PRICEKIT ESETTANULMÁNY

Eduna

"Mióta a PriceKit-et használjuk, ugrásszerűen megnövekedtek az eladásaink"

Schummer Orsolya

Eduna

Cégvezető

Próbáld ki 14 napig ingyen és ismerd meg a PriceKit funkcióit!

Ha tetszik, amit látsz, akkor választhatsz cégedhez passzoló csomagjaink közül.

PRÓBÁLD KI INGYEN Kipróbálom
Eduna

A cégről:

Az eDuna webshop tulajdonosa az Impextel 2005 Kft. 2005 óta van jelen a közép-kelet-európai piacon. Cégük fő profilja a technikai termékek kis-és nagykereskedelme. 2019. nyarán nyitották meg Budapesten a Westend bevásárlóközpontban Baseus márkaboltjukat, pár hónappal később pedig B2C webshopjukat BaseusWestend néven, ami mostantól új néven és teljesen átformált arculattal várja a vásárlókat az online piactéren: eduna.hu. Vállalkozásuk székhelye Baján található és ennek a varázslatos kis városnak, valamint az itt élőknek minden mozzanatát áthatja a Duna közelsége és a folyami halakból főzött halászlé illata. A Duna az, ami összeköti őket nem csak a magyar fővárossal, hanem számtalan európai településsel, Baját egy rendkívül fontos kereskedelmi útvonal részévé téve.

Sajnos a pandémia miatt a Westendben található Baseus márkabolt bezárására kényszerültek, az innovatív megoldások iránti érdeklődésük és lelkesedésük nem lankadt, tevékenységüket nem adták fel, és nemes névadójukhoz hasonlóan a technológia kis forrásából folyammá szeretnének szélesülni ők is – jelentősen bővítették a forgalmazott márkák körét és folyamatosan kutatnak újabb és újabb termékek iránt, hogy azokat eljuttassák Vásárlóik otthonába.

Sajátosságok:

  • műszaki, szórakoztató elektronikai és kis háztartási cikkeket árulnak a webshopon

  • leginkább az innovatív termékekre koncentrálnak pl: robot porszívók

  • legfontosabb márkáik a Xiaomi, JBL, Baseus, és egyéb közismert audio brand-ek

  • kb. 1400 aktív termék van körülbelül a webshopon, ezek változnak hétről hétre (régiek lekerülnek, új termékek pedig felkerülnek az oldalra)

  • két fő árazási stratégiát használnak, két különböző árréssel

  • húzótermékeik zöme a top 3-ban vannak a piacon, kategóriájuk nagy részében pedig top 1-ben vannak a piacon

Kihívások:

  • a piac rendkívül árérzékeny

  • a manuális árazás és napi versenytárs ár monitorozás nagyon idő igényes volt

  • a beszerzési árat is manuálisan ellenőrizték, ez alapján változtatták az árakat

  • ahhoz, hogy naprakész árakkal tudják a termékeiket a webshopon feltüntetni, mindenképp szükségük volt napi többszöri monitorozásra és az árazás automatizálására

Hogyan segített a PriceKit:

  • bevezettük a cégnek az automata árazást egy alsó és egy felső beállított limittel biztosítva, hogy ne legyen túl alacsony vagy magas az új beállított ár. Az árazás, a rendszer működtetése ami anno napi 3,5 órát vett kb igénybe, az jelenleg már csak egy kontroll jellegű munkafolyamatnak számít a napi rutinban. A felszabaduló munkaerő jelentősen növelte a hatékonyságot egyéb területeken.

  • napi 3x frissítéssel a PriceKit folyamatosan aktuális adatok alapján tartja a beállított árstratégiát és frissíti az árakat.

  • a fiókban kategóriánként beállítottuk ügyfelünknek különböző árréseket, így tovább optimalizálva az árakat.

  • a teljes termékpaletta betöltésre kerül és minden új, a webshopra felkerülő termék automatikusan bekerül a monitorozott termékek közé, így ügyfelünknek ezzel sem kell külön foglalkoznia.

  • a fiókban lévő, monitorozott termékekről könnyen lekérhető exportot havonta egyszer átnézik, ilyenkor kiválasztják azokat a termékeket, amiket már nem akarnak tovább monitorozni.

  • mióta a PriceKit-et használják, ugrásszerűen megnövekedtek az eladások: 2022 decemberében árbevételt 2023 márciusára sikerült több, mint a duplájára emelni (ez köszönhető a versenyképes, folyamatosan frissített áraknak és természetesen a jó ügyfélszolgálatuknak, részletes termékoldalaknak, kezelőbarát webshopnak és gyors kiszállításnak is).