5 dolog, amivel az év elején is forgalmat generálhatsz
A novemberi-decemberi főszezon után sok e-kereskedő megtapasztalja az év eleji forgalomcsökkenést. Léteznek azonban olyan technikák, amelyeket bevetve átlendülhetsz a holtponton. Nem árulunk zsákbamacskát, kezdeményes ajánlatokra is szükséged lesz, azonban ez nem azt jelenti, hogy fel kell áldoznod a vágyott profitot, sőt. Már mondjuk is, hogyan ösztönözheted az ügyfelek vásárlási kedvét!
1. Ott vagy-e a közösségben? A social selling és a forgalomnövelés
Manapság szinte elképzelhetetlen, hogy egy e-kereskedő ne használja ki a közösségi oldalakban rejlő potenciált. Mert bár égetően fontos, hogy az emberek tudjanak a létezésedről, a tartalomgyártás hasznos és jó, ám továbbra is az értékesítés a cél.
Korábbi cikkünkben már írtunk róla, hogy miként növelhetjük a konverziót a közösségi média segítségével, a téma most különösen aktuális. Ezek a felületek kiválóan alkalmasak arra, hogy azokat az embereket is eljuttasd a webáruházadba, akiknek eszük ágában sem volt vásárolni januárban. Egy jókor szembejövő, csak egy bizonyos ideig érvényes ajánlat nagyobb eséllyel talál célba.
A 21. századi fogyasztó egyik legjellemzőbb tulajdonsága, hogy nem akar kimaradni semmiből. Ez alól egy limitált ideig érvényes akció sem kivétel.
2. Többszintű árazás – a legdrágább helyett a legkedvezőbb nyer
Az év eleje nem feltétlenül kedvez a prémium kategóriájú termékek és szolgáltatások eladásának, hacsak nem tervezel be kedvezményekkel operáló promóciót. Célszerű a középmezőnyben szereplő termékeidet előtérbe helyezni, ennek pedig a legjobb módja, ha egy olcsóbb és egy drágább tétel között mutatod meg őket.
A legdrágább opció felkínálásával az embereket a közepes árkategóriában mozgó termék felé terelheted, hiszen a minőségből nem szívesen adnak alább. Előfordul, hogy lesz, aki még így is a legmagasabb árú cikket választja – igazi bevételi bónusz –, a többség viszont az első negyedévben óvatosabban nyitja ki a pénztárcájátt.
Mindez nem csupán a webshopodban működhet, hanem a teljes piacon. Némi utánajárással a konkurencia árképzését is felmérheted, ebben nyújt segítséget a PriceKit automatizált termékmegfeleltetés funkciója. Nem szükséges keresgélned versenytársad árucikkei között, a szoftver megteszi helyetted – így elkerülheted, hogy a nagyon hasonló, közel azonos termékeidet jóval alacsonyabb áron vesztegesd. Célozd be a közepet!
3. Keresztértékesítés – oldd meg a problémát, mielőtt felmerülne!
Kiadásaid természetesen mindig vannak, függetlenül attól, hogy az évnek éppen mely szakaszában jársz. De mi történik, ha olyan problémával találod szembe magad, amire elsőre nem is gondolsz, ám a megoldás kattintásnyira van?
A mobiltelefonok, laptopok mellé ajánlhatsz védőfóliát, táskát, ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a termék sokáig szolgálja tulajdonosát. Tegyük fel, hogy a vásárló csupán egyetlen árucikk miatt kereste fel a webáruházat. Ha a tétel mellett megjelenítesz olyan kiegészítőket, amelyek a hétköznapokat megkönnyítik, a használatukhoz szükségesek (digitális rajztáblához tollat, forgószékhez gumialátétet), akkor a vásárló inkább egyben letudja a folyamatot, minthogy később vesződjön vele.
4. Kedvezményekkel, kuponokkal a következő vásárlásért
Ha szeretnéd felpörgetni a forgalmat, több rendelésre lesz szükséged. Az új ügyfelek szerzésénél azonban lényegesen könnyebb feladat a régi vevőket újabb vásárlásra bírni, ráadásul nemcsak a bevételedet, hanem a márkádhoz való hűségüket is növelheted.
A következő alkalommal felhasználható százalékos vagy fix összegű kupon felajánlása kiváló ösztönzés, és mint írtuk, sokan hálásak egy ilyen ajánlatért.
Akad azonban még egy izgalmas lehetőség, ehhez viszont szükséged lesz az üzleti kapcsolataidra. Elérkeztünk a következő ponthoz.
5. Gyümölcsöző együttműködés, partnerség
Egy bizonyos összeg elköltése után járhat olyan kedvezmény, amelyet nem feltétlenül nálad használnak ki. Miért éri meg? Mert ha a vágyott kupon eléréséhez mindössze egy-két ezer forint hiányzik, a vevő inkább hajlandó még egy dolgot kosárba tenni. Nyilván ehhez az szükségeltetik, hogy az ügyfél számára hasznos szolgáltatásra, releváns termékre legyen beváltható a kedvezmény.
Drogériás termékek értékesítésénél ilyen lehet egy szépészeti kezelés, biztonságtechnikai eszközöknél egy szakember segítsége, játékok beszerzésénél kedvezményes állatkerti belépő. A jó hír, hogy ez visszafelé is működhet, mert egy teljes állatorvosi kivizsgálás után járhat kupon egy webáruházi rendelésre is. Az ilyen jellegű együttműködésekkel bővítheted a vevőkörödet, valamint forgalmat generálhatsz.
Az új év egy új kezdet – miért ne indulhatnál egy hasznos szövetségessel az oldaladon?