Mit tegyél, ha a vevők csak egyszer vásárolnak nálad?

Rengeteg cikket olvashatsz arról, hogy miként csábíthatsz be új vásárlókat a webáruházadba. Természetesen fontos bővíteni a meglévő ügyfélkört, de ha azt látod, hogy vevőid folyamatosan cserélődnek, az a későbbiekben problémát okozhat. Üzleted akkor lesz sikeres, ha a már megszerzett vásárlók időről időre visszatérnek hozzád, hiszen ők biztosítják a bevételed igen nagy százalékát.

I. Milyen árakkal dolgozol?

Nincs új a nap alatt – számtalan más webshop kínálja (közel) ugyanazokat a termékeket, szolgáltatásokat, mint te. A vásárlók jelentős része a legkedvezőbb árat keresi, ezért érdemes figyelemmel kísérned a konkurenciát, mit és mennyiért kínál? Az árfigyelő szoftverek elvégzik helyetted a munka nagyobbik részét, nem csak a piaci helyzetedről informálódhatsz, de javaslatokat is kapsz, hogy miként törhetnél az élre. Célszerű megvizsgálnod, hogy mely termékcsoport esetén engedhetsz az árakból. Ha egy promóció keretein belül sikerül a legalacsonyabb áron hirdetned az adott a terméket, akkor nyert ügyed van. Fontos leszögeznünk, hogy egy jól működő webáruház minden estben átgondolt árazási stratégiát követ, ami az adatok elemzésén alapul. A PriceKit használatával elkerülheted, hogy megalapozatlan árazási döntéseket hozz, hiszen a rendszer előre felhívja figyelmedet az árleszállítás kedvezőtlen következményeire. Te sem szeretnél vesztességgel működni, igaz?

Egy akció azonban nem csinál nyarat. Az ügyfelek jellemzően az ünnepek, szezonális ajánlatok alkalmával költenek a legtöbbet. Hiába sikerült a legjobb áron túladnod a fészekhintáidon júliusban, ha a vásárlók augusztusban már a gyerkőcök iskolaszereit szeretnék beszerezni. Kövesd nyomon folyamatosan a piac alakulását, és alkalmazkodj! Nyilvánvalóan nem teheted meg, hogy mindig te rukkolj ki az ajánlatok legjobbikával, de egy jó időben bedobott ingyenes szállítás, vagy egy következő vásárláshoz biztosított kedvezményes kupon segíthet, hogy melletted voksoljanak.

II. Légy emlékezetes! Ha nem megy, akkor emlékeztess!

Az e-kereskedelem virágkorát éljük, olyan magabiztossággal rendelünk cipőt webshopból, mint ahogy nagyanyáink kenyeret választottak a péknél. A világhálón azonban nincs lehetőségünk személyes kapcsolat kialakítására, sőt, egy-egy terhelt időszakban (legjobb példa erre a karácsony) a vevők nem mindig emlékeznek arra, hogy pontosan honnan rendelték az adott terméket. Hogyan érheted el, hogy ne feledkezzenek meg rólad? Az egyik lehetséges mód a hírlevél. Ha ügyfeleid rendszeresen értesülnek az akcióidról, új termékeidről, akkor nagyobb eséllyel látogatnak vissza hozzád. Ne feledd azonban, a kevesebb néha több! Szarvashiba naponta levelekkel bombázni a vevőket. A rengeteg kihagyhatatlan ajánlat hiteltelen benyomást kelt, az agresszív kommunikáció pedig elriasztja az érdeklődőket.

Feliratkozókat szerezni nem nagy ördöngösség, csupán motiválnod kell a vásárlókat. A kedvezményes kuponok, a kisorsolt nyeremények fejében szívesebben adják meg adataikat, ez pedig egy újabb lehetőség neked! A különleges, személyre szabott születés- vagy névnapi ajánlatok ösztönzik a vásárlókedvet, ráadásul pozitív, emberközpontú üzletpolitikáról tanúskodnak – csakúgy, mint egy hozzáértő pék esetében.

Amennyiben hosszútávban gondolkozol (és miért ne tennéd), akkor kidolgozhatsz egy olyan rendszert, amely kifejezetten az emberek hűségére épít. Többfajta modell közül választhatsz, találd meg az üzletednek megfelelőt! A legfontosabb, hogy a hűségklub tagjai olyan ajánlatot kapjanak, ami megkülönbözteti őket a többi vásárlótól. Friss példa erre az egyik fast fashion ruházati márka márciusi dobása: a belépők rögtön 10%-os kedvezményt kaptak a következő vásárlásra, sőt, a rendelést egy bizonyos összeg felett ingyen kiszállítják. Utána indulhat a pontgyűjtés, amely további kedvezményekre jogosít. Mi ebből a tanulság? Ha vásárlóid úgy érzik, kiemelt figyelmet fordítasz rájuk, ráadásul jutalmakban is részesülnek költéseik után, akkor egykönnyen nem fognak továbbállni.

III. Érzelmi alapú kommunikáció

A vásárlói döntéseket nem csupán a számok határozzák meg. Idézd fel a vezető üdítőmárkák reklámjait, vagy gondolj a parfümök, luxusautók, mosogatószerek hirdetéseire! A közös bennük, hogy mindegyikük egy-egy történettel, életérzéssel kapcsolja össze az értékesítendő terméket. A fogyasztó az árucikk megszerzésével nem csupán egy illattal lesz gazdagabb, hanem magabiztos, modern nőként vághat neki a hétköznapoknak, akárcsak a modell a videóban – sugallja a marketing. Visszatérő vásárlókat szeretnél? Érd el, hogy vevőid érzelmileg érintettek legyenek, de ne ígérj felelőtlenül! Érdemes azt hangsúlyozni, hogy termékeid hogyan segítik őket céljaik elérésében, milyen előnyökre tehetnek szert, ha téged választanak.

Találd meg az üzleted, márkád, termékeid mögött álló történetet, kommunikációd pedig legyen nyílt és közvetlen. A vevők szívesebben kötődnek egy karakterhez, ismerőshöz, mint egy arctalan vállalthoz, aki csupán száraz és felejthető tényekkel próbálja megnyerni őket.

Az e-kereskedelem egyetlen állandója a verseny. A győzelem feltétele saját magad (webáruházad), közönséged és az ellenfeleid beható tanulmányozása. Merj segítséget kérni, a PriceKit árazási döntéstámogató rendszere egy nagy terhet levesz a válladról.

 

Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

INGYEN KIPRÓBÁLOM