Miért lehet ilyen drágán eladni az iPhone-t?

iPhone

Lehet szeretni és nem szeretni, egy dolgot azonban nem vitathatunk el az Apple-től: a tudatos márkaépítést olyan mesteri szintre emelték, mint kevesen. Az Apple nemcsak az egyik legnépszerűbb márka, de gyakorlatilag minden vásárlója kész ellenszolgáltatás nélkül ajánlani. Ez az igazi titok, amelyet minden webáruház tulajdonosnak érdemes ellesni.

1. Szeretetmárka – mert az érzelmek számítanak

A márkaépítésben kulcsfontosságú, hogy a fogyasztó érzelmeire hassunk. A vásárlónak önmagától kell elköteleződnie a márka mellett, viszont ezért cserébe olyat kell nyújtanunk, ami valódi értéket hordoz. Minőség és tisztelet kéz a kézben jár – ha nem hisszük el, hogy értékes dolgot kapunk, akkor nem is nyitjuk nagyra a pénztárcát. Megfordítva, csak olyan dologért adunk ki nagyobb összeget, aminek tiszteljük az értékét, minőségét.

Az Apple csúcsra járatta a minőséget, élen jár a fejlesztésekben, és csak ahhoz adja a nevét (iPad, iPod), ami tényleg lepipálja a többieket. Persze a technológia egy dolog, hiszen manapság egymást érik az áttörések. Az Apple vásárlói azért tartanak ki mellette, mert elhiszik, hogy a lehető legjobbat kapják, és biztosan nem okoz csalódást. Megfizetik a technológiát és a brand képviselte értékeket is.

2. Az egyszerű nagyszerű

A legokosabb ketyerék is értéktelenek, ha azokat képtelenség használni. Az iPhone az egyszerűségre törekszik, a webshopodat is e szerint érdemes felépítened. Hiába a remek kínálat és ár, ha a rendelés nem megy gördülékenyen.

Az iPhone-nak megvan az az előnye, hogy bárki veszi kézbe, már használhatja is. Az emberek nem szeretnek leírásokat bújni, éppen ezért szükséges, hogy minden információ (szállítás, fizetés, készlet) könnyedén hozzáférhető legyen. A letisztult kezelőfelület fontos szempont volt a telefon tervezésénél, vegyél példát, és igyekezz olyan oldalt létrehozni, ahol könnyedén navigálhatnak a látogatók – így nagyobb eséllyel vásárolnak.

3. Te ajánlod?

Az érzelmi elköteleződés egyik fontos ismérve, hogy ajánljuk-e a terméket másoknak. Ahogy azt már írtuk, az Apple vásárlói hisznek a márkanévben, de hisznek a tervezők, előállítók és maga Steve Job is. Itt jön a kérdés, hogy hajlandó lennél-e olyanért fizetni, ami iránt nem vagy elkötelezett? Csakis olyan terméket, szolgáltatást kínálj, amiért kiállsz! Ilyen legyen a webshopod is, ugyanis ha csak félgőzzel működtetsz valamit, akkor nem valószínű, hogy hosszú távon sikeres leszel.

A megújulás a garancia arra, hogy érdekes maradj. Vagyis ha régóta nem változtattál az oldaladon, a választékod sem bővült, akkor itt az ideje egy alapos felülvizsgálatnak! Az Apple termékskálája ugyan nem olyan széles, mint a Samsungé, viszont az új szériák mindig többet nyújtanak. Érdemes tehát olyan újdonságokat bevezetned, amelyek szerinted is jobbá teszik online üzleted.

4. Mindig készségesek

A márkaboltok eladói rendkívül tájékozottak, mind a márkáról, mind az egyes telefonok képességeiről. A kiszolgálás kifogástalan, igyekeznek a lehető leggyorsabban megoldást találni a problémákra. Amikor Apple terméket vásárolunk, akkor közvetve ezt a profizmust fizetjük meg.

Tedd fel a kérdést: céged milyen színvonalon teljesít? Sok múlik ugyanis az ügyfélszolgálaton, a termékleírásokon, a szállítás gyorsaságán. Ha problémát tapasztalsz, akkor merj változtatni! Bár a kisebb vállalkozások előszeretettel alkalmaznak egy embert több feladatra, hosszú távon, főleg ha fejlődni akarsz, akkor ennek könnyedén a kárát láthatod. Olyan emberekkel dolgozz, akik alkalmasak a feladatra – vedd figyelembe, mielőtt spórolás végett multitaskingot vársz el a kollégáktól!

5. Tényleg mindig az élén?

Az Apple rengeteg energiát fordít arra, hogy folyamatosan a versenytársak előtt járjon. Ehhez azonban óriási tőke szükséges, nem mindenkinek áll rendelkezésére ekkora vagyon. Fontos tisztában lenned azzal, hogy mindig lesz olyan termék, ami másnál jobban fogy, mint nálad. Oktalan árversenybe bocsátkozni felelőtlenség, adatgyűjtés nélkül semmi újba ne vágj bele!

Annak ellenére, hogy az iPhone messze a legkedveltebb telefon, sokan már csak a név miatt sem kérnek belőle. Nem kell mindenkinek szeretnie a webshopodat, a lényeg, hogy a hűséges és az új vásárlókat minőségi szolgáltatással bírd maradásra.