5 dolog, amit gondolj át, mielőtt árat emelsz

Sokan nem merik meglépni, és sokan akkor is meglépik, amikor nem kellene. Az e-kereskedők nagy része hadilábon áll az áremeléssel, mert vagy nem jól időzít, vagy túl sokat akar egyszerre (ez a ritkábbik eset). Ha emelésen gondolkozol, akkor az alábbi öt szempontot feltétlenül fontold meg!

1. Időzítés – úgy, mint mások?

Az nem újdonság, hogy a szolgáltatók nagy része január, február környékén emel az árakon. Épp, amikor drágul az élelmiszer, növekszik a benzinár, többet kérnek a gázért, stb. Nem meglepő, ha a webáruház üzemeltetése (ebben benne van a raktározás, logisztika, gyártói áremelés) is költségesebbé válik. A kérdés, hogy vajon meglépheted-e te is az áremelést, amikor az emberek már eleve szorosabbra húzzák a nadrágszíjat?

A válasz egyértelműen igen! Célszerű jó előre beharangozni a változást, hogy ne érje vásárlóidat villámcsapásként.  A lényeg, hogy megfelelően kommunikálj! Ha céged számára nem létszükséglet, hogy a többiekkel azonos időben lépj, akkor az év eleji kötelező árváltozatást told el pár hónappal. Jó taktika lehet, a vevők abszolút díjazni fogják!

2. Mindent vagy csak néhányat?

Érdemes a teljes termékskálát drágábban kínálni? Ha nem vagy biztos benne, akkor válassz olyan szoftveres megoldást, amely ajánlásokkal segíti a döntést. A PriceKit megmutatja, mely termékeknél növelhetsz az árakon, és hogyan maximalizálhatod bevételedet. Amennyiben eleve túlságosan alacsony árakkal dolgozol (az intő jelekről itt írtunk részletesen), nem kérdés, hogy égető szükséged van a változásra.

Ellenpélda is akad. A kijárási korlátozások okán a vásárlók az online térbe terelődtek, ezért sok webshop feltornázta szinte valamennyi cikk eladási árát. Ez ideig-óráig működhetett, viszont a mostani vírushelyzet merőben más, mint a tavaszi. A jelek szerint az üzletek továbbra sem zárnak be, ezért számolhatsz a vásárlóerő csökkenésével. Ilyenkor érdemes kétszer is meggondolni, hogy felfelé vagy lefelé változtatsz.

3. Közönségigények

Amikor értékesítesz, akkor létrejön egy szerződés a vásárló és eladó között. Ez csak adott üzletre vonatkozik, nem kötelességed a következő alkalommal ugyanannyiért megkötnöd. Vedd számításba, hogy lesznek olyan vevők, akik az előzetes tájékoztatás ellenére is elégedetlenkedni fognak.

Mit tehetsz? Olyan vásárlókra van szükséged, akik tisztában vannak szolgáltatásod értékével. Ne fújj visszavonulót, vállalkozásod hosszú távon jobban jár olyan ügyfelekkel, akik nem az olcsóságod miatt választanak.

4. Mi a terv? Van?

Annyi bizonyos, hogy áremeléssel haszonra teszel szert. Ne igyunk előre a medve bőrére, de a felkészült üzleti stratégiában helye van az innovációnak. Vagyis helye lesz a pénznek, amit keresel. Tegyük fel, vásárlóid gond nélkül elfogadták új áraidat, neked pedig törődnöd kell a jövővel. A szolgáltatás fejlesztésébe, új munkaerőbe fektetni mindig megéri, de a termékpaletta szélesítése is megtérül.

Terv nélkül csupán egy vállalkozás vagy a sok közül, ami ma még működik, azonban holnap alulmaradhat a versenyben. Ezért fontos, hogy ne csupán keress egy-egy értékesítésen, hanem céljaid elérését lásd benne!

5. Konkurencia – mennyi az annyi?

És ha már versenytársak, akkor érdemes figyelemmel kísérni azt is, milyen ármozgással dolgoznak. Mert amikor mindenki árat emel, fontosak a számok. Amennyiben sikerül alacsonyabb árral versenybe szállnod, máris óriási előnnyel indulsz – de csak akkor, ha tudsz róla!

A készletfigyelés és ellenfelek árainak nyomon követése fontos szempont. Rengeteget spórolhatsz, ha nem dolgozókat, vagy magadat ítéled a versenytársak oldalainak átböngészésére, hanem egy okos rendszerre bízod a munka oroszlánrészét. Szoftverre gondolunk, mégpedig egy olyanra, amely számos kiváló funkciója mellett könnyen kezelhető, és biztosan értesít arról, hogy áraid sokkal kedvezőbbek, mint a konkurensé. A PriceKit szoftveres rendszeréről van szó.

+1 Nem pörög?

A tiéd a legkedvezőbb ár, viszont továbbra sem hajlandók nálad vásárolni. Mi lehet a gond? A vásárlói elvárás trükkös dolog, ha nem találkozik a magas minőség az azt megillető árral, akkor nem fog elkelni a termék. Áremelés vagy edukáció? Mindkettő! Neked pedig plusz egy tapasztalat: számokkal fejezheted ki legjobban, hogy mi mennyit ér.

 

Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

INGYEN KIPRÓBÁLOM