Mit adj ajándékba a leárazás helyett?

Ajándék

Egy jobb árképzéshez nem feltétlenül van szükség arra, hogy az árakat azonnal lecsökkentsd. Inkább gondolkozz el valami pszichológiai jellegű változtatáson, ami ugyanazt a hatást kelti, amire igényed van. Ami olyan, mintha jobb árat kínálnál, csak nem áldozod fel a profitodat.

A különböző ajánlatok és kedvezmények hatékonyan támogatják online áruházad bevételi céljainak elérését. Az emberek jelentős része használ a vásárlása során kuponokat, és rendszeresen kiaknázza az akciókban rejlő lehetőségeket. Az egyik legáltalánosabb szabály ugyanis az, hogy a legtöbb vásárlót és ügyfelet mindig vonzza egy olyan termék megvásárlása, amely jóval nagyobb értéket rejt, mint amennyi az ára. Így nem is kérdés, hogy érdemes-e ezzel a témával foglalkozni. A kérdés sokkal inkább az, hogy miként.

Számos népszerű módszer van arra az esetre, ha kedvezmények segítségével akarod a meglévő vásárlók lojalitását megőrizni, és az újabb vásárlókat megragadni. Ezek közül az egyik leghatásosabb, ha egy ingyenes ajándékkal leped meg őket.

Azt viszont nem könnyű kitalálni, mit adj ajándékba. Hiszen nem választhatsz valami túl drágát, ugyanis az nem érné meg, de nem is adhatsz valami értéktelennek tűnő dolgot a vásárlód kezébe. Az ajándékválasztáskor egy cérnavékony vonalon kell mozognod az ár és praktikusság között.

Íme, néhány ötlet, amelyek közül nyugodtan választhatsz.

Segíts a vásárlódnak megtanulni valamit!

A tanulás ajándéka mindig az egyik legértékesebb dolog. Állíts össze egy listát, aminek a pontjaival segítesz nekik a céltudatos vásárlás elsajátításához.

Ha például gitár webshopod van, küldj a megrendelés mellé egy ingyenes oktatóvideót vagy különböző zenei leckéket. Ezek akkor is nagy kincsek, ha egy igazi szakértővel van dolgod.

Adj élményt!

Mozijegy, színházjegy, koncertjegy vagy akár fürdőbelépő. Ez mind remek ötlet arra, hogy ne felejtse el egykönnyen a vásárlást, ugyanis egy emlékezetes élményt kap cserébe. Arról viszont mindig gondoskodj, hogy az adott élmény az összefüggésben legyen a profiloddal, hiszen nem lenne túl hiteles egy metál koncertre jegyeket osztogatni, ha a vásárlóid nyugdíjasok.

Gondolj a hasukra!

Az emberek imádnak enni. Főleg, ha az étel ingyen van. Senki nem utasít el egy a vásárlása mellé kapott bonbont, csokoládét vagy egy kis kekszet. A legtöbb vásárló értékelni fog egy frissen sült kakaós-csigát a hideg napokon, vagy egy jegeskávét a forró napokon. A csomagolást könnyedén testre szabhatod, kerüljön fel rá a cég logója és egy rövid, személyes üzenet.

Az élelmiszer-allergiát azonban tartsd észben és kerüld el az általános allergéneket, mint a földimogyoró.

Használd jól a közösségi médiát!

Főleg, ha népszerű vagy. Mindenki örül öt perc hírnévnek, ne foszd meg őket ennek a lehetőségétől. A vásárlóid vagy a projektjeik bemutatása a céged Instagram oldalán szokatlan, de kedvelt ajándék lehet. A poszthoz írj néhány kedves sort és jöhetnek is a lájkok.

Ez a taktika akkor igazán hasznos, ha a vásárlód ismeri a közösségi médiában betöltött szerepedet és esetleg már osztott meg fotót a termékedről, vagy szolgáltatásodról. Fodrászok és kozmetikusok esetében kötelező!

Adj egy ingyenes terméket a repertoárodból!

Mind közül talán ez a legkedveltebb. Adj egy olcsóbb, de mégis értékes terméket a választékodból a vásárlás mellé. Ha például cipőboltod van, csomagolj egy pár ingyen zoknit a cipők mellé!

Adj élményt!

Emeld ki a leghűségesebb vásárlóid, és vedd fel velük a kapcsolatot minimum felsővezetői vagy CEO szinten, és halmozd el őket VIP élménnyel! Jó esetben számos helyre viszik tovább a jó híredet.

Kínálj ingyenes konzultációt!

Az értékes tanácsok is lehetnek ajándékok, főként azokban az iparágakban, amelyekről mindenki tudja, hogy nehezen megközelíthetők. Ha ruhákat forgalmazol, akkor adhatsz ingyenes divattanácsadást, ha pedig fitnesz felszerelést árusítasz, adhatsz ingyenes edzéstervet vagy étrendet.

Tedd a vásárlót különlegessé!

Nem kell mindenkinek felesleges kacatokat küldened. Válassz ki egyetlen vásárlót! Például azt, aki már évek óta hűséges hozzád, vagy csak szimplán sorsolj ki valakit. Majd tegyél olyasvalamit, ami bőven meghaladja az ajándék fogalmát. Ingyen szolgáltatás, ingyen termék kizárólag az ő igényeire fókuszálva. Ha például elektronikai termékeket árusítasz, lepd meg egy fotós vásárlódat egy új objektívvel.

Bármelyiket is választod, mindig tedd fel magadnak előtte a kérdést: hogyan függ össze az ajándékod a marketing szempontjából? Csak olyan kedvezménybe vágj bele, amely valóban hasznos a számodra és nem csökkenti, hanem javában növeli a profitod.