Így növeld a kosárértéked az áraid segítségével

kosárérték

A sikeres webáruház alapfeltétele, hogy megfelelő árakkal dolgozz és ismerd a közönségedet. Ha ez a két tényező teljesül, akkor már csak minimális energiabefektetés szükséges ahhoz, hogy vásárlóid többet vásároljanak, mint ahogy azt tervezték. Emeld a kosárértéket, mint a profik! Elmondjuk, hogyan!

I. Mi az a horgonyár?

Vásárlás akkor jön létre, ha a termékért kért ár összhangban van a vevői elvárásokkal. A vevőt azonban vezetheted: leggyakoribb példa, amikor a kínált cikk kedvezményes ára mellett feltünteted az eredetit. Ebben az esetben az eredeti a horgonyár. A vásárló úgy érzi, hogy jó üzletet csinált, hiszen alacsonyabb áron szerezte meg a terméket, te pedig sikeresen értékesítetted azt, az általad megcélzott árral.

Másik lehetséges stratégia, ha hasonló termékeket ajánlsz eltérő áron. Az árakat úgy érdemes meghatározni, hogy számottevő különbség legyen köztük, tehát kitűnjön, hogy melyik a legjobb ajánlat.  A vásárló nagy valószínűséggel a közepes árfekvésűt fogja választani, hiszen nem szeretne túl sokat költeni, ugyanakkor szem előtt tartja a minőséget is.

II. A nagyobb jobb

Tegyük fel, hogy a vásárló már virtuális kosarába helyezte a megvásárolni kívánt termékeket. Hopp, felugrik egy ablak, amely az egyik termékből egy nagyobb kiszerelést ajánl. Többet költ ugyan, de jobb portékához jut, vajon melyiket választja? Ha biztosra akarsz menni, akkor beállíthatsz egy limitált ideig érvényes ajánlatot (akárcsak 10 perc), amely arra ösztönzi a vásárlót, hogy ne szalassza el a kínálkozó lehetőséget. Máris sikerült magasabb kosárértéket elérned.

A mennyiségi kedvezmény szintén segítségedre lehet. Meghatározott darabszám felett az egyes termékek árát csökkentheted, esetleg három cikk közül a legalacsonyabbat adhatod 50%-os kedvezménnyel. A profitodat így is növelted, hiszen egy helyett hármat sikerült értékesítened.

III. Csomagajánlatok és kapcsolódások

Az összepasszoló árucikkeket érdemes csomagban értékesítened. Fontos kiemelned, hogy együtt sokkal kedvezőbb áron érhetők el, mint külön-külön. Extrabevételre tehetsz szert, ha a csomagok mellett olyan termékeket emelsz ki, amelyek hasznosak lehetnek. Ha táplálékkiegészítőket adsz csomagban, akkor ajánld mellé az adagoló dobozt is!

Ezzel máris átvezetünk a kapcsolódó termékek ajánlásához. Célszerű úgy megjeleníteni az egyes termékeket, hogy egy kattintással hozzáférhessenek egy másik változatához (szortiment), vagy egy azt kiegészítőhöz (egér mellé egérpad).

IV. Szállítás és kosárérték

A kosárérték növelésének egyik legbiztosabb módja az ingyenes szállítás. Szükséges azonban egy bizonyos értékhatár kijelölnöd, hogy az ajánlat célba érjen. Pl. a kosárban kb. 9000 Ft értékű termékek vannak, akkor releváns megjeleníteni, hogy 10000 Ft felett ingyen házhoz viszik a rendelést. Ugyanezt 2000 Ft-os kosárértéknél már felesleges.

A módszer kosárelhagyásoknál is működik (természetesen, ha nagyobb értékű kosárról van szó). E-mailben figyelmeztetheted a vásárlót, hogy félbehagyta a vásárlását, viszont ha véglegesíti a megrendelését, akkor ingyen kiszállítathatja. Az idő itt is lehet motiváló tényező, hiszen a limitált ideig érvényes ajánlatra adott reakció általában igenlő.

V. Konkurencia és árak

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az e-kereskedelemben nem hagyatkozhatsz csupán a megérzéseidre. Az árazási stratégiádnak dinamikusnak és könnyen alakíthatónak kell lennie, hiszen a piac pillanatok alatt változik. A PriceKit lehetővé teszi, hogy egyedileg állítsd be az árazási stratégiádat, a webáruházad pedig olyan árszabályt követ, amelyet te határozol meg. Miben segíti ez a kosárérték növelését? A szoftver megmutatja, hogy mely termékek esetén emelhetsz az árakon, figyelembe véve a saját eladásaidat és a konkurencia árképzését.

Az új vásárlók megszerzése mindig sokkal nagyobb feladat, mint a régieket arra buzdítani, hogy egy hangyányival többet költsenek. Éppen ezért fontos, hogy mindig elégedetten távozzanak. Ha a kosárérték növelése a cél, akkor érdemes többféle módszerrel kísérletezni, viszont itt is rendkívül fontos a mértéktartás. Tartózkodj az agresszív kommunikációtól, különben az ügyfelek nemcsak a kosarukat hagyják hátra, hanem magát a webáruházat is!