Tudtad, hogy automatizálhatod webshopod árazását, ezzel kimaxolva a konverziót?

Kevés alkalmazás könnyíti meg úgy az e-kereskedők életét, mint az automatizált árazás. Nincs több időrabló kutatás, kimerítő árvadászat a konkurensek webshopjaiban, nincs többé kézzel írt számsor vagy kézzel kitöltött excel tábla. Árazástámogató alkalmazással egyszerűen megoldható az optimális árak automatikus beállítása, melynek eredményeképpen a vásárlási konverziókból is kihozhatod a maximumot. Mindezt hogyan? Olvass tovább!

Automatizált árazás – hogy is működik ez?

Az automatizált árazás lényege, hogy a megadott paraméterek alapján a webáruházad termékeinek árait egy intelligens árazási szoftver segítségével állíthatod be. Mivel az e-kereskedelmi piacon a legtöbb szegmensben igencsak erős a verseny, az árautomatizáció a konkurensek árainak, illetve készleteinek folyamatos figyelésével történik.

Az így kapott adatok és a saját kereskedői preferenciáid, árstratégiád alapján határozza meg az alkalmazás, hogy melyik terméknek pontosan milyen ára lesz – automatikusan, gyorsan, akár több 10 ezer termékre vonatkozóan. Ráadásul ezek az árak folyamatosan, dinamikusan változhatnak a versenytársaid árazásához képest.

Mindez rengeteg munkát és pénzt takaríthat meg neked és a webshopodnak, ráadásul az optimális áraknak köszönhetően még a konverziók is javulhatnak, így a céged több profitot termelhet.

Kinek ajánlott az automatizált árazás?

A kisebb, kezdő vagy bérelt webáruház-rendszerrel működő kereskedőként, illetve nagy forgalmú webáruház üzemeltetőjeként egyaránt kiaknázhatod az automatizált árazás számos előnyét. Az árazásautomatizálási-megoldásoknak természetesen van költsége: a piacon lévő szoftverek havidíjas alapon, különböző csomagokban vagy akár egyedi megállapodás alapján érhetők el, a kereskedő igényeitől függően. Ha egy díjmentes tesztelést és különböző kalkulációkat követően kedvező ár-érték arány mutatkozik, mindenképpen javasolt a szoftvert hosszabb ideig használni, majd újra kiértékelni az eredményeket, melyek alapján már egyértelműen látszik, megtérülnek-e a költségek vagy sem.

Nincs számottevő verseny vagy árérzékenység?

Ha webshopod van, érdemes nem csak az indulás előtt, üzleti terv készítésekor megvizsgálnod, milyen piacon tevékenykedsz, milyenek és kik a versenytársak, hogyan érdemes a termékeket vagy szolgáltatásokat pozícionálnod, és milyen árakat kívánsz megcélozni, hanem ajánlatos időről időre vizsgálódnod és információkat gyűjtened.

Ha azt látod, hogy alig akad versenytársad vagy a célközönséged nem igazán árérzékeny, egy intelligens árazó szoftver segíthet abban, hogy a piac szélesebb felmérésével, pl. az indirekt versenytársak vizsgálata és egyéb szempontok alapján, a lehető legmagasabb árat kérd el a vásárlóidtól.

Intelligensebb, mint gondolnád…

A fejlettebb árazó szoftverek – pl. PriceKit – a mesterséges intelligenciát alkalmazva pásztázza a piacot, automatizáltan gyűjt adatokat a versenytársak árairól és készleteiről, valamint felkutatja az olyan alternatív kategóriákat vagy termékeket is, amelyek esetleg elkerülték a figyelmedet, vagy amelyeket szinte lehetetlen lett volna megtalálni a konkurens ajánlatok útvesztőjében.

A PriceKit segítségével – amely egyébként könnyen összekapcsolható többféle webshop-rendszerrel (pl. Shoprenter, Unas, Magento) – különböző árazási stratégiákat határozhatsz meg akár termékszinten is, pl. lehetsz a legolcsóbb, maradhatsz egy meghatározott ársávban, vagy pontosan beállíthatod, hogy egy bizonyos versenytársnál vagy a piaci átlagárnál hány százalékkal legyél olcsóbb vagy drágább.

Az egyszerűen elkészíthető jelentések, grafikus kimutatások, valós idejű információk, illetve e-mail értesítések a megalapozott döntések meghozatalát támogatják.

És ez még nem minden: a PriceKit képes arra is, hogy monitorozza a versenytársak árazási viselkedését, és felfedezze a hibáikat is – ezt kihasználva jobb ajánlatokat adhatsz, illetve újabb vevőket szerezhetsz.

Mi a helyzet a konverziókkal?

Az áraknak óriási szerepe van a vásárlási döntések meghozatalában. Ha sikerül az adott pillanatnak és felhasználónak legjobban megfelelő árat mutatni, nagyobb valószínűséggel fog konvertálni. Például, ha a keresett termék a versenytársaidnál éppen nincs készleten, jó eséllyel magasabb áron is meg fogja venni az, akinek gyorsan szüksége van rá. Az árazószoftver készletfigyelő funkciójának köszönhetően ilyenkor automatikusan emelhetők az áraid bizonyos hiánytermékeknél, így magasabb árak mellett is megtarthatod konverziós arányt.

Különösen a kompetitív piacokon jellemző, hogy már egy kisebb árkülönbség is több konverziót eredményez, de az árak tartósan alacsonyan tartásával vigyázni kell, ugyanis jelentősen csökkentheti a profitabilitást. Tanácsosabb, ha a nagyon vonzó, alacsony árakat csak megfontoltan, konkrét szándékkal – pl. készletkisöprés, új vevők gyors szerzése –, időszakosan alkalmazod.

A konverziónövelésre sok olyan egyéb technikát használhatsz, amelyek az optimalizált árakkal párosítva tovább javítják a konverziós rátát. Ilyen módszerek lehetnek az upsell vagy cross-sell, a termékösszehasonlítás, a határidőhöz kötött vásárlás vagy plusz szolgáltatás, pl. ingyenes kiszállítás felkínálása. További konverziónövelési javaslatokat a 10 egyszerű tipp a konverziós ráta növelésére témájú cikkünkben találsz.

 

 

Szeretnéd megismerni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

INGYEN KIPRÓBÁLOM