Hogyan állíthatod be a PriceKit pozícióalapú stratégiai asszisztensét?

Termékszinten követendő árpozíciót vagy ártartományt is be lehet állítani. Amennyiben a

célpozícióhoz képest pozitív/negatív irányban mozdul el a terméked, a rendszer nemcsak figyelmeztet a változásra,

hanem konkrét árjavaslattal él a kiválasztott stratégiai pozícióba való visszatérés érdekében.


Az árazó asszisztens beállítása 5 lépésben:

1. Kattints a 'Termékek' fejlécpontra és válaszd ki a 'Megfigyelt termékek'-et. A listázott termékeknél kattints a legszélső oszlopban megtalálható 3 pontra.

2. Kattints az előugró 'Termék szerkesztése' boxra.

3. Az itt megjelenő beállítások oldalon kiválaszthatod az adott terméknél alkalmazandó szempontrendszert

    pl. “Legolcsóbb szeretnék lenni (1.árpozíció)”, “Pozíció intervallum” vagy egy általam meghatározott  “Versenytárshoz képest elfoglalt pozíció”

4. Checkboxokban jelöld, hogy szeretnél-e figyelmeztetést e-mailben, illetve, hogy csak készlettel rendelkező versenytársakat vegyen-e figyelembe a rendszer.

Ha mindent beállítottál, kattints alul a MENTÉS gombra és készen is vagy!

Hogyan értelmezzük a PriceKit pozíció alapú stratégiai javaslatait?

A 'Megfigyelt termékek' oldalon található termékek jobboldali oszlopában található a PriceKit által javasolt árpozíció. A rendszer által adott

árjavaslat és annak alkalmazása segítséget nyújt abban, hogy mindig a megcélzott árpozícióban maradj.

Vegyünk két egyszerű példát:

Az ár csökkentése:

Az általunk forgalmazott iPhone X 64 GB  jelenleg 294.990 Ft-ba kerül, ezzel a figyelt versenytársak körében a 3. pozíciót foglaljuk el. Az általunk megcélzott árpozíció a 2-3. hely, a 2. helyen lévő vetélytársunk terméke 294.900 Ft-ba, a 4. helyezett 299.999 Ft-ba kerül. Amennyiben minimum 90 Ft-tal csökkentjük a termékünk árát, úgy rögtön az előnyösebb 2. helyre kerülhetünk. Ezzel az árösszehasonlító oldalakon is megszerezve az előnyősebb 2. pozíciót. Mindezt minimális 90 Ft csökkentéssel!

Az ár növelése:

Maradjunk a fenti esetnél. Tegyük fel, hogy a beszerzési árunk vagy egyéb stratégiai célok teljesítése miatt nem csökkenthetjük tovább az árat. Jelenlegi árunk 294.990 Ft, ezzel a 3. pozíciót foglaljuk el a piacon. Az utánunk következő 4. szereplő ára 299.999 Ft vagyis, ha a termék árát maximum 5009 Ft-tal növeljük akkor még mindig a kívánt 3. pozícióban maradunk. Vagyis ár alapján megközelítőleg 5000 Ft árnövelésig, még mindig nálunk fogják megvenni a terméket. Ebben az esetben termékenként maximum 5000 Ft-ot kereshetünk.