Hogyan tervezz karácsonyi akciót, és mikor fogj neki?

Az e-kereskedelemben hagyományosan a 3. vagy 4. negyedévben indul a nagybetűs szezonra való felkészülés. De mit lehet tenni, amikor a hétköznapjaink merőben mások a megszokottól? A COVID-19 ideje alatt megváltozott szokások kétségtelenül a karácsonyi dömpingre is hatással lesznek – mikor és hogyan kezdj neki a felkészülésnek? Ha nem tegnap, akkor most!

Tavasszal már megvolt, mi megy idén a fa alá?

A korlátozások időszakában hihetetlen módon felpörgött az online szektor. A kényszerű otthonmaradás következtében szinte 0-24-ben fogyasztókká váltunk, az élelmiszerektől kezdve a szórakoztató elektronikai cikkekig mindent rendeltünk. Nemcsak azt, ami éppen kellett, hanem amit megkívántunk.

Benne van a pakliban, hogy vásárlóid egy része már korábban megszerezte a szükséges termékeket – ne ess kétségbe, ettől még kelleni fogsz!

Első a biztonság, manapság különösen!

A helyzet mostani állása szerint az üzletek a járvány második hulláma alatt is teljes gőzzel és nyitva tartással üzemelhetnek. Viszont az emberek nem szívesen vetik bele magukat a szokásos pláza forgatagba – webáruház-tulajdonosként ebből kovácsolhatsz előnyt.

A bankkártyás fizetés, a háztól házig szállítás vagy csomagpontos szállítási lehetőség, az érintésmentes átadás mind olyan opció, ami manapság nemcsak vonzó, hanem szinte kötelező elem. Ha ezek nem, vagy csak részben szerepeltek a palettádon, akkor itt az ideje, hogy beépítsd a szolgáltatásaid közé! Ilyesmire költeni még a járványhelyzet nélkül is jó befektetés, mert hozzájárul a vásárlók elégedettségéhez.

Akciók, kedvezmények, ajándékok – melyik?

Sokan még mindig tévesen értelmezik az akció fogalmát: azonnali és drasztikus leárazást értenek alatta. Te ne ess ebbe a hibába! A meglévő termékeidet célszerű fogyás alapján kategorizálni, az árakat pedig ehhez mérten igazítani. Mire gondolunk? Ha valamit keresnek, elég csupán minimális kedvezménnyel kalkulálnod, az üzlet így is szárnyalni fog.

Két szó: tudatos árstratégia. Erről korábban már írtunk, most is aktuális.

És ami még izgalmasabb kérdés: mivel kapnak többet a vásárlók, ha téged választanak? Nagyon okos módszer százalékos kedvezményt bedobni, ami a következő vásárlás alkalmával használható fel. Az nem újdonság, hogy a visszatérő vásárlókból profitálsz, ugye?

A karácsony az ajándékozás körül forog, itt a lehetőség, hogy valamivel te is meglepd azokat, akik melletted voksolnak. Jelképes ajándék? Felejtsd el! A köszönőlapok kedves gesztusnak számítanak, de ennél lehetsz merészebb is: a termékhez passzoló, egyébként nem megvásárolható kiegészítő, plusz szolgáltatás mind nagyszerű lehetőség, amivel megfoghatod a vevődet. Tippek itt!

A lényeg, hogy ezek közül olyat válassz, ami egyrészt a cégednek nem megterhelő (a raktárkészletedet azért ne vesztegesd el), másrészt kellően figyelemfelkeltő. Rém egyszerű: te vásárlóként minek örülnél? Innen indulj!

Versenyben maradni: kommunikálj, de ne csak az árakkal!

Giga akció, őrületes leárazás, hihetetlen kedvezmények és társaik, mondanak ezek valamit? Természetesen fontos, milyen áron kínálod a cikkeidet, de óva intünk tőle, hogy ez legyen az elsődleges eszközöd, amikor a vásárló figyelméért küzdesz. Csak azoknál válhat be, akik eleve az adott terméket keresik. Márpedig sokan böngésznek.

Böngésznek, vagyis keresik a megfelelőt. A te felelősséged, hogy olyan oldallal, leírásokkal, rendelési folyamattal találják szemben magukat az ügyfelek, ami meggyőzi őket. A hiper-szuper leárazás (mert ugyebár rengeteg e-kereskedésnél az kerül előtérbe) nem ilyen, a bemutató videók, a minőségi képek, és az elérhetőség sokkal inkább.

Ezek után jöhetnek árak. Bár valószínűleg kevesebből gazdálkodnak idén vevőid, ha mindezek együtt vannak (tehát az informatív tartalom kedvező árral párosul), sikerülhet jó szezont zárnod.

Technikai háttér – segíts magadon!

Nem tölt be az oldal, befuccsol a bankterminál, foglaltak a vonalak, és nem mennek ki időben a rendelések. Igazi webes rémálom, aminek jobb elejét venni. A szezonra való felkészülés elengedhetetlen része, hogy a kollégákat és a webshopot is kiképzed a rohamra.

Utóbbihoz hozzátartoznak az árak. Ha nem frissülnek le időben, az óriási káoszhoz vezet, és rengeteg vásárlót veszthetsz – megéri? Amennyiben naprakészen és rendben akarod tartani a termékárakat, akkor szükséged lesz egy olyan szoftverre, amely megspórol jó pár munkaórát. A PriceKit éppen ilyen, az árazási feladatok elvégzésén túl pedig a saját, és a konkurencia készletét is nyomon követi – nem kell bemutatnunk, hogy ez miért ütőkártya egy szezon alatt.

Mielőtt elkezdődik a hajrá, érdemes a fentiek alapján kidolgozni a karácsnyi üzleti tervet. Ha most sikerül átfogó stratégiát felépítened és kitartasz mellette, remek évet zárhatsz!

 

Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

INGYEN KIPRÓBÁLOM