5 dolog, amit gondolj át, mielőtt mindent leárazol
Az e-kereskedelemben adódhatnak olyan időszakok, amikor érezhetően esik a forgalom. Ebben az évben a koronavírus-járvány eddig soha nem látott mértékben pörgette fel a tavaszi bevételeket, viszont az év további részében nem számíthatunk ekkora hajrára. A harmadik negyedév mindenképpen gyengébb lesz, tekintve, hogy az emberek nyáron kiszabadultak és alaposan kiköltekezték magukat.
Mielőtt azonban leárazással adnánk új lendületet a megtorpant vásárlói kedvnek, nem árt pár dolgot végiggondolnunk. Egészen pontosan ötöt, mutatjuk.
1. Mi a cél?
Akciókra építeni hosszú távon nem kifizetődő, előbb vagy utóbb profitod fogja bánni. Olyan vállalkozást szeretnél, ami nyereséget termel? Naná! Ehhez tudatos árstratégiára lesz szükséged, vagyis előre ismerned kell, hogy az árváltoztatás milyen következményekkel jár. A rövid távú leárazás forgalmat generál, viszont óva intünk a teljes termékskála árcsökkentésétől. Mely termékek jöhetnek szóba? A PriceKit az eladási adatokat és a konkurenciát monitorozva mutatja meg, hol érdemes lépned.
Szarvas hiba mindent leárazni, már csak azért is, mert bizonyára már most vannak jól fogyó cikkeid. Ezzel a manőverrel a saját zsebedből veszed ki a hasznot. Nagy luxus, megengedheted magadnak? Ráadásul az érdeklődők a bőség zavarában könnyedén visszaléphetnek a vásárlástól. Egyszerűsítsd a helyzetüket, dolgozz szűkebb árucsoporttal! Könnyebb és hatásosabb lesz, mind a bevételed, mind a vásárlók szempontjából!
2. Kinek adsz el?
Kritikus hangok voltak és lesznek. Véleményük csak abban az esetben számít, ha azt akarod, tartósan a vevőkörödhöz tartozzanak. Prémium termék, szolgáltatás értékesítésekor csak azokra a panaszokra figyelj oda, amelyek a valóban felsőkategóriás vásárlóktól érkeznek. Ebben az esetben sem az azonnali árváltoztatás az előremutató. Összhangban van az ár és termék értéke? Ha igen, akkor a kommunikáción érdemes változtatni. Ha nincs, akkor kanyarodj vissza az első pontra, és annak megfelelően tervezd meg a kampányt!
Inkább alacsony és közép árkategóriás termékekkel operálsz? A közönség felkészítése, továbbképzése a termék értékére mindig meghálálja a befektetett energiát. Hosszú távon pedig nagyobb hasznot hajt, mint az akcióvadász, egyszeri vásárlók tömege.
3. Kivel versenyzel?
A versenytársak nyomon követése bizony szükséges, de egy ponton túl akár kártékony is lehet. Most indult a webáruházad? Akkor kár olyan engedményeket tenned, amit a „nagyok” fájdalom nélkül kivitelezhetnek, csak azért, hogy a másodperc töredékéig győztesnek mond magad. Találd meg hasonló paraméterekkel rendelkező tényleges konkurenciát, és ha lehetőséged van „megvágni” az árakat (ezt pl. szoftverrel kiderítheted), csak akkor lépj!
Milyen szolgáltató vagy? Ugorj vissza a 2. pontra, és ez alapján gondolod végig. Az ellenfelek ugyanazt a vásárlói csoportot célozzák, mint te. A jó árak nagyon fontosak, viszont ez nem az olcsóságot jelenti, sőt! Akkor nyersz a leárazáson, ha az egyszeri vásárlót szolgáltatásod minőségével, a termék értékével visszatérővé konvertálod. Nyújts többet, de ne folyamatosan kevesebbért!
4. Leárazás helyett – mit adhatsz, mit kaphatsz?
Ingyenes szállítást, plusz kiegészítőt, de nagyszerű megoldás a kupon is, ami a következő vásárlás végösszegéből vonható le. Ezek pont olyan dolog, amelyek az alacsony árak kedvelőit megmozgatják, ettől nyitják egy résnyivel nagyobbra a pénztárcát. A cél továbbra is az értékesítés, nem jótékonyságból gondolkodsz akciózáson. Ha sikerül elérned, hogy másodszor is téged válasszanak, akkor jó esélyed van rá, hogy megtörténjen harmadszor is, és így tovább.
Mi van akkor, ha öregárut, vagy szezonális termékeket szeretnél kipörgetni? Ezeken jobb túladni, és bár a vártnál (részedről) kedvezőtlenebb üzletet kötöttél, mégis sikerült eladnod. Ilyenkor nem pusztán leárazol, értéket mentesz. Ha sok cikkednél hasonló a helyzet, átgondolt árazással, de válj meg tőlük!
5. Vizuális tuning
Nem elég jó árakkal, átgondolt stratégiával, kiváló szolgáltatással minőségi termékeket kínálni. Kell a környezet is, amiben mindez megjelenik. Leárazás előtt tehát mindenképp vizsgáld felül az oldaladat, hogy benne van-e ez a plusz? Nem feltétlenül a méregdrága dizájnra gondolunk, csak olyan apró vizuális segédeszközökre, amelyekkel növelheted az eladásokat, árcsökkentés nélkül.
Hogyan jelennek meg az árucikkek? Célszerű népszerűség vagy csökkenő ár szerint rendezni őket, ugyanis ha a legalacsonyabb árú termékekkel találja szembe magát a vásárló, nehéz lesz „kibillenteni”. Számtalan ehhez hasonló technika van, amelyek megérnek egy kísérletet, még mielőtt meglépnéd a leárazást.
Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!