Kereskedelmi trendek az idei karácsonyi szezon előtt

Felforgatta 2020-ban az e-kereskedelmi piacot a pandémia. Erősödött a digitális vásárlás, egyre többen rendelnek online üzletektől, egyre nagyobb az idősek aránya ebben a szektorban a vevők között. Ugyanakkor a verseny is élesebb. Milyen trendek határozzák meg az idei karácsonyt? Összegyűjtöttünk néhány szempontot.

Sokat jelent, mennyire könnyű a fizetés az oldalon

 

Igaz, hogy megugrott az online vásárlás 2020-ban, de az, hogy széles választékkal rendelkezik egy webshop és jók az árai, nem elegendő a stabil vevőkör kialakításához és megtartásához. Miután eljutott a vevő a fizetésig, még mindig dönthet úgy, hogy megszakítja a vásárlást, ha nem könnyítjük meg ezt a szakaszt. Fontos, hogy a fizetési folyamat biztonságos, átlátható legyen, néhány kattintás elegendő legyen hozzá. A fiatalabb korosztályoknak, az Y és Z generáció tagjainak az is lényeges szempont, hogy mobilon is gyorsan, biztonságosan és egyszerűen tudjanak fizetni.

 

Ma már alapkövetelmény, hogy ne csak egyféle fizetési módot (például átutalást vagy szállításkor történő kártyás fizetést) lehessen igénybe venni, hanem a vevőnek többféle lehetőség is a rendelkezésére álljon. Az ő szemszögéből ugyanis az számít, hogy ne a kereskedőnek, hanem neki, a vevőnek legyen kényelmes a fizetés módja, hiszen ő hagyja ott a pénzét az online üzletben. Az akadálymentesség, az átlátható, világos és letisztult fizetési folyamat is bevonzhat új vevőkört, többek közt az idősebbeket, akinek a száma és az aránya jelentősen nőtt 2020-ban a digitális úton vásárlók között.

 

A biztonságos fizetésre érdemes külön is felhívni a látogatók figyelmét.

 

 

Legyenek stabilak és gyorsak az oldalak

 

Egyre erősebb az az igény, hogy a webshopok, e-kereskedelmi helyek működése megbízható legyen. A koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben, amikor nőtt az online értékesítés szerepe, még fontosabbá vált, hogy stabilak és gyorsak legyenek azok a platformok, amelyeken keresztül a vásárlók a pénzüket költik. Ráadásul a tízen- és huszonévesek már hozzászoktak az online jelenléthez, és ahhoz, hogy percek, másodpercek alatt döntsenek valamiről. Ha nem elégedettek egy oldal működésével, villámgyorsan máshova kattintanak.

 

 

Egyre jobban számít a környezettudatosság

 

Nem véletlenül hirdeti egyre több kereskedő és kézműves webshop, hogy a csomagoláshoz nem használnak műanyagot, hogy a csomagolás környezetbarát, illetve azt, ha nem csomagolnak be egyesével külön minden darabot.

 

 

Sokaknak számít az, hogy a rendelt áru mennyit utazik, hogy fenntartható gazdaságból származik-e, hogy méltányos, etikus gazdasági formában jött létre e termék, és az is, hogy a teljes ellátási lánc mennyire környezetbarát.

 

A környezettudatosság abban is tetten érhető, hogy egyre többen szerzik be tudatosan átgondolva az ajándékokat és az ünnepek alatt elfogyasztani kívánt élelmiszereket, ezzel is elkerülve az impulzusvásárlás csapdáit és a felesleges pazarlást. Ezt segítik elő a jól felépített webáruházak is, amelyekben átláthatók, világosak az árak.

 

Mennyit költenek a vásárlók ajándékokra?

 

Az Árukereső.hu és a GKI Digital hatodik alkalommal készített közös karácsonyi kutatást, amelynek során arra voltak kíváncsiak, hogy a felnőtt, internethasználó lakosság hogyan tervezi a 2020-as karácsonyt. Mennyit költenek, milyen típusú ajándékokat vesznek?

 

Mint arról a Média1 beszámolt, a 2445 fős felmérésből az derült ki, hogy idén a vásárlók a tavalyinál kevesebb, 5-6 főre tervezve költenek. A legtöbben a szűk családi, baráti körrel ünnepelnek, az összkeret pedig ajándékokra átlagosan 52.300 forint (megajándékozottakként átlagosan 9500 forint). Ez 8 százalékkal magasabb, mint a 2019-es keret.

 

Mit vesznek a vevők karácsonyra és hol szerzik be?

 

Ugyancsak a fenti kutatásban szerepelt, hogy a legnépszerűbb termékek 2020-ban a ruházati cikkek (51 százalék), a játékok (40 százalék) és a szépségápolási cikkek (33 százalék). A felmérés eredménye szerint a konkrét termék kiválasztása során a válaszadók 45 százaléka az ár-érték arányt tartotta a legfontosabbnak, míg a 18-24 éves korosztálynál hangsúlyos (32 százalék) a minőség szerepe is. Mivel az ár sokat számít a vásárlóknál, érdemes a PriceKitsegítségével naprakészen tartani az árakat, figyelve a konkurenciára és az aktuális trendekre.

 

Sőt, idén részben a járványhelyzet miatt a legtöbben (86 százalék) az online rendelés és a webáruházak mellett döntenének, a megkérdezettek 41 százaléka kifejezetten a vírushelyzet miatt tervezi, hogy karácsonyra e-kereskedőktől vásárol.

 

 

Az sem mindegy, meddig szállítanak az ünnepek előtt az üzletek

 

A pandémia hatása az is, hogy az e-kereskedelmi szektor erősödésével, a digitális vásárlás jelentőségének növekedésével a verseny is nőtt az online boltok között. Nem csupán az ár-érték arány, a minőség, a megbízhatóság, a biztonságos és rugalmas fizetési mód számít, ha valaki hosszú távra szeretné elnyerni a vevői bizalmát, hanem az is, hogy miként tudja és akarja kiszolgálni a vevőit az ünnepek alatt. Ezért több kereskedő is meghosszabbította és egészen december 22-ig, 23-ig tolta ki a rendelések kiszállítás idejét.

 

Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

INGYEN KIPRÓBÁLOM