Melyik termékedet akciózd le 50%-kal?
Mentsd, ami menthető! Minden jobb annál, mintha a pénz bennreked az üzletben. Mutatjuk, mely terméknél véded meg az e-kereskedők becsületét, és csinálsz 50%-os kedvezménnyel is jó bizniszt!
1. Nem szép a pazarlás
Élelmiszerek értékesítésével foglalkozol? Akkor a szavatossági idő bizony ott figyel a sarokban, és nem árt tisztában lenned vele, hogy meddig kerekedhetsz az adott cikkel. Ha egyszerre rendelkezel online és offline üzlettel, szerencséd van, mert a csökkentett árú termékeket hamar elhordják a polcokról.
Más a helyzet, ha csupán webshoppal dolgozol. Remek kezdeményezés alakult egy applikáció segítségével: egyes éttermek kedvezményes áron kínálják a megmaradt, még érintetlen ételekeit. Működésükről itt olvashatsz. Céljuk a pazarlás csökkentése, ezen kívül pedig a járványhelyzet miatt nehéz helyzetbe került szolgáltatók némi plusz bevételhez juthatnak – a vevők pedig minőségi fogásokhoz, jutányos áron.
Ha a szállítási folyamatába belefér, hogy a szavatossági idő lejárta előtt eljuttasd termékedet a vásárlóhoz, akkor gondolkodhatsz hasonló megoldásban.
2. Szezonális termékek
Minden évszak leárazással végződik. Legyen szó divatcikkekről, játékokról, kerti bútorokról, nagy részüknek megvan a saját ideje, amikor kellenek, és szépen fogynak. Ruházat esetén nem érdemes megvárni a következő évet: a raktározás egyébként is költséges, a gyorsan változó fogyasztói ízlés miatt pedig egyenesen pénzkidobás egy egész évig parkoltatni az árucikkeket. Jobb az évszak végén továbbadni rajtuk.
Az új kollekciónál az árakat „az új mindig jobb” elve szerint érdemes kialakítanod, így azon sem fog senki meglepődni, hogy októberben drágábban kel el egy télikabát, mint februárban. A felújításokhoz szükséges eszközök beszerzése általában a tavaszi, nyári időszakban pörög. Hólapátot, téli gumit vagy sílécet viszonylag kevés kivétellel a 3. vagy a 4. negyedévben vásárolunk.
A lényeg nem változik: tudd, hogy mikor és mit kínálsz, áraidat pedig ezekhez igazítsd!
3. Last minute
Ha élményekkel kereskedsz, legyen az színházjegy vagy koncertbelépő, esetleg tanfolyamokkal, képzésekkel, utazásokkal dolgozol, akkor sem engedheted meg, hogy az ajánlat bennragadjon. Vészesen közeleg az időpont, ami után már érvényét veszti a szolgáltatás? Ilyenkor nemcsak lehet, hanem kell is bedobni egy alkalmi, kihagyhatatlan vételt. A vásárlók szeretnek jól járni, és ne feledd, te is több nyereségre teszel szert, mintha egyáltalán nem értékesítettél volna.
Amennyiben céged biztos lábban áll az e-kereskedelem talaján, az utolsó pár jegyet, helyet stb. eleve kínálhatod 50%-os kedvezménnyel. Az ilyen jellegű akciókkal lehetőséged nyílik új ügyfeleket szerezni, akik a későbbiekben már nem az árleszállítás, hanem a szolgáltatások miatt térnek vissza hozzád. Továbbá, azon sem kell reszketned, hogy vajon elfogy-e az utolsó 1-3 jegy. Az emberek párosával mennek színházba, de ugyanez érvényes az utazásokra, és tanfolyamokra is szívesebben jelentkeznek, ha nem egyedül kell belevágniuk.
4. Utolsó darabok
Kissé hasonló az előző pontban tárgyaltakhoz, azonban ne felejtsük el: itt nem az idő szűkössége miatt apellálunk a vásárlói kedvet meghozó félárú értékesítésre, hanem mert a készlet végére értünk. Ebben az esetben érdemes az utolsó egy-két darabok fogyását felpörgetni egy jól irányzott kedvezménnyel – vagyis kérjünk értük fele annyit.
Ez akkor is remek taktika, ha a jövőben már a termék beszállítójával nem tervezünk üzletet bonyolítani, és szeretnék kiárulni a cikkeket. Egy-egy leltár alkalmával még mindig előbukkanhatnak eddig rejtőzködő, már régen nem értékesített tételek. Az egyik neves elektronikai a cég az ismert adásvételi, apróhirdetéses portállal szerződött az ún. öregáruk eladására.
A nagyobb értékű, apróbb szépséghibás darabok így nem ragadnak tartósan bent és még hasznot hoznak. Az egyetlen buktató, ha a szerződött fél nem elég körültekintően tünteti fel a termék adatait. Jobb ezt előre tisztázni a partnerrel, nehogy félreértés adódjon a vásárlóval.
Ne feledd, hogy bár az 50%-os kedvezmény sok ügyfélnek vonzó lehet, nem árt vele csínján bánni! A túlzott olcsóság visszatetsző is lehet, hiszen megkérdőjelezhető válik a többi termék minősége, a szolgáltatás értéke. Legyen szó mentőakcióról, vagy kampányról, tudd, hogy milyen eredményt vársz el!
Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!