Lehet-e diszkont, ami prémium?

prémium

Két, a hétköznapok során gyakran használt kifejezés. Mindkettővel „jól járunk”: prémium termék esetén a kiváló minőséget fizetjük meg, míg diszkont áron vásárolva pénztárcánknak kedvezünk. Működhet-e a kettő együtt? Megéri-e az e-kereskedelemben erre operálni?

1. Minőség kontra ár

Ha valamit a prémium jelzővel címkézünk fel, akkor annak a dolognak többet kell nyújtania. Legyen ez szolgáltatás vagy termék, a vásárlónak tudnia kell, hogy miért kérünk érte többet. Jó példa erre a szoftverek ajánlása, ahol táblázatban foglalják össze, hogy az alapcsomag funkcióihoz képest a prémium csomag mennyivel szélesebb körű felhasználást biztosít. Vizuálisan rögtön érzékelhető: több szöveg, több lehetőség, ezért magasabb az ár.

A pontokba szedett ismertető a legtöbb terméknél működik. Ha ehhez jól szerkesztett, szöveges tartalom is társul, akkor csodákat érhetünk el. Ahogy fentebb írtuk, a vevőt először készítsük fel a termékre: képpel, árral, leírással. Megvan, hogyan mutatják be a Teleshopban a késkészletet/hámozót/turmixot? Nagyon rossz technika, ugyanis az ár szinte az utolsó információ, amit megkapunk. Sose titkoljuk, mert így azt a látszatot keltjük, hogy mi magunk sem hiszünk a cikk értékében.

Premium árucikk vásárlása esetén az ár nem elsődleges szempont. Használjuk mondandónk alátámasztására, legyen ez olyan adat, amely kifejezeti, hogy a vásárlás tulajdonképpen befektetés. Mutassuk meg, de ne erre fektessük a legnagyobb hangsúlyt!

2. A prémium nem lehet diszkont

A diszkont fogalmához az árengedményt kapcsoljuk. Alkalmazásával könnyedén ellenkező hatást érhetünk el, ugyanis a fogyasztó nem hiszi el, hogy azt a minőséget kapja, amit elvár. A prémium termékeket előnyben részesítők tudják, hogy mi mennyit ér és ezért hajlandók többet is áldozni. Miért ne hagynánk, hogy így legyen, ha a végeredmény mindkét fel számára (eladónak és vevőnek is) kedvező?

Ne feledkezzünk meg a környezet fontosságáról! Ha luxuscikkekkel foglalkozunk, akkor a webáruház felületének is ehhez kell igazodnia! A termék és az ár önmagában nem elegendő, hogy megfogja nekünk a vásárlót. A diszkont áruházak/webshopok éppen a külsőségekre fordítanak kevesebb hangsúlyt, mert látogatóikat kevéssé foglalkoztatja a „tálalás”. Prémium termékeknél arra is érdemes odafigyelni, hogy a hirdetésünk hol jelenik meg – szerepeljen hiteles helyen, és biztosítsuk, hogy egyszerre kevés hasonló termékkel kelljen versenyezni. Költségeink beépülnek a termék árába, márpedig ilyen feltételek mellett nehéz akciózni.

3. A prémium ritkán, de lehet diszkont

Tudatos árstratégia mellett megléphetünk olyan árcsökkentést, ami összhangban van a termék értékével és a vásárló elvárásával. Az új mindig drágább – ezt kihasználva bevezethetünk egy prémium márkát. Bizonyos idő elteltével, vagy egy újabb verzió kikerülésével az árat ennek megfelelően alakíthatjuk. A legfontosabb, hogy mindig tudjuk, milyen eredményt várunk el! Tervezés nélkül csak vaktában lövöldözünk, hosszú távon pedig ez árt a legtöbbet az értékesítésnek.

Válasszunk magunk mellé olyan szoftveres segítőt, amellyel időt és pénzt spórolhatunk! A PriceKit azt adatok elemzésével megmondja, hogy mire számíthatunk egy árváltoztatással. Ráadásul évente sokkal kevesebbe kerül, mintha erre egy egész munkacsoportot állítanánk fel.

Prémium cikkekkel és szolgáltatásokkal dolgozni tehát alapos felkészültséget és biztos háttért igényel. Csökkentett árakkal operálni akkor éri meg, ha már rendelkezünk egy bejáratott vevőkörrel. A személyre szóló ajánlatok segíthetnek abban, hogy vásárlók ajánljanak minket ismerőseiknek. Az engedményt felfoghatjuk reklámnak is: miközben megerősítjük a jó kapcsolatot a vevővel, növeljük az elégedettségét, és ösztönözzük, hogy továbbra is minket válasszon. Sőt, nagy valószínűséggel ismerőseinek is ajánlani fog – márpedig prémium cikkeknél a kiterjedt kapcsolati hálózat nagy előnyhöz juttat.

Ne az olcsóságunkkal akarjunk kitűnni! A termékektől egészen a szállításig igyekezzünk a lehető legmagasabb színvonalat hozni, ezzel tehetünk a legtöbbet webshopunkért! Ha prémium cikkekkel dolgozunk, akkor igyekezzünk prémium vevőkört kialakítani – márpedig őket elsődlegesen a minőséggel foghatjuk meg.