Hogyan árazzuk be a legjobban futó termékeinket? Dinamikusan!

A direkt módon értékesítő e-kereskedők jelentős részénél már az eszköztár részét képezik a dinamikus árképzési taktikák. Ezek általában igen hatékonyan működnek, és a bevezetés után növekedést hoznak az eladásokban. Mindenképp lesz azonban egy pillanat, amikor a növekedés üteme lelassul vagy akár stagnálni kezd. Ekkor érdemes beavatkozni, hogy új lendületet adjunk a forgalom emelkedésének.

 

A legjobban teljesítő termékek (ezeket KVI-nek, azaz Key Value Item-nek is hívjuk) eladásainak maximalizálásával optimalizálhatjuk a dinamikus árstratégiát, amivel remek eredményeket érhetünk el a profit tekintetében.

Mik az optimalizálás kihagyhatatlan elemei?

 

A sztár termékek árának optimalizálásakor három lépés semmiképp nem hagyható ki.

 

  1. Annak meghatározása, pontosan mely termékek teljesítenek a legjobban, hiszen ezekkel érdemes kezdeni mindent.
  2. Annak kiválasztása, pontosan milyen tevékenység optimalizálása szükséges: felhasználóhoz kapcsolt árazás, földrajzi hely szerinti differenciálás stb.
  3. Annak megállapítása, hogy az árak hány százalékos mozgása engedhető meg a dinamikus árazás során.

 

Az utolsó lépésben feltétlenül érdemes segítségül hívni egy olyan fejlett árfigyelő eszközt, mint amilyen a magyar fejlesztésű PriceKit, amely képes folyamatosan monitorozni a piac mozgásait és a versenytársak árait, majd ezekhez igazítani a saját árakat. Amikor a dinamikus árváltoztatás mellett döntünk, kulcsfontosságú, hogy megbízható és pontos adatok álljanak rendelkezésre arról, mi történik a piacon, így a termékek árait veszteségek nélkül igazíthatjuk hozzá.


Hogyan válasszuk ki a sztárokat?

 

A sztár termékek sikeres dinamikus árazásához elengedhet, hogy pontosan válasszuk ki magukat a kulcsfontosságú termékeket. De milyen szempontok alapján lehet a castinget lebonyolítani? Érdemes feltenni a következő kérdéseket.

 

  1. Mely termékekből adunk el a legtöbbet, azaz melyekre a legnagyobb a vásárlói kereslet?
  2. Mely termékek azok, amik jól pozícionáltak és nem igazán van konkurenciájuk? Mely termékek képesek arra, hogy kiváló keresztértékesítési potenciáljuk révén megemeljék az átlagos kosárértéket?
  3. Mely árucikkek diktálnak trendeket a vásárlók között a figyelem megragadása révén? Ez utóbbiak azért is fontosak, mert megnyitják az utat más termékek felé.

 

Ha a termékek kiválasztása megtörtént, már bele is kezdtünk egy olyan új stratégia megalkotásába, ami több forgalmat generál majd és javítja a konverziós arányt, így előnyt jelent a versenytársakkal szemben. Fontos azonban megjegyezni, hogy a sztár termékek nem feltétlenül azok, amikből a legtöbb fogyott egy adott időszakban. Kiugró eladások mindig lehetnek, például egy versenytárs zárva tartása vagy átmeneti készlethiánya, esetleg hirtelen megnövekedett igény miatt, de ez nem feltétlenül jelenti, hogy az adott termék maradandóan zászlóshajóvá válik.


Hogyan marad optimális az árazás?

 

Ha a KVI-k esetében bevezettünk egy jól működő dinamikus árazási technikát, komoly erőforrásokat mozgósítottunk azért, hogy optimalizáljuk eladásainkat. Éppen ezért nagyon fontos, hogy középtávon megőrizzük az elért jó eredményeinket. Fontos azonban tudni, hogy ez nem egy lezárt folyamat, állandóan el kell végezni a házi feladatot.

 

Kifejezetten gyakran (hetente vagy havonta) vizsgáljuk felül, sztárjaink még mindig akkora sztárok-e. Szezononként egy-két alkalommal teljesen üzemszerű variálni egy kicsit velük, de attól sem kell megijedni, ha erre gyakrabban van szükség. Éppen ezt a folyamatot nevezzük optimalizálásnak, aminek része a próba-hiba elv is. A lényeg az, hogy eladásainkat stabilan magas volumenen tartsuk.

 

Nagyon fontos hozzáadott érték, ha felhasználóink KVI termékeinkkel kapcsolatos viselkedését és a webáruházban végzett aktivitásukat a megfelelő módon tudjuk mérni és elemezni. Figyeljünk oda mindenre, ami ezen termékek eladásait befolyásolhatja, beleértve a kategória egészét is, amibe maga az áru beletartozik. Legyünk naprakészek, hirdessünk, és irányítsuk a látogatóink figyelmét a sztár termékekre, hiszen ezektől várhatjuk a legnagyobb profitot eredményező forgalmat.

 

Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

INGYEN KIPRÓBÁLOM