PRICEKIT ESETTANULMÁNY

medence.net

"A PriceKittel végre lélegzethez jutunk a főszezonban is"

medence.net

Próbáld ki 14 napig ingyen és ismerd meg a PriceKit funkcióit!

Ha tetszik, amit látsz, akkor választhatsz cégedhez passzoló csomagjaink közül.

PRÓBÁLD KI INGYENESEN Kipróbálom
medence.net

A cégről:

A PoolBolt.hu 2014 őszén alakult uszodatechnikai cikkeket forgalmazó vállalat, kategóriájában az ország vezető kis-és nagykereskedője. Online értékesítésük a Medence.net weboldalon folytatják. Termékpalettájukon minden medenceépítéshez szükséges eszközt megtalálunk a kész Intex medencéktől kezdve a csempézéstechnikai kiegészítőkön keresztül egészen a szivattyúkig. A legnagyobb kihívást a termékek erősen szezonális jellege adja, hiszen a medencék fő eladási szezonja csak áprilistól júniusig tart. Piacuk a tavalyi évben dinamikusan bővült a DIY medencekultúra megjelenésével, melynek köszönhetően egyre több magánszemély vásárol medenceépítő eszközöket, az eddigi ügyfélkör nagy részét kitöltő medenceépítő vállalkozók mellett. 

Sajátosságok:

  • A piac sajátos jellemzője, hogy készlettartási szempontból a legkiélezettebb.
  • Minden évben más a piaci igény, nehéz előre megjósolni, hogy miből kell tartalékot képezni.
  • Csak a legfontosabb néhány konkurenst kell monitorozniuk, őket viszont folyamatosan.
  • Az utóbbi időben jelentős az áremelkedés.
  • Nem vállalati cél az árakkal versenyezni, a nívós márkanév miatt nem kell megfizethetőségre törekedniük.
  • Árazási stratégiájuk állandó: magasabb áron, de garantált minőséget kínálnak.

 A PriceKit előtt manuális konkurenciafigyelést alkalmaztak, figyelmük emiatt kizárólag a fajsúlyosabb termékekre korlátozódott. Az Excel-táblázatos módszerrel 2-3 napig tartott az árazási procedúra, a piac változásai miatt mire végeztek a folyamattal, kezdhették az elejéről. A főszezonban erre sem idejük, sem erőforrásuk nem maradt, így éppen a cég számára legfontosabb időszak maradt ellenőrzés nélkül. Gyakori volt a hibázás, amelyre sokszor maguk a vásárlók panaszkodtak – rontotta a céges reputációt.

Hogyan segítettünk?

  • Idő és energiaforrás megtakarítása
  • Könnyed árazás és folyamatos monitoring, azoknál a termékeknél, amikre valóban szükségük van
  • Az optimális árak sokkal egyszerűbb és egyértelműbb meghatározása, az előre meghatározott árazási stratégia egyszerűbb követése

„Ajánlás útján találtunk a PriceKit szolgáltatásaira. Azóta kizárólag a segítségével döntünk az árakról, ezzel felbecsülhetetlenül sok időt spórolunk, amit a cég fejlesztésébe invesztálhatunk. A monitorozás automatizálása nagy szerepet játszik abban, hogy cégünk az elmúlt időszakban megduplázta a korábbi bevételét.”