Így kezeld jól az átmeneti készlethiányt a webshopodban!
Bármikor előfordulhat, hogy egy termék éppen nem áll rendelkezésre, a vásárlóid nem tudják megvenni. A készlethiányt muszáj minden apró részletre figyelve, profin kommunikálni, hogy ne forduljanak el a vásárlóid.
Az éppen hiányzó termékeket ugyan nem tudod a semmiből pótolni, de az átmeneti készlethiány kommunikálására felkészítheted a webshopodat. Ha megfogadod az alábbi javaslatokat, megfelelően kezelheted az áruhiányt, és nem veszíted el a vevőidet.
Nem igaz, hogy jogsértő, ha valami hiányzik a webshopból
Valami miatt elterjedt a laikusok körében az a tévhit, hogy ha egy kereskedés egy bizonyos termékkel nem tudja kiszolgálni a vásárlókat, akkor az jogsértő. Ez nem igaz, átmeneti készlethiány előfordulhat, és nem számít jogsértésnek, viszont a készlethiányról tájékoztatni kell a vevőket, és nem szabad olyan termékeket hirdetni, promotálni amelyekről tudod, hogy egyáltalán nincsenek (és egy darabig nem is lesznek) készleten.
A termékoldal inaktiválása helyett azon kommunikáld a hiányt
A Google találatok és egyéb szempontok (például a közösségi oldalakon, blogokban, honlapon stb. megosztott termékoldal-link) miatt a hiányzó termék oldalát ne szüntesd meg a webshopodban. Használd inkább kommunikációra: azon az oldalon közöld, ha éppen nem kapható, például írd azt a termék információinál, hogy „Rendelhető”. Nem szerencsés azt írni, hogy elfogyott, mert az véglegesnek, lezártnak hat, és azt az érzetet kelti, hogy többé már nem rendelhető.
„Átmeneti készlethiány” vagy Átmeneti termékhiány” figyelmeztetést már a webáruházad találati és a kategóriaoldalain is feltüntethetsz. Az is megoldás, ha más színnel, például világos szürkével jelenik meg a listában az éppen hiányzó termék.
Magyarázatot is közölhetsz az átmeneti készlethiányról, megnevezve az okokat -amennyiben azok publikusak. Különösen akkor fontos ezt kommunikálni, ha egy terméked a nagy érdeklődés, a megrendelések megugró száma miatt fogyott el. Ilyenek jellemzően a szezonális áruk, a valamilyen váratlanul jelentkező problémára megoldást kínáló termékek vagy az egyedi termékek, termékcsomagok a kézműves árukat forgalmazó webshopokban.
Tájékoztasd a vevőidet, mikor kapható újra, mikor tudod kiszállítani
Mindenképpen adj meg minden publikus információt arról, hogy az átmenetileg nem kapható áru mikor lesz újra elérhető a webáruházban, amennyiben ismert az időpont.
A vásárlóidat külön értesítheted is arról, hogy mikor rendelhető újra a terméked, ehhez ajánld számára a feliratkozást hírlevélre. A feliratkoztató popup ablak (amit például a ConvKit üzenetmegjelenítő alkalmazás segítségével állíthatsz be a webáruházadban) lehetőleg a hiányzó áru termékoldalán is jelenjen meg.
A hírlevél-feliratkozók gyűjtése később arra is jó, hogy az akciókról, változásokról, újdonságokról tájékoztasd a látogatóidat és a vásárlóidat.
A közösségi oldalakon, e-mailen, chatablakban, telefonon érkező kérdésekre pedig mindig válaszolj. Az udvarias és pontos tájékoztatás egy ilyen kritikusabb helyzetben is növeli a vevőid elégedettségét, valamint elkötelezettségét, hogy visszatérő vásárlókká váljanak.
Javasolj helyettesítő terméket
Ez egyáltalán nem szabálytalan. Elképzelhető, hogy a felajánlott áru is megfelelő a vevődnek, így csökken az esélye annak, hogy vásárlás nélkül hagyja el a webshopodat.
Ajánlhatsz hasonló termékeket is, a hiányzó árunál kisebb vagy nagyobb kiszerelésű termékeket, és megmutathatod a készletet is hasonló termékekből. Rendszerint ruhák, divatcikkek, cipők esetén szokás szín, minta és méret szerint feltüntetni a mennyiségeket, illetve a rendelhető termékeket. De műszaki cikkeknél (telefonok, szórakoztató elektronikai termékek, kávéfőzők stb.) is előfordul, hogy több színben kaphatók, és eszerint tüntetik fel a választékot.
Ha működtetsz fizikai boltot is a webshop mellett, és ott megvásárolható az online üzletből hiányzó termék, irányítsd oda a vevőidet.
Szeretnéd megismerni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!