Hogyan legyünk sikeresek a Google Shopping platformon?

Egy kisebb e-kereskedelmi cég számára a Google Shopping rendszere áldás és átok egyszerre. Egyrészt a kampányok rendkívül hatékony hirdetési lehetőséget adnak, vagyis növeli a márkánk láthatóságát.

Másrészt viszont adottság, hogy a legnagyobb kereskedőkkel kell versenyezni a listahelyekért, ami megnehezíti a dolgunkat.

Az online vevők 84 százaléka úgy tartja, számára az ár az elsődleges befolyásoló tényező a vásárlási döntés meghozatalakor. A Google óránként frissíti az árak adatbázisát, ehhez kell alkalmazkodni a kereskedőknek, ha jó eredményeket akarnak elérni. Éppen ezért minden eladónak fontos, hogy jól kialakított és rugalmas árakkal dolgozzon, amik biztosítják számára a versenyben maradást és a szükséges profitot is.

A versenyképes árak stratégiája

A Google Shopping esetében a termékek láthatósága erősen függ az ártól, hiszen a legtöbb felhasználó éppen az árak összehasonlítására használja a platformot. Ezért, ha nem kellően olcsón kínáljuk a termékeinket, nem is fogjuk eladni azokat. 

Nemcsak a konkrét termék áráról van szó, hanem a szállítási költségeket és az esetleges egyéb járulékos költségeket is magában foglaló végleges árról. A rutinosabb vásárlók odafigyelnek ezekre a részletekre, és mivel egyre többen vannak, nekünk is figyelnünk kell. Versenyképes árat csak bőséges és részletes piaci információk birtokában lehet kialakítani.

A legolcsóbb a legjobb?

A Google Shopping algoritmusa az esetek elsöprő többségében a legjobb árakat mutatja a felhasználónak, hiszen a lehető legjobban akarja őket kiszolgálni. Ha a mi termékünknek van a legjobb ára, az automatikus versenyelőnyt jelent, ha pedig mások olcsóbban kínálják ugyanazt, könnyen lehet, hogy meg sem jelenünk a találati listában. Ez pedig nemcsak egy adott termék éppen aktuális árára vonatkozik: a Google Shopping ugyanis folyamatosan figyeli, mennyire kompetitív egy kereskedő árazása, és ezeket az adatokat is figyelembe veszi. Vagyis hiába adunk valamit a legolcsóbban, ha korábban sosem a miénk volt a legjobb ár, nem fogunk megjelenni. És itt még nincs vége, mert a Google külön követi az erőteljes árváltozásokat, és több módon is megbünteti azokat a kereskedőket, akik gyakran emelik (vagy csökkentik) jelentős mértékben áraikat a piac változásai vagy más ok miatt. Ezért az éles váltásoktól érdemes tartózkodni, hiába csábító rövid távon az ilyen taktikázás.

A termékek ára tehát a Shoppingban nagyon fontos tényező. Akkor jó, ha kiegyensúlyozottan és stabilan alacsony, nincsenek hirtelen változások és kiugrások, de bizonyos határokon belül fluidan változnak. Mivel óriási a verseny és az akváriumban a guppiktól a nagy fehér cápákig úsznak a halak, a kereskedő csak akkor lesz sikeres, ha behatóan ismeri és folyamatosan követi a saját termékeit, a piaci szegmens sajátosságait és versenytársai stratégiájával is tisztában van.

5 jótanács a hatékony Shopping-kampány tervezéséhez

1. Tervezd meg a költségeidet!

Nagyon fontos, hogy megértsük a költségeink összetételét, így tudjuk hatékonyan tervezni a kiadásokat. Ehhez érdemes elemezni a konkurencia árait, és azokhoz képest határozni meg a saját kampánybüdzsénket. Fontos megérteni, hogy míg természetesen szükséges bizonyos fokig árban lépést tartani versenytársainkkal, de ez csak egy adott pontig éri meg az áruházunknak. Nincs értelme mindig mindenkit túllicitálni csak azért, hogy elsőként látszódjunk a listában. A haszonkulcs feláldozása a láthatóság érdekében pillanatnyilag jó ötletnek tűnhet, de középtávon mindenképpen veszteséget okoz, ezért jó vigyázni vele.

2. Licitálj okosan!

Ahogy minden büdzsétervezéskor, a Shopping kampányoknál is sok tényezőt kell figyelembe venni. Az egyik legfontosabb a szezonalitás. A télikabátok hirdetései nyáron, a fürdőruháké pedig télen lesznek olcsóbbak. Ettől még nem biztos, hogy megérik a hirdetési pénzt. A termékek szezonalitását mindig kísérjük figyelemmel, hogy elkerüljük a pénz fölösleges elégetését. A kizáró kulcsszavak hozzáadása ugyanilyen fontos, hiszen ezek segítenek tartani a büdzsé számait és a hirdetések relevanciáját.

3. Használj egyedi címkéket és termékneveket!

A Shoppingban 5 egyedi címke áll rendelkezésre a termékének azonosításához és kategorizálásához. Az olyan címkék, mint az árkategória vagy a kiárusítás kereséskor időt takarítanak meg a fogyasztóknak, ezért ezeket ne hagyjuk figyelmen kívül. Van még 150 karakterünk egy remek, kulcsszavakban gazdag elnevezés és 5000 karakter egy lényegre törően részletes leírás számára. Igyekezzünk az összes releváns kulcsszót beleírni ezekbe (anyagösszetétel, gyártmány, színválaszték stb.), de mindig törekedjünk arra is, hogy jól olvasható legyen a szöveg.

4. Kínáld a megfelelő termékeket!

A Google Shopping tervezésénél az is segíthet, ha egy egy jól kiválasztott termékkategóriával és vagy branddel jelenünk meg, ami kevésbé árérzékeny, illetve olyan porfóliót állítunk össze, ahol az egyes termékeknél keletkező esetleges árbevételt kiesést más termékek ellensúlyozni tudják.

5. Használj árfigyelőt! 

Ne tartsd feleslegesen alacsonyan a termékeid árát! Egy árfigyelő megoldással – mint amilyen például a PriceKit – könnyen, automatizáltan nyomon követheted az árváltozásokat, és megkímélheted magad attól, hogy túl olcsón értékesítesz valamit.

 

Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

INGYEN KIPRÓBÁLOM