Így készítheti fel webshopját az infláció leküzdésére!

Egy webáruház sikeres üzemeltetése egyre nagyobb kihívást jelent a mai üzleti környezetben, ám a megfelelő stratégiák bevetésével a vállalkozás még inflációs időkben is virágozhat! Partnerünk, a Frisbo összegyűjtött néhány hasznos tanácsot, amelyek segítségével még a bizonytalanság idején is nyereséget termelhet a webshopja.

Miközben az egész világ a világjárványból próbál kilábalni, 2022 politikai konfliktusai lelassították a globális gazdasági fejlődést. A nyersolaj, a földgáz, a gabonafélék, a műtrágya és a fémek exportjának fennakadása, valamint az energia-, az élelmiszer- és a nyersanyagárak emelkedése még tovább ront a helyzeten az infláció tekintetében.

 

Európában a legfrissebb Eurostat-jelentés szerint az éves inflációs ráta 2022 júniusában 8,6%-os rekordmagasságot ért el, a májusi 8,1%-kal és az egy évvel korábbi 1,9%-kal szemben.

 

Világszinten az előrejelzések 2022-re 6,7%-os emelkedést mutatnak, ami kétszerese a 2010–2020 közötti időszakban regisztrált 2,9%-os átlagnak. A tendencia visszafordulásának pedig nem sok jele van.

 

 

 

info

 

 

 

Ha Ön e-kereskedelmi vállalkozás tulajdonosa, akkor tudja, hogy egy sikeres webáruház üzemeltetése egyre nagyobb kihívást jelent a mai üzleti környezetben. Az ellátási lánc zavarai, a logisztikai szűk keresztmetszetek és az általános áremelkedés is szerepet játszik az e-kereskedelmi piac fejlődésének vagy stagnálásának megakadályozásában. A megfelelő stratégiákkal és ismeretekkel azonban vállalkozása még inflációs időkben is virágozhat.

 

Íme néhány tipp, amelyek segítenek Önnek és webáruházának a gazdasági bizonytalanság idején is kordában tartani az inflációt, és nyereséget termelni.

 

De először nézzük meg, jelenleg hogy állunk.

 

 

Mi az infláció és mi okozza a növekedését?

 

Egyszerűen fogalmazva, az infláció egy adott gazdaságban az áruk és szolgáltatások általános árának folyamatos emelkedését jelenti egy adott idő alatt. A ma megkeresett pénz egyszerűen sokkal kevesebbet ér, mint korábban.

 

Az inflációt gyakran a fogyasztói árindex változásával mérik (a városi fogyasztók által az árukból és szolgáltatásokból álló fogyasztói kosárért fizetett árak átlagos változásának mérőszáma), bár mérhető más indexek változásával is, például a GDP-deflátorral (amely jelzi, hogy a GDP növekedése mennyire függ az árszínvonal változásától) vagy a maginflációval (amely az átlagos fogyasztói árak általános irányának gyakran idézett mutatója).

 

A Covid-19 miatti lezárások, az orosz-ukrán válság és az ellátási lánc egyre nagyobb mértékű zavarai döntő szerepet játszottak a mai inflációs ráta kialakulásában, ezzel gyengítve a vásárlóerőt, és egyre drágábbá téve az árukat és szolgáltatásokat. Az alábbiakban látható, hogyan alakultak a leggyakrabban használt termékek és szolgáltatások árai az elmúlt 12 hónapban.

 

 

info6

 

 

 

Hogyan befolyásolja az infláció az online kiskereskedelmet?

Kíváncsi arra, hogy milyen hatással van az infláció az Ön e-kereskedelmi vállalkozására? Ha megnézzük az Adobe digitális gazdaság indexét, a fogyasztók 1,7 milliárd dollárt költöttek online a COVID-19-világjárvány két éve alatt, 2022 februárjával bezárólag. Emellett a vásárlók várhatóan rekordot döntenek idén, hiszen több mint 1 billió dollárt költenek online, szemben a 2022 első két hónapjában elköltött 138 milliárd dollárral.

Az e-kereskedelmi ágazat növekedését azonban nem a több vásárlás, hanem a magasabb árak okozzák.

Mint köztudott, a legjelentősebb hatást a COVID-19 gyakorolta, ami a kereslet és a kínálat egyensúlyának megbomlását eredményezte. A lezárások során bevezetett korlátozások megváltoztatták az emberek vásárlási szokásait, hiszen szinte teljesen átálltak az online vásárlásokra. A társadalmi távolságtartási protokollok nehézségeket okoztak a termelőegységek átfogó működésében. Ennek eredményeképpen a gyorsan növekvő kereslet valódi küzdelmet jelentett az e-kereskedelmi ágazat számára, ez pedig a teljes ellátási láncra hatással volt.

 

 

Az infláció által okozott kihívások az ellátási láncban

Az általános költségnövekedés az ellátási lánc egyik legjelentősebb fennakadását jelenti. A nyersanyagárak például 2012 óta emelkednek, ami magasabb kiskereskedelmi árakat eredményez a végső fogyasztók számára. Ugyanez vonatkozik a munkaerőköltségekre is. Amikor az emberek magasabb fizetést követelnek, hogy számláikat az egyre dráguló gazdaságban fizetni tudják, a munkáltatók általában növelik a béreket vagy kevesebb munkavállalót vesznek fel, hogy a haszonkulcsokat stabilan tartsák.

Ezenkívül az infláció még több szempontból érinti az ellátási láncot, mivel a termékek A pontból B pontba történő eljuttatása minden érintett fél számára magasabb költségeket jelent.

Ha magas az infláció, az áruk más országokból történő behozatala többe kerül. Így Önnek is meg kell növelnie a költségeket, hogy fedezni tudja a többletköltségeket. Ez pedig kihívást jelenthet, mivel a vásárlók az infláció és a magasabb adók miatt már így is többet fizetnek az árukért. Ebben az esetben fontolóra vehet alternatív lehetőségeket, például szállítót válthat, vagy akár egy másik országból is importálhat. 

Ráadásul a járványügyi korlátozások enyhülésével és az árak folyamatos emelkedésével a fogyasztói magatartás újabb változásával – a fizikai boltokba való visszatéréssel és felelősségteljesebb vásárlási magatartással – is szembesülhet. Mivel a magasabb árak lelkiismeretesebb vásárlási magatartást jelentenek, a fogyasztók esetleg kevesebbet költenek luxuscikkekre, és azt vásárolják meg, ami elengedhetetlen, így ez valószínűleg a csúcskategóriás termékeket érinti.

 

 

Hogyan készítheti fel webáruházát az infláció leküzdésére?

Az infláció elleni küzdelem legegyszerűbb módja, ha vállalkozása minden területét megvizsgálja, hogy kiderítse, hol lehet a költségeken és a hatékonyságon javítani.

 

Árak optimalizálása

A versenynyomás minden eddiginél nagyobb, mivel a fogyasztók kevésbé lojálisak, és egyre több lehetőség közül választhatnak. Mit tegyen egy vállalkozás, ha az infláció felemészti a már amúgy is alacsony haszonkulcsát?

A hosszú távú sikerhez elengedhetetlen, hogy az infláció alatt is megőrizzük a versenyképes hozzáállást. Az összes belső folyamat optimalizálása segítségével, miközben a versenytársakat és üzleti stratégiájukat is szemmel tartja, világos képet kaphat piaci helyzetéről.

Lényeges, hogy amikor a nyersanyagköltségek ingadoznak, a termékek árának meghatározása az egyik olyan kritikus tényező, amely gazdasági nehézségek idején az üzleti tevékenység sikeréhez vagy kudarcához is vezethet. A megoldás? Alakítson ki tájékozódáson alapuló árképzési stratégiát úgy, hogy nyomon követi a versenytársak hasonló termékeinek árait és készleteit, és álljon készen arra, hogy menet közben korrigálja az árakat.

 

 

Rugalmas ellátásilánc-stratégia kidolgozása

Nincs olyan bevált recept, amelyet kiskereskedőként "bedobhat" az emelkedő árak leküzdésére. Ahhoz azonban, hogy vállalkozása ne kerüljön a költségingadozások sodrába, elengedhetetlen az ellátási lánc stratégiájának racionalizálása, hogy agilis maradjon, és készen álljon bármilyen piaci kihívásra. A következőket teheti:

 

  • A készlet megtervezése

A hosszú átfutási idők, a magasabb költségek és az e-kereskedelmi ellátási lánc általános kiszámíthatatlansága miatt a megfelelő készletszintek fenntartása fontosabb, mint valaha.

Inflációs környezetben hatékony kockázatkezelési eszköz lehet a magasabb készletszintek tartása. A magasabb készletköltségek elszámolása segíthet a vállalkozásoknak adómegtakarítást elérni. Azonban további tényezők, mint például a raktározási költségek és bizonyos tételek értékmegtartó képessége több mint relevánsak a készletbővítésről vagy annak mellőzéséről szóló döntéskor. A túl sok vagy túl kevés áru rendelése többletköltségekhez vagy elvesztett értékesítési lehetőségekhez vezethet. A cél az kell, hogy legyen, hogy valóságközeli értékesítési előrejelzéseket készítsen.

Végül, de nem utolsósorban, ahelyett, hogy kisebb megrendeléseket adna le az év során, érdemes lehet nagy mennyiségű beszerzési megrendeléseket leadni a beszállítójánál. Ez növeli árképzési mozgásterét azáltal, hogy alacsonyabb áron többet vásárolhat, és az árut magasabb haszonkulccsal adhatja el, így jobban küzdhet az infláció ellen is. Ne feledje, hogy a készletezés általában több raktárhelyet igényel. Ezért az Ön számára a megfelelő választás az lehet, ha olyan logisztikai partnert keres, amely hatékony raktározási struktúrát biztosít Önnek.

  • Automatizált készletgazdálkodás

Gondolt már arra, hogy kevesebből többet hozzon ki? Amikor egy e-kereskedelmi vállalkozás hatékonyságáról és termelékenységéről van szó, a fejlesztésük módja a műveletek optimalizálásában és automatizálásában rejlik. Fontolja meg a több csapatnyi emberi munkaerőről az intelligens szoftverrendszerekre való átállást, amelyek átvehetik a rendelésfeldolgozás, a készletgazdálkodás és a visszaküldés folyamatát. A munkával, költségekkel és belső tevékenységgel kapcsolatos egyszerű üzleti audit olyan technológiák megvalósításához vezethet, amelyek valódi javulást hozhatnak a megtakarítások és a szakértelem terén.

Ha bizonyos feladatok kézi munkaerőt igényelnek, fontolja meg azok automatizálását, így azok már nem kerülnek olyan sokba. Tegyük fel például, hogy Önnél emberek végeznek olyan folyamatokat, mint a készletszintek rendszeres kézi ellenőrzése vagy rendezése. Ekkor fontolóra veheti egy intelligens teljesítési szolgáltatás igénybevételét, hogy automatizálja a készletgazdálkodást, és valós idejű áttekintést kapjon a műveletekről.

  • Mikroteljesítés

Ha több piacon értékesít fizikai termékeket, a hagyományos teljesítési modell helyett gondolja át egy rugalmas mikroteljesítési konfiguráció választását. 

Lássunk erre egy példát. Tegyük fel, hogy van egy webáruháza Lengyelországban, és szeretné a termékeit helyben, valamint Ausztriában, Németországban és Csehországban is értékesíteni. Készleteinek több helyszínen, a célpiacokhoz közel történő megosztása és tárolása segíthet a szállítási költségek és idő megtakarításában, és javíthatja a vásárlói elégedettséget azáltal, hogy termékeit a különböző országokban élő vásárlókhoz a megszokott helyi szabványoknak megfelelően juttathatja el. 

A mikroteljesítés könnyen megvalósítható, ha a logisztikát kiszervezi egy 3PL vállalathoz, amely hozzáférést biztosít egy kiterjedt raktárhálózathoz és azokhoz a digitális eszközökhöz, amelyekre az összes piac és értékesítési csatorna egy helyen történő kezeléséhez szükség van.

 

 

info8

 

 

  • A visszaküldések hatékony kezelése

Az infláció egyre nehezebbé teszi a megnövekedett szállítási díjak és a magasabb termékárak kezelését a végfelhasználók számára. Ennek eredményeképpen előfordulhat, hogy a szokásosnál gyakrabban küldik vissza a termékeket, miután rájönnek, hogy nem engedhetik meg maguknak. Ez stresszt okozhat a műveletekre és az ügyfélszolgálati személyzetre nézve is. Készüljön fel erre annak biztosításával, hogy a visszaküldés feldolgozásának minden aspektusa az elejétől a végéig észszerűsített legyen. Alternatív megoldásként rábízhatja a visszaküldési folyamatot egy megbízható logisztikai partnerre, aki leegyszerűsíti a termékek visszakerülését az ellátási láncba, így végül Ön is örülhet a gyors és kényelmes visszaküldési folyamatnak, a jobb haszonkulcsnak, a jobb vásárlási élménynek és az elégedett vásárlóknak.

 

A megrendelés teljesítési folyamatának kiszervezése

A virágzó vállalkozás része, hogy megtanulja, hogyan kell hatékonyan delegálni. Ez különösen fontos a megrendelések teljesítési folyamatában, amely az e-kereskedelmi vállalkozások egyik leginkább erőforrásigényes aspektusa. Bár az, hogy ennyi felelősséget egy partnerre bízunk, kutatást és bizalmat igényel, a teljesítési folyamat kiszervezése nemcsak a hatékonyságot javítja, hanem idővel költségmegtakarítást is eredményez. Amellett, hogy értékes időt fordíthat az értékesítési és marketingfolyamatra a logisztikával való foglalkozás helyett, kihasználhatja a csúcsszezonok kezeléséhez, az üzleti hatókör kiterjesztéséhez és új piacok meghódításához szükséges könnyen skálázható infrastruktúrát is. A megfelelő teljesítési partner a raktározástól kezdve a számlázáson és a rendeléskezelő szoftvereken át a visszaküldések hatását minimalizáló fordított logisztikai rendszerekig mindent biztosíthat.

 

 

info7

 

 

Összegzés

Az inflációt nem tudja kontrollálni, de a vállalkozására gyakorolt hatását kezelheti. Bár ijesztőnek tűnhet, vannak módszerek arra, hogy infláció idején is sikeresen kezelje e-kereskedelmi vállalkozását. Tervezéssel, rugalmas ellátásilánc-stratégia kialakításával, az áringadozások szoros figyelemmel kísérésével és a megfelelő kiigazítással a lehető legnagyobb mértékben elkerülheti a veszteségeket, és megőrizheti versenyelőnyét.

 


 

Ha szeretné logisztikáját kiszervezni, a Frisbo a legnagyobb európai teljesítési hálózat, amely több mint 25 országban biztosítja Önnek termékei másnapi kiszállítását. A Frisbo segítségével egyetlen platformon keresztül tárolhatja termékeit Európa-szerte 24 raktáruk bármelyikében, integrálhatja az összes értékesítési csatornáját, és több piacra is értékesíthet. Miután az ügyfelek megvásárolják az Ön termékeit, azonnal kiválasztjuk, becsomagoljuk és kiszállítjuk őket a hálózat bármely raktárából, a másnapi kiszállítási szabály követésével bárhol Európában, helyi költségeken. Így költséghatékony, automatizált teljesítési rendszert hozhat létre, és szabadon összpontosíthat arra, amihez a legjobban ért: megszilárdíthatja pozícióját a piacon, és új ügyfeleket érhet el termékeivel.