Hogyan növeljük a konverziós arányunkat a közösségi média segítségével?
A social selling, azaz a közösségi eladás egyre szélesebb körben elterjedt gyakorlat és mára világszerte buzzwordként hangzik el. Ami nem is csoda, hiszen a közösségi média elsöprő marketing erejére Kínában már egy teljesen livestreaming iparág épül. De elég ha csak abba belegondolunk, hogy az Instagramon minden harmadik felhasználó által látott tartalom valamilyen formában tartalmaz fizetett hirdetést, nyilvánvaló hogy a közösségi médiát jól használva jelentősen növelhetjük hirdetéseink hatékonyságát és eladásainkat.
Hogyan és miért érdemes foglalkozni a közösségi médiával hogy látogatóink számának növelésével növelhessük forgalmunkat? Íme néhány hasznos tanács arra esetre, ha magunk is belevágnánk a közösségi lecsóba.
1. Mobilbarát landing page
Bár a mobil e-kereskedelem korában triviálisnak tűnhet, nem lehet elégszer hangsúlyozni a mobilbarát landing page fontosságát.
Különösen igaz ez a közösségi médiában, ahol a felhasználók jelentős része hordozható készülékekről találkozik majd az általunk megosztott tartalmakkal. Ezeket a helyeket már négyötöd részt mobil eszközről látogatják, és ha belegondolunk, hogy a Facebookon és Instagramon egy-két gesztus segítségével milyen könnyedén juthatunk el az egyik pontból a másikba, máris láthatjuk, hogy a közösségi oldalunk landing page-én, milyen felhasználói élményt kell tudnunk nyújtani látogatóink számára.
A lapozható, scrollozható nagy képek, az egyértelmű, figyelmet megragadó gombok és gördülékeny vizuális megjelenés mind-mind alapvetően kell illeszkedjenek a potenciális vásárlóink közösségi média élményéhez.
Amennyiben kétségeink támadnának elképzeléseink hatékonyságával kapcsolatban, ne féljünk segítségül hívni a Google-t, amely külön alkalmazást kínál annak megállapítására, mennyire mobilbarát az oldalunk.
2. Használjunk videókat termékeink népszerűsítésére
Egy sikeres termékvideó és a közösségi eladás kéz a kézben járnak, egy jól összerakott promóciós videó már-már fél siker a közösségi oldalakon.
Egy látványos videó már önmagában is jelentős forgalomnövekedést hozhat, arról nem beszélve, hogy az új követők megszerzése mellett, lehetőségünk kínálkozik bemutatni termékünket is. Egyáltalán nem szükségszerű, hogy ezek hatalmas költségvetésből készült professzionális videók legyenek, a lényeg, hogy megragadja látogatóink fantáziáját és további követőket, azaz potenciális vásárlókat vonzanak hozzánk. A célunk annyi, hogy egy pillanatra abbahagyják a scrollozást a feedjükben és megragadjanak nálunk.
Bárhogy is, a videók lényeges részét kell képezzék közösségi média stratégiánknak, legyen szó egy pár másodperces mini reklámról az oldalon, vagy egy-egy vásárlónk által megosztott vicces posztról, amelyikben szerepel a termékünk, a lényeg: hogy magunkra irányítsuk a figyelmet!
3. Használjunk megfelelő Call-To-Actiont!
Ha megvannak a követők és sikerült felkelteni leendő vásárlóink figyelmét a közösségi médiában, jöhet a neheze. Szintén meglehetősen régi és magától adódó lehet a marketingesek számára, de tulajdonképpen mindenkinek, aki már az életben egyszer legalább próbált valamit online értékesíteni: ügyeljünk a megfelelő felhívásra. Az üzenetre, amely révén konverzióra akarjuk bírni látogatóinkat.
Arra kérni a látogatóinkat, hogy tekintsék meg legújabb promóciónkat egy elfogadható CTA-nak tűnhet. Ellenben azt követelni, hogy “VEGYÉL TŐLÜNK VALAMIT” már jóval kevésbé.
Bár a direkt promóciók hatékonyságával kapcsolatban is van némi vita az online marketing berkein belül, a legutóbbi kutatások szerint például az Instagram hátrébb sorolja a “link a bióban” féle klasszikus forgalomterelő promóciókat a lényeg, hogy finomhangoljuk és teszteljük ezeket a felhívásokat és folyamatosan próbáljuk meg megtalálni azt, amelyik működik számunkra.
Próbálkozhatunk például a kevésbé sales-es “Jelölj meg egy barátot...” típusú poszttal, vagy kérdésekkel. A lényeg hogy pörögjenek a posztok és minél több emberhez jussanak el az üzeneteink.
4. Legyünk konzisztensek márkaépítés szempontjából!
Apróságnak tűnik, de szintén fontos lehet, hogy a már jól felépített brandünket és az ezekhez kapcsolódó vizuális elemeket konzisztensen használjuk fel. A vásárlókban egy pillanatra se merüljön fel kétség, hogy mit látnak és éppen kinél járnak.
A kreatív elemeken túl nemcsak a megjelenésben, de az üzenetben, a felhasználók megkörnyékezésében és a szövegben is legyünk ugyanolyan konzisztensek. Ez persze olykor időigényesebb lehet, és lassíthatja az ügymenetet, és közben törekedjünk arra is, hogy üzeneteink rövidek, érthetőek és szakzsargontól mentesek legyenek.
5. Hagyatkozzunk az elégedett felhasználók posztjaira
A felhasználók által előállított tartalmak aranybányát jelenthetnek a közösségi médiában, legyen szó akár egy videóról, megosztott fényképről de akár egy írásos értékelésről is.
Az emberek 79 százaléka közel annyira megbízik egy internetre névvel kiposztolt véleményben, mint egy közeli ismerős ajánlásában? Éppen ezért akár egy Google Mapsre írt vélemény is újabb vendégeket jelenthet számunkra.
Ne féljünk hát megosztani népszerű, vevők által posztolt bejegyzéseket a közösségi oldalakon. Azoknak a márkáknak persze könnyebb dolguk, akik elkötelezett rajongó táborral rendelkeznek, de ha mi még csak törekszünk erre, akkor is érdemes lehet az iparághoz, régiónkhoz, vagy éppen termékünkhöz kapcsolódó érdekes vagy informatív cikkeket megosztani.
Érdemes arra is gondot fordítani, hogy a felhasználók által generált tartalmak megosztása révén újabb követőket vagy vásárlókat szerezzünk. Ha kell, bátorítsuk vevőinket is arra, hogy ha elégedettek velünk vagy termékeinkkel, osszák meg velünk a kellemes élményüket.
6. Használjunk megfelelő analitikát a közösségi médiás konverzió mérésére
Végül, de nem utolsó sorban mérjünk! A közösségi médiából érkező konverziókat is, akárcsak bármi mást, nem tudjuk mérni, ha nem használjuk a megfelelő eszközöket. Számos social médiára fejlesztett ingyenes és fizetős analitikai eszköz érhető el, ha kifejezetten ennek a területnek a megtérülési arányával szeretnénk komolyabban foglalkozni. Jó támpontot jelenthet kezdőknek egy megfelelően konfigurált Google Analytics fiók is a közösségi média csatornák mérésére.
Bármilyen konverziós arány mérésére, és ezen belül a közösségi oldalakról érkező vásárlóink hatékony megismeréséhez is nagyszerű eszköz lehet a ConvKit, amelynek révén naprakészen nyomon követheted promóciókat és egy helyen láthatod azok konverziós arányát. A ConvKit révén egy helyen nyomon követheted melyik linkről, kampányból vagy éppen közösségi csatornáról érkeznek vásárlóid, finomhangolhatsz, amennyiben ez szükséges.
Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!