Mire használhatók a popup ablakok a weboldaladon?
Kiváló promóciós eszközök a felugró üzenetek, amelyekkel megszólíthatod a látogatóidat, olvasóidat, és növelheted a konverziót a webshopodban.
A felugró üzenetek egy weboldalon akár duplájára vagy triplájára képesek javítani a feliratkozási arányt - ha éppen ez a cél. Ugyancsak popup üzenettel megállíthatod a vásárlóidat, ha arra készül, hogy elhagyja a kosarat. De egy ilyen felugró üzenet arra is alkalmas, hogy tájékoztasd a vevőidet: most éppen mennyien nézték meg a webshopodban az általa is keresett terméket.
A felugró ablakok, pontosabban modal ablakok jelentős szerepet töltenek be az online kommunikációban és kereskedelemben. Összegyűjtöttünk néhány alapinformációt a használatukról.
A popup szerepe
A pop-up funkciója egy weboldalon az, hogy meghatározott üzenettel, meghatározott helyen és időben jelenjen meg az oldal látogatója számára, meghatározott céllal. Ez a cél webáruház esetén a vásárlási folyamat támogatása például call to action gombbal, híroldalak, információs oldalak esetén pedig lehet például hírlevélre feliratkoztatás. A popup ablakok egyfajta promóciós eszközök, amelyek segítségével a termékeidet, a tevékenységeidet, a szolgáltatásaidat vagy a márkanevedet népszerűsítheted.
A popupban elhelyezhetsz egy pár szavas vagy akár pár mondatos üzenet is. Felajánlhatod a segítségedet az oldal látogatójának, híroldalon vagy blogon felhívhatod a figyelmet arra, hogy még egy cikk vagy bejegyzés érdekelheti, webshopban mutathatsz másik terméket stb.
Hogyan használható a popup?
A weboldalon való böngészés szinte minden fázisához be lehet állítani popupot: belépésnél, legörgetésnél, kilépési szándéknál. A belépéskor felugró üzenet elhelyezhető például a webshopban azzal a céllal, hogy egy új termékre vagy egy akcióra felhívja a figyelmet. Kifinomultabb formája, amikor nem azonnal a belépéskort ugrik fel az üzenet a látogatónak, csupán egy bizonyos idő, mondjuk 30 másodperc elteltével, hogy ne legyen zavaró.
A görgetéshez kötött popup akkor jelenik meg, amikor a látogató lejjebb halad az oldalon, és mondjuk már az adott oldal feléig eljutott. Webshop esetén kapcsolódó termék, kiegészítő termék ajánlására, kosárba tétel felajánlására lehet alkalmas ez a típusú üzenet.
Nagyon hasznos a kilépési vagy kosárelhagyási szándék érzékelésekor felugró üzenet, amivel az oldalon tarthatod a látogatót, és esélyt szerzezhetsz arra, hogy azt tegye, ami számodra üzleti szempontból érdekes, fontos és kifizetődő, vagyis vásároljon. Felhívhatod a figyelmet a kosárba tett termék előnyeire, ajánlhatsz hasonló terméket, üzenhetsz arról, hogy már csak X összeget kell a kosárba tenni az ingyenes szállításhoz, ajánlhatsz kiszállítási vagy fizetési módot, plusz szolgáltatást stb. A legfontosabb cél mindig a konverzió.
Milyen eszközzel beállítani a popup üzeneteket egy weboldalon?
Az egyik legjobb és legegyszerűbben használható a ConvKit widget alapú, alkalmazás, amellyel az egyszerűbb üzenetektől a finomhangolást igénylő értesítési üzenetekig sokféle tartalmat juttathatsz el a célközönségednek.
A magyar supporttal és ügyfélszolgálattal rendelkező ConvKit többek közt abban segíti a webshopodat, hogy ha van olyan kiemelkedő, fontos, aktuális információ, amit meg akarsz osztani a vásárlóiddal és a látogatóiddal, legyen az a nyitvatartás változása, új termék vagy márka bevezetése, készletkisöprés és a többi, azt minél hamarabb tud promotálni, eljuttatni a vásárlóidhoz, a hírlevél feliratkozóidhoz, a potenciális ügyfeleidhez.
Az ConvKit rendszerén belül egy mini admin menedzsment struktúrához férhetsz hozzá, és ezen be. Ezt személyre szabhatod saját képpel, szöveggel, és hajszálpontosan célozva beállíthatod, hogy hol, mikor és milyen tevékenység hatására jelenjen meg a webshopod, weboldalad látogatóinak. Még azt is beállíthatod, hogy csak egy adott forrásból érkezők számára jelenjen meg a popup üzenet,vagy hogy csak meghatározott oldalakon ugorjon fel a látogatóknak.
Célozhatsz új látogatókra, visszatérő látogatókra, meghatározott gyakorisággal érkező látogatókra is.
Az analitikával, a widgetek, felugró ablakok eredményességét is mérheted: a letöltések számát, a konverzióját, és az időbeli változását.
A ConvKit használói közt népszerű a terméknépszerűségi index, egy olyan okos widget, ami figyeli bizonyos terméknél a termékoldal letöltésének számát, és amelyben beállítható, hogy ha a widget elér egy bizonyos letöltési számot, akkor a widget megjelenjen az oldalon, azt hirdetve, hogy a terméket mennyien tekintették meg. A megtekintések száma valós időben, folyamatosan frissül a widgetben.
Népszerű a klasszikus információs bannert és kosárelhagyást megakadályozó, a vásárlókat, látogatókat visszafordító megoldás is.
Kedveltek azok a visszaszámlálók is, amelyek az akciókat támogatják, például ha időlimitet szeretnél használni a webáruházadban, visszaszámláló bannert állíthatsz be, ami mutatja a vásárlóknak, hogy meddig él még az ajánlatod.
A ConvKit beállításához és kezeléséhez nincsen szükség külön fejlesztőre, és semmilyen külön szakmai tudással nem kell rendelkezni hozzá.
Mitől lesz jó a popup üzenet?
Először a célközönségedet kell alaposan megismerned: mennyi időt töltenek el nálad, milyen oldalakat néznek meg, mit vásárolnak, milyen életkorúak stb. Milyen szolgáltatásokat vagy termékeket keresnek, milyen fizetési módokat vesznek igénybe, mekkora az átlagos kosárérték stb.
A látogatók vagy vevők igényeinek megfelelő kommunikációhoz pontos célokat jelölj ki, és e célok mentén fogalmazd meg az üzeneteket. Az üzenetek stílusa legyen összhangban azzal, ahogyan kommunikálsz a közönségeddel. Legyél figyelemfelkeltő, ugyanakkor tömör és lényegre törő.
A popup ablak illeszkedjen az oldalad designjához, és ha lehet, képpel vagy grafikával is támogasd az üzenet megjelenítését.
Helyezz el call-to-action gombot az üzenetben.
A jó popup üzenet olyan, mint egy jó posztszöveg a közösségi oldalakon: amire odakapod a tekintetedet, ami kíváncsivá tesz, ami miatt kattintasz.
Szeretnéd megismerni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most 2 hétig ingyen!