Tényleg szeretik a fogyasztók a Valentin-napot - Magyarországon is

Elsősorban a harmincasok és a harminc alattiak ünneplik, és ilyenkor több ezer forintot is költenek ajándékra.

Mára a hazai e-kereskedelem fontos dátumai közé tartozik február 14-e is, mivel nálunk is egyre többet ünneplik a Valentin-napot. A húsvéthoz vagy anyák napjához hasonlóan ebben az időben is emelkedhetnek az eladások, hiszen egyre nagyobb hatása van a szerelmesek ünnepének az online kereskedelemre.

 

Valamelyest növekszik ilyenkor a látogatók száma az online üzletekben, ezzel együtt a keresések mennyisége is - a látogatók a potenciális ajándékokat keresik. Éppen emiatt érdemes kihasználni a lehetőséget, ha olyan szolgáltatásokat vagy termékeket kínálsz a webshopodban, amelyek bármilyen módon kapcsolódhatnak a Valentin-naphoz.

 

 

Mit ünneplünk február 14-én?

 

Szent Bálint, vagyis Saint Valentine a középkorban vált a jegyesek és a fiatal házasok védőszentjévé Angliában és Franciaországban. Ezt a napot állítólag először Geoffrey Chaucer angol költő kötötte a párválasztáshoz 1382-ben megjelent, Madárparlament című költeményében. Az 1400-as évek közepén már széles körben ünnepelték a szerelmesek napját, az első angol nyelvű Valentin-napi levél 1477-ből származik.

 

Magyarországon a Bálint-naphoz régen többféle, a párválasztással, szerelemmel foglalkozó népi hiedelem is kapcsolódott: Bálint-nap reggelén egy szerelmes csók szerencsét hoz; ha a lányok a Bálint-nap előtti éjfélkor a temetőbe mennek, megláthatják leendő férjüket, a párna alá tett babérlevél segítségével a lányok álmukban megtudják, ki lesz a jövendőbelijük. Nálunk is volt tehát hagyománya ennek a napnak, csak nem úgy, ahogyan ma, az angolszász típusú Valentin-nap hatására ünnepeljük.

 

A Valentin-nap lényege, hogy ilyenkor a párok valamivel megajándékozzák egymást. Elsősorban a 40 év alattiak körében népszerű a szerelmesek ünnepe, és az ajándék értéke az esetek többségében nem akkora, mint a karácsonyi ajándéké.

 

 

Mit vásárolunk Magyarországon Valentin-napra?

 

A Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. 2018-ban több mint 1200 fő részvételével reprezentatív felmérést készített a hazai, Bálint-napi ajándékozási szokásokról. Az derült ki, hogy válaszadók 20 százaléka nem kedveli ezt az ünnepet, több mint fele nem is készül semmilyen meglepetéssel, ha pedig mégis, akkor leginkább vacsorával vagy virággal.

 

A válaszadók 33 százaléka úgy nyilatkozott, hogy kedveli a Valentin-napot. Az adatok azt mutatták, hogy a magyarok egyharmada nem csak kedveli ezt az ünnepet, hanem ajándékot is vásárol a párjának. Vacsorával 47 százalékuk készül, virágot 45 százalékuk vesz. Az ajándékok között harmadik helyen szerepelt a csokoládé. A válaszadók 14 százaléka említette Valentin-napi ajándékként az intim meglepetéseket, de nem ritka az, hogy utazás lapul a szerelmesek batyujában.

 

 

A 2018-as kutatásból az is kiderült, hogy a magyar szerelmespárok több mint 43 százaléka legfeljebb 3000 forintot szánt ajándékra, 26 százalékuk 3000 és 5000 forint közti összeget. A válaszadók majd’ ötöde akár 10000 forintot, de akadt válasziolók között olyan is, aki 100 ezer forint feletti összeget szánt a nagy napra.

 

Még ugyanabban az évben a GKI is készített online kutatást a Bálint-nappal kapcsolatban.

Abból az derült ki, hogy a magyar társadalomra jellemző szkepticizmus ellenére a 30 éve alatti internetezők körében egyre népszerűbb az angolszász típusú ünneplés. 41 százalékuk kifejezetten pozitívan áll a témához, és örül a kezdeményezésnek. A nemzetközi trendeket követve Magyarországra is igaz, hogy minél fiatalabb valaki, annál nagyobb jelentőséggel bír számára február 14-e.

 

A netes válaszadók többsége úgy nyilatkozott, hogy valamilyen módon meglepi a párját.

 

 

Hogyan aknázható ki a Valentin-nap?

 

Ha olyan szolgáltatást, terméket, élményt tudsz kínálni a webshopodban, amit a Valentin-naphoz tudsz kapcsolni, azt mindenképpen emeld ki a főoldalon, promotáld a social média csatornákon több posztban is, küldd el a vásárlóidnak hírlevélben. A termékoldalakon is érdemes felhívni a figyelmet arra, hogy az adott cikk Valentin-napi ajándéknak is tökéletes, és külön popup üzeneteket is beállíthatsz a weboldaladon a ConvKit segítségével.

 

Érdemes külön, Valentin-napi akciókat is tartanod, termék- vagy szolgáltatáscsomagokat összeállítanod, az árazást pedig a PriceKitre bíznod.

 

Milyen szolgáltatások vagy élmények ajánlhatók a szerelmesek napjára? Többek közt közös főzés, túrák, hajózás, kalandjáték, spa és fürdő, masszázs, szabadulószoba, élményfestés, tematikus vacsora stb.

 

Az élelmiszerek közül például az édességek, desszertek, különleges alapanyagok (például tenger gyümölcsei) ajánlhatók, valamint az alkoholos italok, különleges teák és teakeverékek, kávékülönlegességek lehetnek ajándékok. Sokan vásárolnak ilyenkor a párjuknak fehérneműt, ruhaneműt, lakásdekorációs tárgyakat (például díszpárnát) is. Népszerűek a játékok (puzzle, kártyajátékok, társasjátékok) és az apróbb műszaki cikkek is (például új fülhallgató, telefontok). De jól fogynak ilyenkor a bizsuk és ékszerek is.

 

 

A kampány tervezésével és lebonyolításával kapcsolatban érdemes elolvasnod azt a blogbejegyzésünket, amelyet a Black Friday előtt írtunk:ebben hasznos tippeket találsz ahhoz, hogy mi mindenre ügyelj a sikeres akcióhoz.

 

 

Szeretnéd megismerni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most 2 hétig ingyenesen! 

Kipróbálom