Mindenki home-office-ban? Ne hagyj pénzt az asztalon!

home

A járványhelyzet felülírta az eddigi vásárlási szokásainkat. Az e-kereskedelem olyan rétegeket is megnyert magának, amelyek korábban ódzkodtak webáruházból rendelni. Használd ki, hogy mindenki otthon van, webshopod most látszik csak igazán!

I. Újdonságok

Tetszik vagy sem, jelentősen megnőtt az online térben eltöltött idő. Akik eddig személyesen nézelődtek, most kényszerűségből a világhálón barangolnak. Milyen termékeket vásárolnak? Kis túlzással mondhatjuk, hogy mindent: megnőtt a kereslet az elektronikai termékekre, a háztartási eszközökre, tisztítószerekre, a jó közérzetet biztosító és egészségmegtartó készítményekre, sőt, az élelmiszerekre is. Most érdemes webáruházad palettáját bővíteni! A vásárlók előnyben részesítik azokat a webshopokat, ahol egyszerre több problémára kínálnak megoldást. Játékokkal kereskedsz? Színesítsd a kinti játékok választékát, növeld a kreatív és készségfejlesztő termékek számát, ajánlj új társasjátékokat – hiszen amíg a kicsik képesek lefoglalni magukat (és egymást), addig a szülőnek jut ideje a házimunkára, jobb esetben pedig saját magára. Ez hosszútávon neked is megtérül, hiszen az elégedett vásárló visszatér.

II. Azt ajánld, amid van

Tapasztalatok alapján a jelenlegi helyzetben a termékek rekordgyorsasággal fogynak, ezért a készletfigyelés igen sarkalatos pont. Egyrészt kínos, ha vissza kell mondanod egy megrendelést, másrészt pedig rendkívül kártékony: nemcsak a bevételed esik ki, hanem egy potenciális ügyfél is. Válassz szoftveres megoldást! A PriceKit folyamatosan ellenőrzi a saját és a versenytársak készletét is, ezzel pedig óriási előnyre tehetsz szert. Tegyük fel, hogy a konkurencia kifogyott egy adott cikkből, nálad van viszont még elérhető. Egy óvatos áremeléssel sikerülhet olyan haszonhoz jutnod, amire nem is számítottál – ehhez persze gyors döntésre van szükség, különben a pénz ott marad az asztalon.

III. Ütőkártya okosan kijátszva

Az online kereskedő Jolly Jokere az ingyenes szállítás, hiszen azonnali vásárlásra ösztönöz. A vevők többsége a nagyobb beruházásokat (pl. a hűtőszekrény kicserélése) inkább elhalasztja, viszonylag alacsonyabb értékű termékeket vásárol, azokból viszont jócskán. Mit tehetsz akkor, amikor az emberek kisebbre nyitják a pénztárcájukat? A legcélravezetőbb profitteremtő stratégia, ha minél több rendelést szolgálsz ki. Ezzel biztosítod a folyamatos pénzáramlást, sőt, növelheted a vevőszámot.

Egy dologra viszont figyelj oda! A termékkínálat kialakításánál tartózkodj a nagyon olcsó cikkektől, hiszen hiába rendelnek belőle sokat, gyakran a rendelés összértéke még az ezer forintot sem éri el. Csökkentsd le a számukat, tartogasd őket akkora, ha bizonyos értékhatárhoz kötöd az ingyenes kiszállítást!

IV. A kevesebb több - hirdetésben

Fontos, hogy jelen legyél, azonban nem mindegy, hogy milyen áron. Vizsgáld felül a marketing költségeket és spórolj! Ajánlatos a már készleten lévő termékekre és az újdonságokra koncentrálnod, ugyanis itt és most ezeket tudod értékesíteni. Azonban ha azt látod, hogy a futó hirdetésed ellenére sem keresnek egy adott termékcsoportot, akkor ésszerű a kampányt szüneteltetni. Találd meg azokat a cikkeket, amelyek a vírus előtt és most is jól fogynak, esetükben szintén csökkentheted (időszakosan is) a reklámot.  A saját márkádat népszerűsítő hirdetések jelenleg a legfontosabbak, mert a vásárlók ezen keresztül jutnak el hozzád.

V. A több jobb – eladásban

A megváltozott helyzet kétségkívül átalakította a fogyasztói szokásokat is. A bevásárlások (az online és offline világban egyaránt) sokkal megtervezettebbek lettek, a vásárlók hajlamosak több darabot is beszerezni egyes cikkekből. Az e-kereskedők számára ilyenkor jöhet jól a mennyiségi kedvezmény. Az egyik neves könyváruház előszeretettel használja ki ennek előnyeit (2 kötet megvásárlása esetén a harmadik ajándék). Jól jár a vásárló, mert többet kapott, és jól jár a kereskedő, mert többet adott el. Nem szükségszerű rögtön ajándékkal indítani, ösztönző lehet a 3. (vagy 2.) termék kedvezményes áron történő értékesítése is. Az ajánlat testre szabható: meghatározott mennyiség felett operálhatsz az árral, a darabszámmal vagy kínálhatsz egy kapcsolódó terméket alacsonyabb áron.

A koronavírus hatása nem múlik el nyomtalanul. A korlátozások enyhítéséből nem következik az online vásárlások számának tartós csökkenése, ugyanis a közönség az online vásárlást tartja a legbiztonságosabbnak. Készülj fel, sokáig szükség lesz rád!