Milyen alkalmazások, online eszközök könnyítik meg a munkád, ha webshopot indítasz?

Számlázás, a forgalom mérése, árak beállítása és frissítése, a konkurencia és a készlet figyelése, a konverziód optimalizálása: ez mind olyan feladat, amit gyorsan, hatékonyan és rengeteg energiát megtakarítva, automatikusan végeznek el helyetted különböző szoftverek.

Webshop indításakor és üzemeltetésekor kulcsfontosságú, hogy mennyi erőt és időt fordítunk a munkákra, az folyamatok működtetésére. És az is, hogy megtérül-e a feladatok megoldására fordított idő. Számos területen használhatunk már automata megoldásokat, akár számlázásról akár a készleteink mozgásáról vagy a termékeink árazásáról van szó.

 

Magánéletünkben sokat használjuk a digitális megoldásokat, a vállalkozásainkban keveset

A magyarországi kis- és középvállalkozások vezetői, illetve a kisvállalkozók a magánéletükben sokkal erősebb digitális felhasználók, mint az üzleti életben, a vállalkozásban ‒ ez derült ki tavaly a Digiméter.hu oldalon végzett kutatásból.

Míg magánszemélyként számos digitális megoldást alkalmaznak a mindennapok megkönnyítésére vagy szórakozáshoz, addig az üzleti életükbe ennek csak töredékét viszik át. Például szinte használ valamilyen más social media felületet (Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Twitter, Reddit, Pinterest stb.), viszont a saját cégük social media csatornáinak tervezésével, működtetésével, hirdetésével csak kevesen foglalkoznak.

 

Mivel kezdjünk, ha webshopot indítunk?

A nulladik lépés, még mielőtt hozzáfognánk a kereskedéshez, egy jó üzleti stratégiát kell kidolgozni, ami definiálja, hogy miről szól az üzlet, kinek, mit, hogyan és miért csinálunk, milyen célközönség számára kínáljuk a termékeket, milyen a piac, ahol dolgozunk, milyen piaci pozíciót kívánunk elérni. Tisztázzuk azt is, hogy ilyen üzleti modellben működünk: előfizetéses, hagyományos értékesítési vagy közvetítői rendszerben? Meghatározzuk, hogy mi az egyedi értékelőnyünk.

A fentiek alapján elkészítjük a költségvetést. Kikalkuláljuk, mekkora bevételünk lehet, milyen KPI-k alapján, és ennek milyen költségvonzata lesz. Ha ez megvan, akkor kiderül, hogy mikor térülhet meg a vállalkozás. Számolnunk kell marketing- és értékesítési költségekkel és stratégiával is. Üzleti terv azért is kell, mert ha el is térünk tőle, lesz egy viszonyítási alapunk, így láthatjuk, hogy merre tartunk. A terv kell az eszközrendszer meghatározásához is. Ha nem tervezünk, akkor csak vaktában lövöldözünk.

Az üzleti tervben e-kereskedőként gondolni kell arra, is, milyen webshopra lesz szükségünk. Bérelt webshop legyen, vagy inkább előre elkészített alappal rendelkező, de egy bizonyos mértékig személyre szabható keretrendszerben gondolkodjunk, mint amilyen például a Magento? Vagy saját fejlesztésű webshop lesz, ami egyébként a legköltségesebb? Mennyi embert kell felvennünk, milyen feladatokat kell ellátni és a többi – a tervezés a rendszerüzemeltetésen át a logisztikáig a marketingig mindent átölelhet. Ha az operatív kérdésekre választ adtunk, akkor a válaszokhoz igazítva ki tudjuk választani azokat az eszközöket, alkalmazásokat, online programokat, amelyek megkönnyítik a munkánkat.

 

Milyen területeken automatizálhatjuk a munkát?

Jellemzően a számlázás az árazás, a marketing, az értékesítés, az elemzés, a logisztika és a készletek figyelése az a terület, ami automatizálható. Ezeknél a feladatoknál néhány kattintással válthatjuk ki a hosszadalmas kézzel végzett munkát és elkerülhetjük, hogy nekünk kelljen adatok tömegét innen-onnan összevadászni és elemezni.

Az automatizmus kérdése azért ennyire fontos a digitális üzletben, azon belül is az e-kereskedelemben, mert a digitális munka rendkívül jól skálázható, hiszen minden adat ott van, elérhető. Rögtön látod, hogy merre haladsz, növekszik-e vagy csökken-e a vásárlóid száma, mi történik a webshopban. Ezeket az adatokat gyűjteni kell, érteni kell, meg kell tanulni elemezni, majd levonni belőlük a megfelelő következtetést, és azt hasznosítani az üzletben. Ehhez a mechanizmushoz kiváló eszközök az automata rendszerek és alkalmazások, amelyek a manuális munka egy részét átveszik.

 

A webshopok mindennapjait megkönnyítő alkalmazások

Mielőtt döntenénk, az összes alkalmazás és automata rendszer esetén mérlegeljük, hogy mi az előnyük és mi a hátrányuk, ki tudja-e termelni az árát, kell-e még hozzá plusz fejlesztés, milyen csomagok állnak rendelkezésre, milyen erőforrás kell a működtetésükhöz, mennyire egyszerű vagy bonyolult a használatuk, adnak-e supportot az anyanyelvünkön stb. Nem árt elolvasni az értékeléseket, vásárlói véleményeket is.

 

A cégműködtetésre általában vállaltirányításirendszereket használunk, az ERP-től a kis rendszereken át a SAP-ig sokféle megtalálható a piacon, az üzleti céloknak megfelelően érdemes megkeresni őket. Mindig próbáld ki a használatukat, így derülhet ki, hogy az üzleti céljaidra melyik a legjobb.

Számlázó programból is azt válaszd ki, amelyik a te üzleti céljaidnak megfelelő.

Sales tevékenység támogatásához számos megoldás létezik, például a CRM rendszerek, amelyek lehetővé teszik, hogy ne papíron kelljen számolgatnod. Marketingben a konverzióoptimalizáló szoftvereknek, analitikáknak (például az ingyenes Google Analytics-nek), kampányelemző rendszereknek veszed majd hasznát.

Bármilyen konverziós arány mérésére, és ezen belül a közösségi oldalakról érkező vásárlóid hatékony megismeréséhez is nagyszerű eszköz a ConvKit, amelynek révén naprakészen nyomon követheted promóciókat és egy helyen láthatod azok konverziós arányát. A ConvKit révén megtudhatod, melyik linkről, kampányból vagy éppen közösségi csatornáról érkeznek vásárlóid, és ha arra van szükség, finomhangolást végezhetsz a kampányon. Feliratkozást, regisztrációt generálhatsz, a webshopból kilépni szándékozó látogatónak felugró ablakot állíthatsz be, akciókra hívhatod fel a figyelmet.

 

A webshop árazására is létezik már megoldás, ami elvégzi a piaci monitorozást, és eligazít árazási kérdésekben. A magyar nyelvű, magyar fejlesztésű és magyar ügyfélszolgálattal rendelkező PriceKit automata árazástámogató alkalmazás folyamatosan figyeli a termékeidet és a konkurenseidet. Az így kapott adatok alapján naprakész árjavaslatokat tesz számodra. Az árazás automatizálása azt jelenti, hogy az árakat előre meghatározott szabályok vagy korlátozások alapján, a szoftveres rendszer használatával, automatikus módon állapítja meg, nincs szükség hozzá emberi erőre és időre.

Az árakat kiexportálhatod, és össze is kötheted a PriceKit felületet a webáruházaddal, így az árak automatikusan frissülnek ott is. Ha egyetértesz a szoftver által adott árjavaslatokkal, és az illeszkedik a stratégiádhoz, az árjavaslatokat egy kattintással elfogadhatod, és ezzel módosíthatod is a webshopodban.

Saját magad választhatod meg azt az árazási stratégiát, amit alkalmazni akarsz Add meg a versenytársaidat, válassz árstratégiát, végül add meg a figyelt termékeidet.

Ha kereskedőként ezt a folyamatot, pontosabban az adatgyűjtést automatizálni tudod, akkor nagyot lépsz előre, mert sokkal több időd marad az emberi gondolkodást és munkát igénylő feladatokra, például a döntések meghozatalára. A PriceKit előnye többek között éppen az, hogy a segítségével meglesheted a versenytársadat és információt kaphatsz az árazási hibáiról is.

 

Szeretnéd megismerni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen! 

 

KIPRÓBÁLOM