4 jel, hogy nem jók az áraid a webáruházadban

Szinte járványszerűen terjed az internetes kereskedelemben a rossz árazás. Habár időnként előfordul, hogy ez a túl magas árakban jelenik meg, de valójában ez lényegesen ritkább, mint az az eset, amikor az árak éppen hogy krónikusan alacsonyak. Az e-kereskedők rendszerint képtelenek megtalálni saját helyüket a piacon, vagyis leértékelik magukat, nem ismerik saját értékeiket, így pedig a vevőket is kizárólag olcsóságukkal próbálják csalogatni.

De milyen jelek utalnak arra, hogy rosszak az árak? Íme a leggyakoribbak.

1. Pénzforgalmi problémák

Az első jel, hogy esetlegesen hibás módszerrel vagy rosszul árazod be a szolgáltatásaidat, a pénzforgalomban jelentkezik. Ha cash flow problémáid vannak, az már rövid távon is jelentősen gyengíti a vállalkozásod, hosszabb távon pedig nemcsak a nyereségességed, de akár a működésedet is veszélybe sodorja. Persze nem feltétlenül. Vannak cégek, amelyek évekig képesek úgy működni, hogy a tulajdonosok gyakorlatilag nem tudnak belőle pénzt kivenni. Ez nagyon rossz üzleti modell, hiszen mindenki pénzből él, nem beszélve a profittermelő fejlesztésekről és a biztonsági tartalékok felhalmozásának szükségességéről.

2. Túl sok munka, túl kevés idő

A második jel tulajdonképpen olyan jelenség, amit minden vállalkozó megtapasztal az üzleti életben, csak nem mindegy, hogy rövidebb intervallumokban jelentkezik, avagy állandósul. Az üzlet akkor megy jól, ha a munka nem megy sem a szabadidő megteremtésének, sem a fejlesztések rovására. Márpedig, ha valakinek semmire nincs ideje a mindennapi üzemeltetési feladatok mellett, akkor nem fog növekedni, sem magánemberként, sem kereskedőként. Ha ez az eset folyamatosan fennáll, akkor baj van, a vállalkozó folyamatosan a feladatok után fut, és éppen azzal nem tud foglalkozni, amiért érdemes saját céget indítani. Nem lesz elég pénze, és úgy érzi majd, egy helyben toporog, sosem tudja megcsinálni a nagy üzletet. Ennek gyakori oka nem is egyszerűen az árakban keresendő, hanem az üzleti modellben alapjában véve, de a legtöbb esetben a termékek vagy szolgáltatások alulárazását eredményezi.

3. Gondok az ügyfelekkel

Úgy is mondhatnánk, hogy rossz klientúra - vagyis a fogyasztóink nem elég jók. Nem hoznak eleget, de sokat visznek. A jó árak megszabnak egy bizonyos határvonalat. Ez a határvonal a rossz és a jó ügyfél között húzódik. Aki kiválóan áraz, az magas értékű, jó minőségű ügyfélkört tud kialakítani a cége körül. Aki pedig rosszul, annak szinte fájdalmas lesz kiszolgálni a vevőit. Nem mindegy, kit vonzol be: olyanokat, akik több gondot okoznak, mint amennyit keresel rajtuk vagy épp ellenkezőleg. A rossz ügyfélkör leértékeli a céget, kevés profitot termel és a vállalkozás dolgozóinak hamar elegük lesz abból, amivel foglalkoznak - beleértve a tulajdonosokat is.

4. Állandó problémák az üzletmenetben

A rossz árazás folyamatos fejfájást okoz és ahhoz vezet, hogy a vállalkozás nem jut egyről a kettőre. Sőt, devalválódik minden munka. Olyan negatív spirál alakul ki, amikor az árakat folyamatosan csökkenteni kell, az ügyfelek pedig állandóan cserélődnek, nincs vásárlói lojalitás, és mindez az üzletmenet minden területén gondokat fog okozni.

A jó árazás rengeteg elemzést és a célpiacok mélységes megértését követeli meg. Nem elegendő a bekerülési árakat beszorozni egy adott számmal. Dinamikus árképzésre, a versenytársak folyamatos figyelésére van szükség, ami nem kis feladat. Éppen ennek megkönnyítésére jött létre a PriceKit, ami az árazás bonyolult munkájának oroszlánrészét képes levenni a kereskedő válláról, így ő maga a fejlesztéssel, a növekedéssel és az üzlet élvezetével foglalkozhat ideje nagy részében a napi gondok helyett.

 

Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

INGYEN KIPRÓBÁLOM