Mit tegyél, ha új konkurensed jelenik meg a piacon?

Konkurenciát jelent az, aki hasonló termékek, szolgáltatások értékesítésével próbálkozik, ugyanazon a piacon, ahol te is jelen vagy. Hogyan veheted fel a versenyt? Adatgyűjtéssel!

1. Árulkodó jelek

Kemény munkával részesedést szereztél a piacon, azonban egyre többször bukkan fel a konkurens neve. Sőt, még az is lehet, hogy ügyfélszolgálatodra érkező megkeresések egy része az ellenféllel példálózik. A forgalmad akadozni kezd, és látszólag nem az üzletvezetésben van a hiba. Ekkor érdemes az új vállalkozás körmére nézni!

A konkurensről született vásárlói véleményekből sok mindent megtudhatsz, de nem szabad mindent készpénznek venned! A negatív kritika nem jelenti azt, hogy a vetélytárs rosszabb kondíciókkal rendelkezik, mint a te vállalatod. Az elégedetlenségnek több oka is lehet, hiszen panaszos ügyfél mindig volt, és lesz is. Ezekre akkor érdemes odafigyelni, ha egy-egy időszakban tömegesen jelentkeznek. Mit csinált rosszul a konkurencia? Tanulj a hibáiból, és lehetőség szerint kerüld el!

2. Vizsgáld úgy, ahogy a cégedet!

Ha teljes képet szeretnél kapni az ellenfél működéséről, akkor ugyanazokat a szempontokat kell figyelembe venned, mint saját vállalkozásod tanulmányozásakor. A legfontosabb, hogy felismerd, te mivel nyújtasz többet, miben vagy más? Térképezd fel a vetélytárs erősségeit és gyengeségeit! Vedd számba, milyen lehetőségei vannak, milyen buktatók nehezítik az előrejutását?

Ne felejtsd el, egy cipőben jártok! Ha azt látod, hogy valamiben sikeresebb, akkor lesd el tőle a technikát! Először csak az adatokra koncentrálj, az alkalmazás akkor jön, amikor már valamennyi szempontot végigvetted.

3. Hogyan jött az idegen?

Az eladás nem csak az árakon múlik. Számtalan példát láthattunk már, hogy egy sikeres kampány még akkor is megnyeri a vásárlót, ha messze nem a reklámozó cégé a legjobb ajánlat. Ha friss indulóval van dolgod, érdemes visszamenni a kezdetekre. Mikor jelentkezett először, milyen termékeket, szolgáltatásokat kínált, mekkora készlettel rendelkezett? Ezek után jöhet az árak és a hirdetések szemrevételezése.

4. Árak és a termékek kapcsolata

Mielőtt egy végtelen, rengeteg veszteséggel járó árháborúba bocsátkoznál, állj meg egy pillanatra! Nem szükséges a legolcsóbbnak lenned ahhoz, hogy megtartsd az ügyfeleket. Itt jön a képbe egy fontos dolog: milyen terméket árul a konkurens üzlet? A minőségnek ára van, ezért ha sokszorosan „rád vert” az ellenfél, akkor nagy valószínűséggel te kínálod a jobb portékát.

Vegyük a játékipart! A nagy márkákat külföldről importálják a magyar kereskedők. Tegyük fel, hogy kizárólagos forgalmazóként egyedül az adott cég értékesítheti a brand alá tartozó játékokat. Mégis szembejön egy másik webshop kínálatában, ráadásul jóval olcsóbban. Mi történt? Más partnertől szerezték be a terméket, természetesen, nem az eredetit.

Ilyenkor még véletlenül se csökkentsük az új termék árát! Okítsuk ki a vásárlót, hogy a miénk az eredeti, az igazi, sokkal izgalmasabb funkciókkal, minőségi anyagokból. Ez az egyetlen járható út, ha meg akarjuk nyerni a vevőket.

5. Mindenáron reklám? Aligha.

Célszerű figyelmet szentelni a hirdetésekre is, pontosabban arra, hol jelenik meg a versenytárs? Csak a márkaépítésre koncentrál, vagy az akciókat is hirdeti? Válasszuk külön a kettőt: a saját márkát folyamatosan építeni kell, a kampányok csak akkor jöhetnek, ha már nevet szereztél. Ha vetélytársunk másként lát neki a feladatnak, nem feltétlenül jobb a módszere, sőt!

A televízió és a rádió igen költséges mulatság. Kisebb vállalkozások számára az online felületek sokkal megfizethetőbb alternatívát jelentenek, ezért bármennyire is jelen akarunk lenni a konkurencia mellett, viselkedjünk észszerűen! Kockázatvállalás helyett a biztosan megtérülő lehetőségeket keressük – ha hirdetésről van szó, főleg!

Nem kérdés, hogy ez rengeteg munka. Van azonban egy ajánlatunk, amely rengeteg terhet levesz a válladról. A PriceKit rendszere egyszerre több versenytárs ármozgásait is képes lekövetni, így a legapróbb változásról is értesülhetsz. Készleten van egy termék a webshopodban, ami az ellenfélnél hiánycikk? Erről is értesítést kapsz, így lehetőséged lesz olyan haszonra szert tenni, amelyre nem is számítottál!

 

Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

INGYEN KIPRÓBÁLOM