3+1 pszichológiai árképzési stratégia a konverziónöveléshez
Az árképzés, a legmegfelelőbb árazási stratégia megtalálása minden vállalkozás számára kiemelten fontos, az e-kereskedelemben pedig különösen. Éppen ezért elengedhetetlen követni azt a jól ismert szabályt, mely szerint „gondolkodj a vásárló fejével”! A különféle pszichológiai árképzési metódusok komoly segítséget nyújthatnak neked abban, hogy növeld a konverziót ás vásárlásra ösztönözd webáruházad látogatóit.
A pszichológiai árképzés stratégiája az árképzést arra használja, hogy befolyásolja a vevő költési vagy vásárlási szokásait, ezáltal pedig több vagy magasabb értékű eladást érjen el. A cél tehát a vásárló valamilyen pszichológiai igényének kielégítése, legyen szó akár spórolásról, esetleg a lehető legjobb minőségű árucikk megszerzéséről vagy arról, hogy igazán „jó üzletet” kössön.
A bűvös 9-es
Az árképzés területén a 9-es egy klasszikus szám, és ha eddig még nem gondoltál arra, hogy bevesd a varázserejét az árazásban, akkor mindenképp érdemes lehet kipróbálni.
A 9 titka abban rejlik, hogy ezt a számot az e-kereskedelemben gyakran társítják az árakciókhoz, a promóciókhoz. Tulajdonképpen egyszerű: a 3990 Ft kevesebbnek tűnik, mint a 4000, jóval nagyobb meggyőző erővel bír, pedig mindösszesen 10 forintnyi a különbség. Ennek oka a kutatások szerint többek között abban keresendő, hogy a vásárlók a bal számjegyre, vagyis a kezdő számjegyre koncentrálnak, és emiatt inkább lefelé kerekítenek.
A 9-es számmal kapcsolatos pszichológiai stratégia azoknál működik a leginkább, akik az akciókat, a kedvezményes árú termékeket keresik.
Összehasonlító árképzés
Adott esetben a pszichológiai árképzés valójában nem is a termékek árának módosításáról szól, inkább arról, hogy hogyan pozicionálod egy termék értékét egy másik termékhez képest.
A vevő bizony össze fogja hasonlítani a hasonló termékek árait, mielőtt a vásárlás gombra nyom – nemcsak egy adott áruházon belül, de a versenytársak oldalain található árakkal is.
Éppen ezért ajánlott az eladni kívánt termék mellé prémium és olcsóbb opciót is elhelyezni. Azzal, hogy a vevőket az ajánlatok összehasonlítására készteted, lehetővé teszed számukra, hogy képet kapjanak a kívánt szolgáltatásokról, valamint az árról, amelyet szívesen fizetnek ki érte.
Árukapcsolás
Avagy együtt olcsóbb, és persze egyszerűbb meg praktikusabb is. Gondolj csak bele: veszel egy szép, minőségi cipőt. Ahhoz, hogy sokáig strapabíró maradjon, szükséged lesz hozzá cipőápolóra, esetleg cipőkefére, sőt, akár sámfára is. Ha ezt egy csomagban – ráadásul némi árengedménnyel – szerezheted be, nemcsak pénzt spórolsz (hiszen ha egyesével, külön-külön vennéd, drágább lenne), de időt is, hiszen sokkal egyszerűbb az összeállítást megvásárolni, mint egyesével kosárba tenni az összes terméket.
+1. „Ne maradj le!”
A sürgősség érzetének keltése szintén egy hatékony módszere a pszichológiai árazásnak. A „Ne maradj le!”, a „Csak a készlet erejéig!” feliratok vagy az, hogy az árucikk mellett megjelenik, amikor már csak néhány darab van belőle, mind-mind időérzékennyé teszik az adott terméket, és cselekvésre – vagyis vásárlásra – késztethetik a webáruház látogatóit.
A PriceKittel tetszés szerint, személyre szabva állíthatsz be licitlépcsőket és használhatod a pszichológiai árképzési stratégiákat.
Ismerd meg a PriceKit funkcióit, próbáld ki most 14 napig ingyenesen!