek kellenek, akik hűségesek, és hajlandók újra meg újra az üzletedet választani.

Ezeket a vásárlókat viszont nem az olcsóságoddal fogod meg.

A magasabb árak mögött értékesebb szolgáltatást sejtenek – neked őket kell megtalálnod. Ahhoz, hogy a megfelelő fogyasztókhoz utat találj, a harmadik pontban tárgyalt extraköltésekre is szükséged lesz.

5. A vásárlók véleménye

Legegyszerűbben úgy tudhatod meg, mit bírnak el a vevőid, ha próbára teszed őket. Mielőtt bevezetnéd az új terméket, készíts róla ismertetőt, vagy mutasd be videóban. Kérdőívezéssel rengeteg értékes információt gyűjthetsz arról, hogyan értékelik az újdonságot. Ezzel a módszerrel tesztelheted, hogy az általad kiszámított ár találkozik-e a vásárlói elvárással, sőt, még idejében korrigálhatsz rajta, ha túl alacsonyra lőttél.

A vélemények feltérképezése fontos dolog, de ne rendelj mindent ennek alá!

Ha azt tapasztalod, hogy az új cikk vagy szolgáltatás nem kelt akkora érdeklődést, mint vártad, akkor érdemes még egy kört futni a bemutatással. Az értéket nem elég a vevők orra elé biggyeszteni, az is szükséges, hogy részletesen, pontról pontra megmagyarázd, mennyi mindent kapnak a pénzükért.

 

Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

INGYEN KIPRÓBÁLOM