Problémás vásárló – lásd meg benne a lehetőséget a növekedésre!
Minden webshopnál előfordul néha – vagy nem is annyira néha – egy-egy olyan vevő, aki finoman fogalmazva nem tűnik egyszerű esetnek… Habár valóban bosszúságot, sőt, anyagi veszteséget is okozhat, mégis érdemes odafigyelni rá, mert nemcsak törzsvásárló válhat belőle, de a fejlődéshez is hozzásegíthet.
Pénzveszteség, időkiesés…
Talán te is találkoztál már problémás vásárlóval. Tudod, ő az, aki elkalandozik rendelés közben, nem is igazán nézi meg, mi került pontosan a kosarába, és csak akkor szembesül azzal, hogy mit is vásárolt valójában, miután átvette a csomagját… Ilyenkor természetesen ki szeretné cserélni – ehhez pedig abszolút joga van.
Alapvetően tényleg kellemetlen egy ilyen eset, hiszen a problémás vásárló és vásárlás nemcsak pénzben jelenthet veszteséget, hanem időt is elvesz az kereskedőtől. Egyrészt ugye ott van a kiszállítási költség, ami manapság nem két fillér, egy kisebb marginnal rendelkező termékeknél nagyjából meg is tudja zabálni a profitot. Az anyagi hátrány mellett pedig időveszteséget is jelentenek ezek az esetek, hiszen az ügyintézésre – levelezés, telefonálás stb. – sok idő megy el, ez sem profitábilis hosszú távon.
Foglalkozz vele, megéri!
Miért érdemes mégis időt és energiát fektetni a problémás vásárlókba? Két fontos oka is van!
Tanulhatsz belőle
Ha pont ezektől a problémás vevőktől kicsit többet, bővebben kérdez a kereskedő, és kifaggatja arról, hogy hol csúszott meg a rendelés, akkor rendkívül hasznos visszajelzéseket kaphat! Ezekből az insightokból kiindulva rájöhet, hogy nem feltétlenül – vagy nem csak – a vásárlóban volt a hiba, hanem a weboldalon is van még mit csiszolni! Hosszú távon a visszajelzések alapján ha az összeset nem is, de a fals vásárlások jelentős részét ki lehet küszöbölni.
Egy konkrét példán érzékeltetve: tegyük fel, hogy van egy adott termék, amelynél az opciókat legördülős menüből lehet kiválasztani. A vevő a legördülős menüt nem veszi észre/nem látja, így nem azt az opciót választja, amit valójában szeretett volna. Ha a vele való egyeztetés során megkapod tőle ezt a visszajelzést, akkor lehetőséged van arra, hogy a legördülő menü helyett mondjuk külön gombként jelenítesz meg minden lehetőséget. Ezzel pedig csökkentheted az elrontott rendelések számát.
Problémás vevőből törzsvásárló? Lehetséges!
Maga a kereskedői hozzáállás az, ami az ilyen ügyekben nagyon sokat tud segíteni, és pozitív irányba képes fordítani a helyzetet. Számtalanszor bebizonyosodott már, hogy ha a kereskedő proaktívan és segítőkészen áll hozzá ezekhez az esetekhez, akkor a problémás vásárlóból kevésbé problémás visszatérő vevő válhat! Mivel azt tapasztalja, hogy vele itt jól bánnak, akkor nemcsak ő maga fog majd visszatérni vásárolni, de az ismerőseinek is ajánlhatja a webshopot. A vége tehát mindenképpen egy sikersztori.
És azt is érdemes szem előtt tartani, hogy egy teljesen új vevőt behozni a webshopba, és egészen a vásárlásig elvinni mindig drágább, mint egy visszatérőt becsatornázni. Ezért is érdemes bosszankodás helyett növekedési lehetőségként tekinteni ezekre a problémás vásárlásokra, és a lehető legtöbbet tanulni belőlük.
Ismerd meg a PriceKit funkcióit, próbáld ki most 14 napig ingyenesen!