Szeretnél online értékesíteni Romániában? Íme minden fontos tudnivaló!

Ha Romániában szeretnél online értékesíteni, akkor csakúgy, mint bármely más nemzetközi piac esetében, némi kutatást kell végezned, és üzleti modelled a román fogyasztók elvárásaihoz szükséges igazítanod.

A Covid-járvány és az ukrajnai háború, valamint a kormány döntései által erősen befolyásolt gazdasági környezetben, 15%-os infláció mellett az üzleti környezet előrejelzései meglehetősen visszafogottak 2022 második felének alakulását illetően.

2020-ban a társadalmi távolságtartási intézkedések, a mobilitás hiánya és a távmunka fényében a romániai e-kereskedelmi értékesítés jelentette a kiskereskedelmi szektor legfontosabb növekedési pillérét. Az online vásárlás és fizetési módok tekintetében Románia fővárosa volt az a település, ahol a legmagasabb az online fizetések aránya.

Romániában az e-kereskedelmi piac megközelítőleg 48,12 százalékos felhasználói penetrációt regisztrált 2021-ben. 2025-re ugyanez a penetráció közel 56,72 százalékra nő a Digital Market Outlook szerint.

Online vállalkozást tervezel nyitni Romániában? Íme néhány hasznos tanács partnerünktől, az easySales-től! Mi az easySales? Egy csapat, amely segíti a skálázást Romániában, és olyan platformot fejleszt, amely megoldja a népszerű piactereken való jelenlét összetettségének és a különböző külső rendszerek közötti integráció hiányának problémáját.

Tájékozódj, kutasd a piacot!

Egy e-kereskedelmi vállalkozásnak a teljes élmény érdekében a következőket kell kezelnie:

  • az e-kereskedelemre optimalizált fordítás
  • piactereken történő értékesítés
  • helyi marketing és SEO
  • valutaátváltási eszközök és versenyképes árak
  • különböző fizetési módok
  • helyi szállítási lehetőségek
  • adók és díjak
  • jogszabályok és megfelelőség (GDPR)
  • a helyi termékekre vonatkozó korlátozások elemzése

 

Mielőtt új piacon értékesítenél, el kell végezned a házi feladatot. Szerezd be a lehető legtöbb információt az országról, a potenciális vásárlóidról, az ő vásárlási szokásaikról és arról, hogy milyen termékeket vesznek szívesen.

2019-ben a romániai e-kereskedelem értéke meghaladta a négymilliárd eurót. A bevételek legnagyobb részét a divattermékek képviselték (37%), ezt követi az elektronikus média 27%-kal, az élelmiszer és testápolás 14%-kal, a játékok és hobbik 12%-kal, a bútorok és háztartási gépek pedig a fennmaradó 9%-kal a Statista adatai szerint.

Elemezd ki a helyi piacot és a versenytársakat!

Ki kell derítened, hogy termékeid vagy szolgáltatásaid érdeklik-e a román piacot, és annak is utána kell járnod, hogy kik a versenytársaid. 2021-ben a romániai e-kereskedelmi piac legnagyobb szereplője az eMag volt, 2021-ben 990 millió dolláros bevétellel. Az eMag-ot a Fashiondays (152 millió dollár) és az Altex (134 millió dollár) követi. Az ecommerceDB országjelentése szerint az első három üzlet az online bevételek 40%-át teszi ki Romániában.

Infrastruktúra – futárszolgálat

A romániai versennyel való szembenézéshez elengedhetetlen, hogy előnyös és gyors szállítási lehetőségeket kínálj. A tanulmányok azt mutatják, hogy a kosár elhagyásának 26%-a a szállítási költségeknek és a szállítási időknek köszönhető.

A futárcégek folyamatosan fejlesztik szolgáltatásaikat, a másnapi kézbesítés pedig már integrált gyakorlat a romániai online kereskedelemben.

A Forbes 2021 végén közzétett lapja szerint 2020-ban az első futárcégek Romániában a forgalom szerint a Fan Courier Express, a Cargus és a Delivery Solutions (Sameday) voltak.

Több fizetési lehetőség

A fizetési módok országonként eltérők. Az Egyesült Államokban a fogyasztók a hitelkártyákat részesítik előnyben, más országokban az érintésmentes kártyák és a digitális pénztárcák dominálnak, mint például a PayPal, a Google Pay és az Apple Pay. Romániában a preferált módszer az utánvétes fizetés, ezt követi a hitelkártya a Glopal szerint.

Állíts be versenyképes árakat

Az online áruházak árképzése mindig kihívást jelent: versenyképesnek kell lennie, de profitot is kell termelnie. Természetesen egy kis kutatást kell végezned a romániai piaci árak alakulásával kapcsolatban. Az árak meghatározásakor figyelembe kell venned a vámokat és a behozatali vámokat is, mert befolyásolhatják a Romániában eladni kívánt termék végső árát.

Marketingstratégia

A marketingnek helyinek kell lennie, a termékdokumentáció és/vagy a weboldal fordítását pedig román nyelven kell elvégezni. Még ha részletgazdag fényképeket is tartalmaz a termékekről a webhelyed, sok fogyasztó nem fog olyan árucikkeket megvásárolni, amelyeknél nem érti a leírást.

Építsd fel a közösségi médiás jelenléted!

A Forbes elemzése szerint 2022-ben a közösségi kereskedelem trendszerű, és a marketingszakembereknek vissza kell térni a közösségi média csatornáihoz, hogy kommunikáljanak és kapcsolatba lépjenek a potenciális ügyfelekkel.

A Spark Foundry ügynökség tanulmánya szerint Romániában továbbra is a Facebook, az Instagram és a TikTok a preferált közösségimédia-platformok, illetve a Twitter regisztrálta a legnagyobb növekedést az elmúlt évben a románok preferenciái között.

Terjeszkedj a piactereken keresztül

Ha nem szeretnél óriási erőfeszítéseket tenni a marketing területén, Romániában az eladók által nagyra értékelt megoldás a piactereken keresztüli terjeszkedés.

Az értékesítés növelése érdekében a piacon kínálj minőségi ügyfélszolgálatot: minden piac bizonyos elvárásokat támaszt a fogyasztóival szemben a szállítással vagy az ügyfélszolgálati szolgáltatással kapcsolatban, ezért ajánlatában javasolt figyelembe venni ezeket a feltételeket, és rugalmasnak kell lenned a kedvezmények vagy az ingyenes visszaküldés révén. Ezenkívül az ügyfelek elvárásaihoz való alkalmazkodás és az értékelések növelése is kulcsfontosságú a sikerhez.

Ossz meg vásárlói történeteket: Felhasználók által generált tartalom (UGC), termékértékelések formájában – ez az online kiskereskedelem egyik trendje. Ügyelj arra, hogy vásárlóid visszajelzéseit tartalmazzák a termékképeid, a termékleírásaid. Ez a bizalomépítés egyik módja.

Optimalizálja hirdetéseit: Győződj meg arról, hogy jó képeid, kulcsszavaid és címkéid vannak, és vidd fel ezeket a részletes termékleírásokba, ami segít javítani az átkattintási arányt és a SEO-t. Jelenítsd meg az összes termékinformációt, amelyet az ügyfél kereshet (méretek, specifikációk, utasítások stb.). Tipp: érdemes videót is felrakni az adatlapokra, mert 37%-kal növelheti a termék láthatóságát.

Automatizálj mindent: Az árak, a készletek és a listák nyomon követésének legjobb módja a piactér integrációs platformja, amely lehetővé teszi, hogy minden információ egy helyen legyen, valamint az árakat és a készletet automatikusan módosíthasd az összes piacon.

Használd ki a lehetőségeket!

A bizonytalan gazdasági környezet ellenére, amelyet nagymértékben befolyásolt az ukrajnai háború, Románia sok lehetőséget kínál. A digitális átalakulás és a technológia minden szektorra gyakorolt ​​hatása elősegítette az e-kereskedelem elterjedését. A legfrissebb, 2022-es Europe E-Commerce Report szerint ez év februárjában a román lakosság 91%-a fért hozzá az internethez, és 41%-uk vásárolt termékeket vagy szolgáltatásokat az interneten. Tehát minden előfeltétel megvan a sikerhez.

Romániában értékesítenél? Segítünk!

Szeretnél új értékesítési csatornákat tesztelni, és tízszer gyorsabban feldolgozni a rendeléseket? Ha segítségre van szükséged a népszerű romániai piactereken történő egyszerűsített értékesítéshez és az e-kereskedelmi tevékenységének automatikus kezeléséhez, az easySales csapata csak egy kattintásnyira van!

Hozz létre ingyenes fiókot az easy-Sales.com platformon, és tanulj meg automatizáltan dolgozni.

ÉRDEKEL