5 jel, hogy túl olcsó vagy

olcsó

Az alulárazás az egyik legkártékonyabb dolog, amit e-kereskedőként tehetsz. Megkérdőjelezhetővé teszi a termék minőségét és a szolgáltatás színvonalát - a vevők szemében. Röviden szólva: gyanús. Ha tartósan olcsó árpolitikát folytatsz, veszélybe sodorhatod magát a vállalkozást is. Mutatjuk, hogyan ne csináld.

1. Lenyomtad a konkurenciát – sokszor

A köztudatban meggyökeresedett az a nézet, hogy a vásárlókat legkönnyebben az alacsony árakkal lehet megfogni. Éppen ezért folyamatosan a versenytársak árait figyeled, és amint minimálisan csökkentenek, te rögtön bedobsz egy másfélszer jobb ajánlatot, utána pedig elégedetten várod a vásárlókat. Ráadásul ezt nem egy terméknél, hanem a teljes kínálatodnál megteszed. A vevők azonban nem jönnek, mert egyszerűen nem hiszik el, hogy ennyiért valóban értékes dolgot kapnak. Egy bizonyos ügyfélcsoportot bevonzhatsz így is, de vajon hosszantartó együttműködés lesz belőle? Lehetséges, egészen addig, amíg nem találkoznak egy még jobb ajánlattal. Márpedig neked hűséges, visszatérő vásárlókra van szükséged, mert csak így biztosíthatod a folyamatos pénzáramlást. Olyan vevőkört alakíts ki, ami nem az olcsóságra hajt!

2. Reklámra már nem futja

A termékek nem adják el magukat. Hiába gondolod, hogy marketing nélkül, pusztán az alacsony árakkal felhívhatod magadra a figyelmet, mert nem fog megtörténni. Látszanod kell ahhoz, hogy észrevegyenek. Ráadásul a tartós olcsóság következtében nem döntés kérdése lesz, hogy hirdetsz-e vagy sem. Ha nincs elegendő profitod, akkor a cég fennmaradásáért harcolsz, vagyis nem fektethetsz bele abba, ami kihúzna a csávából. Amennyiben nem tudsz egy bizonyos összeget marketing célokra elkülöníteni, sürgősen állj meg! Ne kísérletezz további árleszállítással, a megoldást máshol kell keresned!

3. A számok jók, de hol a profit?

Szolgáltatásodat keresik, a termékek szépen fogynak, magasabb bevételt realizálsz, viszont profitod meg sem közelíti a hasonló paraméterekkel rendelkező cégekét. Mi lehet a probléma? Természetesen az árak. Jó dolog, ha gond nélkül elő tudod teremteni az üzemeltetéshez szükséges anyagiakat, viszont hosszú távon ez kevés. A vállalkozásodnak fejlődnie kell, ehhez elengedhetetlenek az új termékek, alkalmazottak, gépek – mert így teljesíthetsz egyre jobban.

A webshopod megoldást nyújt egy problémára, kielégít valamilyen igényt. Ezt a szempontot sokan elfelejtik, amikor áraznak. Márpedig a vásárló tisztában van ezzel, különösen jelen körülmények között. Időt takarítasz meg, kényelmessé teszed a vásárlást, biztonságot adsz. Olyan árakkal dolgozz, amelyek lehetővé teszik ezt a jövőben is, akár magasabb szinten!

4. Minőségi a termék, de az ár nem

A prémium termékek kiváló minőségűek, olyan többlet értéket hordoznak, amely árban is kifejeződik. A magas színvonal nem párosulhat alacsony árral. Ha mégis, akkor a minőségbeli kívánalmaknak nem tesz eleget, vagy pedig a szolgáltató issza meg a levét (azaz te), hiszen költségei nem térülnek meg. A prémium cikkeket olyan közönség keresi, akik hajlandók nagyobbra nyitni a pénztárcájukat – feltéve, ha megéri. Ebben az esetben nem érdemes az árral óvatoskodni, hangsúlyozd a termék előnyeit, mutasd meg, hogy mivel nyújt többet!

5. Túlterheltség és nulla szabadidő

Intő jel, amikor nincs elegendő időd, sem neked, sem a munkavállalóknak. Ha napi szinten részt kell venned az operatív folyamatokban, mindemellett intézned kell a céges ügyeket, az alkalmazottak pedig folyamatosan túlóráznak, akkor valami nincs rendben. Sok tennivaló, kevés ember. Rengeteg vállalkozás egyetlen beosztottat alkalmaz több feladatra, viszont eljön az az időszak (tipikusan a karácsony), amikor nem lehet egyszerre csomagolni és ügyfélszolgálatozni. Érdemes megvizsgálni, hogy a bevételed alakulása miként befolyásolja a dolgozók számát! Ahhoz, hogy minőségi szolgáltatást nyújts (különösen most), szükséged lesz beosztottakra. Jó munkaerőre áldozni pedig kifizetődő. Keresd a profitnövelő lehetőségeket, vizsgáld meg az árakat!

Minden kereskedőnek szüksége van árstratégiára, amely magába foglalja az árak növelését és csökkentését egyaránt. Az árváltozásokat megfontoltan hajtsd végre, gyűjts kellő információt, hogy olyan üzleti döntést hozz, amely sokáig a piacon tart.