5 dolog, amivel az év elején is forgalmat generálhatsz

A decemberi szezon után szinte minden e-kereskedő megtapasztalja az év eleji forgalomcsökkenést. Léteznek azonban olyan technikák, amelyeket bevetve átlendülhetsz a holtponton. Nem árulunk zsákbamacskát, kezdeményes ajánlatokra is szükséged lesz, azonban ez nem azt jelenti, hogy fel kell áldoznod a vágyott profitot, sőt. Már mondjuk is, hogyan ösztönözheted az ügyfelek vásárlási kedvét!

1. Ott vagy-e a közösségben? A social selling és a forgalomnövelés

Manapság szinte elképzelhetetlen, hogy egy e-kereskedő ne használja a közösségi oldalak erejét. Mert bár égetően fontos, hogy az emberek tudjanak létezésedről, a tartalomgyártás hasznos és jó, ám továbbra is az értékesítés a cél.

Korábbi cikkünkben már írtunk róla, miként növelhetjük a konverziót a közösségi média segítségével, a téma most különösen aktuális. Ezek a felületek kiválóan alkalmasak arra, hogy azokat az embereket is eljuttasd a webáruházadba, akiknek eszük ágában sem volt vásárolni januárban. Egy jókor szembejövő, csak egy bizonyos ideig érvényes ajánlat nagyobb eséllyel talál célba.

A 21. századi fogyasztó egyik legjellemzőbb tulajdonsága, hogy nem akar kimaradni semmiből. Ez alól egy limitált ideig érvényes akció sem kivétel.

2. Többszintű árazás – Legdrágább helyett a legkedvezőbb nyer

Az év eleje nem feltétlenül kedvez a prémium kategóriájú termékek és szolgáltatások eladásának, hacsak nem tervezünk be kedvezményekkel operáló promóciót. Célszerű a középmezőnyben szereplő termékeinket előtérbe helyezni, ennek pedig a legjobb módja, ha egy olcsóbb és egy drágább tétel között mutatjuk meg őket.

A legdrágább opció felkínálásával az embereket a közepes árkategóriában mozgó termék felé terelheted, hiszen a minőségből nem szívesen adnak alább. Előfordul, hogy lesz, aki még így is a legmagasabb árú cikket választja – igazi bevételi bónusz –, a többség viszont az első negyedévben óvatosabban nyitja pénztárcát.

Mindez nem csupán a webshopodban működhet, hanem a teljes piacon. Némi utánajárással a konkurencia árképzését is felmérheted, ebben nyújt segítséget a PriceKit automatizált termékmegfeleltetés funkciója. Nem szükséges keresgélned ellenfeled árucikkei között, a szoftver megteszi helyetted – így elkerülheted, hogy a nagyon hasonló, közel azonos termékeidet jóval alacsonyabb áron vesztegesd. Célozd be a közepet!

3. Keresztértékesítés – Old meg a problémát, mielőtt felmerülne!

Kiadásaink természetesen mindig vannak, függetlenül attól, hogy az évnek éppen mely szakaszában vagyunk. De mi történik, ha olyan problémával találjuk szembe magunkat szembe, amire elsőre nem is gondoltunk, ám a megoldás kattintásnyira van?

A mobiltelefonok, laptopok mellé ajánlhatsz védőfóliát, táskát, ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a termék sokáig szolgálja tulajdonosát. Tegyük fel, hogy a vásárló csupán egyetlen árucikk miatt kereste fel a webáruházat. Ha a tétel mellett megjelentetsz olyan kiegészítőket, amelyek a hétköznapokat megkönnyítik, a használatukhoz szükségesek (digitális rajztáblához tollat, forgószékhez gumialátétet), akkor a vásárló inkább egyben letudja a folyamatot, minthogy később vesződjön vele.

4. Kedvezményekkel, kuponokkal a következő vásárlásért

Ha szeretnéd felpörgetni a forgalmat, több rendelésre lesz szükséged. Az új ügyfelek szerzésénél azonban lényegesen könnyebb feladat a régi vevőket újabb vásárlásra bírni, ráadásul nem csak a bevételedet, hanem a márkádhoz való hűségüket is növelheted.

A következő alkalommal felhasználható százalékos vagy fix összegű kupon felajánlása kiváló ösztönzés, és mint írtuk, sokan hálásak egy ilyen ajánlatért. Akad azonban még egy izgalmas lehetőség, ehhez viszont szükséged lesz az üzleti kapcsolataidra. Elérkeztünk a következő ponthoz.

5. Gyümölcsöző együttműködés, partnerség

Egy bizonyos összeg elköltése után járhat olyan kedvezmény, amelyet nem feltétlenül nálad használnak ki. Miért éri meg? Mert ha a vágyott kupon eléréséhez mindössze egy-két ezer forint hiányzik, a vevő inkább hajlandó még egy dolgot kosárba tenni. Nyilván ehhez az szükségeltetik, hogy az ügyfél számára hasznos szolgáltatásra, releváns termékre legyen beváltható a kedvezmény.

Drogériás termékek értékesítésénél ilyen lehet egy szépészeti kezelés, biztonságtechnikai eszközöknél egy szakember segítsége, játékok beszerzésénél kedvezményes állatkerti belépő – utóbbi természetesen a járvány lecsengése után. A jó hír, hogy ez visszafelé is működhet, mert egy teljes állatorvosi kivizsgálás után járhat kupon egy webáruházi rendelésre is.

Az ilyen jellegű együttműködésekkel bővítheted a vevőkörödet, és forgalmat generálhatsz. Az új év egy új kezdet – miért ne indulhatnál egy hasznos szövetségessel az oldaladon?

Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

Ingyen kipróbálom