Mivel érheted el, hogy a vásárlóid visszatérő vevők legyenek?

A vevők megtartása elemi érdeke minden webshopnak, mivel a visszatérő, elégedett vásárlók akár a többszörösét költik, mint az egyszeri látogatók. Néhány lépés elengedhetetlen a vásárlók megtartásához.

A forgalom fenntartása nélkülözhetetlen az e-kereskedelemben, ez pedig csak úgy lehetséges, ha folyamatosan vannak vevők. Alkalmazkodni kell a vásárlók igényeihez, megfelelő vásárlási élményt kell számukra biztosítani, új vevőket kell toborozni, a korábbiakat pedig elkötelezetté kell tenni. Hogyan érheted el a webshopod esetében? Ehhez adunk tanácsot.

Miért fontosak a visszatérő vásárlók?

Minden webshop, különösen az újabb online boltok esetén szükség van promócióra az üzlet ismertté tételében, megkerülhetetlen a keresőoptimalizálás, biztosítani kell a megfelelő vásárlási élményt, és szükség van árazási stratégiára is, amit érdemes olyan szoftverrel támogatni, amelyik figyeli és elemzi a konkurencia ár- és készletváltozásait, ami alapján ajánlásokkal segíti a gyors, profitmaximálizáló árdöntéseket.

Ám ez kiadással jár. Különösen az új vásárlók megszerzése, az egyszeri látogatók honlapra terelése költséges. A visszatérő vevők azonban gyakrabban fognak vásárolni (főleg, ha gyorsan fogyó terméket forgalmazol a webáruházadban), és sokszor nagyobb összegben rendelnek. Ha elégedettek, akkor hosszú ideig maradnak, és ismerőseiknek is ajánlani fogják a boltodat. Új látogatókat, vevőket hoznak, ráadásul a különböző online platformokon is jó értékeléseket fognak adni a szolgáltatásodról.

Egy vevő megtartása olcsóbb, mint új vásárlók toborzása. Ez nem jelenti azt, hogy nincsen szükség újakra, csupán azt hangsúlyozzuk, mennyire lényeges, hogy a megszerzett vásárlók visszatérjenek.

Viszont azok, akik már rendeltek tőled, csupán akkor térnek vissza, ha már az első vásárláskor elégedettek voltak a vásárlás folyamatával, a kommunikációval és megrendelt termékekkel.

Milyen alapstratégiával álljunk a vevők megtartásához?

A legfontosabb a fogyasztói igények szerint meghatározott árukínálat, és ha arra van szükség, a széles választék. Ehhez kapcsolódóan a kellő mennyiségű termék, ami rendelkezésre áll, vagy viszonylag gyorsan pótolható.

A másik lényeges pont az árazás. Ma már rengeteg kis- és középvállalkozás működik az e-kereskedelemben, a koronavírus-járvány erőteljesen felpörgette a piacot, de csak kevesen tudnak hosszú távon versenyben maradni. A jó árak is hozzásegítenek ahhoz, hogy az üzleted profitot termeljen, és versenyben maradjon, ebben pedig árazási szoftver segíthet. Az árazás szempontjairól korábban már írtunk.

Eszközök a vevők megtartásához

Világosan, érthetően kommunikálj: a honlapon, a webshopban, a tájékoztató anyagokban, a közösségi felületeken, a hírlevelekben és minden más csatornán. Add meg a látogatóidnak és a vevőidnek a számukra releváns információkat.

Egyszerűnek és apróságnak tűnhet, de ügyelj arra, hogy a rendelést megerősítő e-mail további néhány információt, ajánlatot, linket tartalmazzon. Ebben megismételheted a tájékoztatást a szállításról, megköszönheted a vásárlást.

Vezess be valamilyen hűségprogramot, kínálj egyedi csomagot, adj egyes szolgáltatásokra vagy termékekre kedvezményt a visszatérő vevőidnek. Nyújts személyre szabott szolgáltatásokat is, elsősorban hűséges, régi vevőid számára. Ha nincsen olyan termék a kínálatban, amit máshol nem kap meg, akkor a kimagasló kommunikáció és vevői élmény legyen az, ami maradásra bírja a vevőt.

A konkurencia figyelése is a vevőmegtartó eszközök egyike, legyen szó akár a versenytársakról szóló véleményről, a konkurens közösségimédia-jelenlétéről, árairól vagy termékkínálatáról.

Érdemes komolyan venni az ügyfélszolgálatot. Ha csak egy chatbotot helyezel el az oldalon, már az is sokat jelent. Az ügyfelekkel, vásárlókkal való szakszerű kommunikáció erősíti a bizalmat, emeli a szolgáltatás színvonalát, a vevői kérdésekre adott pontos és korrekt válasz jó benyomást kelt. A vásárlókkal való kapcsolattartás a további értékesítési folyamatokat is segíti.

 

Szeretnéd megismerni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

INGYEN KIPRÓBÁLOM