11 dolog, amivel Black Friday alatt növelheted az eladást a webshopodban

Ha okosan készülsz fel az akcióra, extra bevételed lehet belőle, sok új vásárlót szerezhetsz, és elégedetté teheted a vevőidet.

Az e-kereskedelem egyik alapszabálya, hogy mindent látnod kell a vásárlóid szemével is, a termékeidtől a webáruházad dizájnján át a vásárlás folyamatáig. A vásárlói élmény ugyanis ma már meghatározó az új vevők megszerzésében és a régiek megtartásában is. Ha ügyesen csinálod, ehhez kiváló alkalom lehet a Black Friday és minden más szezonális akció, amikor a szokásosnál több látogató érkezik a webshopodba.

 

Készülj fel alaposan - ebben segítünk néhány praktikus tanáccsal.

 

 

       1. Tedd minél egyszerűbbé és átláthatóbbá az oldalakat

 

Minden olyan zavaró információt vagy felesleges dizájnelemet távolíts el a webáruházad oldalairól, ami csak eltereli a látogatóid figyelmét a lényegről: a termékinformációkról, a vásárlási és kiszállítási információkról, valamint a kosárba helyezés és fizetés folyamatáról. Ez azt jelenti, hogy a kosárba helyezés és fizetés folyamatát is tedd a lehető legegyszerűbbé.

 

Mindenképpen használj Call-to-action (cselekvésre felhívó) üzeneteket: rendelje meg most, éljen az akcióval, használja ki az ingyenes kiszállítás lehetőségét, ajánlja másnak is  a terméket, iratkozzon fel további akciókért vagy kuponokért a hírlevélre stb. Az üzenetek legyenek lényegre törőek és informatívak. Helyezd az előnyökre a hangsúlyt. Tartsd szem előtt, hogy a vevők nagy része másodpercek alatt dönt.

 

 

       2. Mindenképpen teszteld a honlapod/webáruházad sebességét

 

Ehhez fontos a reszponzív, mobilra is optimalizált oldal. Ha nehezen tölt be, akadozik egy-egy folyamat, akkor Black Friday idején, plusz terhelés alatt még lassabb lesz. A látogatók gyorsan elhagyják azokat a honlapokat és webáruházakat - vásárlás nélkül - amelyek számukra nehezen kezelhetők és ahol nem tudnak gördülékenyen vásárolni.

 

 

      3. Pontosan adj meg minden adatot az akcióval kapcsolatban

 

A  leírásokban tömören, lényegre törően szerepeljen az összes Black Friday információ: az akció kezdete és vége (nem csak év, hónap és nap, hanem óra és perc pontossággal is), ha egységes az árengedmény, akkor százalékban is szerepeljen külön, egyébként pontos árakat írj ki. Tüntesd fel, mire, mely termékekre vagy termékategóriákra vonatkozik az árengedmény. Informáld a leendő vevőidet a kiszállításról is, és készülj fel arra is,ha azt kell kommunikálnod, hogy valamilyen, előre nem látható, rajtad kívülálló ok miatt csúszik a szállítás ideje.

 

 

      4. Tedd ellenállhatatlanná a termékeid adatlapját

 

Az a jó, ha a termékleírások minél részletesebbek, többek közt azért, mert bizalmat ébreszt a látogatókban, hitelesebbnek tűnik a kereskedésed, bőségesen elláthatod tudnivalókkal a vevőidet, és a leírásban is elhelyezhetsz Call-to-action üzeneteket, valamint a kulcsszavak használatával javíthatsz a SEO-n. A megfelelő termékleírásokkal ráadásul úgy láthatod el munícióval a vásárlókat, hogy ne kelljen messengeren írogatniuk a boltodnak vagy telefonon érdeklődniük a termék jellemzőiről. Az pedig hab a tortán, ha az összes termékjellemző látszik lefelé görgetés nélkül is - már ha erre lehetőséget ad az információk mennyisége.

 

Jó minőségű képekkel mutasd meg a terméket, lehetőleg több oldalról fotózva, úgy, hogy a képeken vagy egy rövid videóban a használat módját is bemutatod. Ha nincsen saját videód a termék alkalmazásáról, beüzemeléséről, jellemzőiről stb., akkor linkelj be vagy ágyazz be egyet valamelyik közösségi oldalról. KIfejezetten hasznosak azok a fotók, amelyek a terméket a maguk környezetében  mutatják be, például a lakberendezési tárgyakat egy enteriőrben, konyhagépeket a konyhában, használat közben.

 

 

      5. Tedd automatikussá az árazási folyamatot a PriceKit segítségével

 

A PriceKit árazástámogató alkalmazás használatával nem neked kell levadásznod – sok időt és energiát befektetve – a számodra fontos versenytársak aktuális árait. Nem neked kell egyenként, manuálisan beállítani az új árakat a webáruházadban. Hanem előre megadott paraméterek alapján elvégzi neked a szoftver.

 

A PriceKittel a szándékodtól függően többféle különböző árazási stratégiából választhatsz, és ezen a stratégián, ha azt úgy ítéled meg, rugalmasan változtathatsz. Legyen szó a legalacsonyabb árakat nyújtó versenytárs monitorozásáról, a piaci átlagárhoz viszonyított árazásról vagy egy bizonyos árpozícióban való megjelenésről

 

Az árazástámogató szoftver további előnye, hogy rövid idő alatt képes leszel reagálni a trendekre. A szoftver ugyanis folyamatosan figyeli a piacot és annak változásait, így a lehető leghamarabb képes reagálni, illetve értesítéseket küldeni a döntéshozóknak, hogy minél gyorsabban megtehessék a megfelelő lépéseket.


    6. Legyen naprakész a raktárkészleted

Black Friday előtt ellenőrizd hogy az akcióban szereplő termékek rendelkezésre állnak-e, mennyi van belőlük, milyen gyorsan hozzáférhetők, mennyire gyors és gördülékeny az esetleges utánpótlás, megoldott-e  a raktározás, bírni fogod-e a kiszolgálást a megnövekedett forgalom mellett, vannak-e hiánycikkek, és ha igen, akkor azokat hogyan és milyen határidővel fogod pótolni. A készletinformációk ugyanis kulcsfontosságúak az eladásban. Az sem mellékes, hogy megoldott-e az ügyfélkezelés a Black Friday idejére - ha lehetséges, a nap 24 órájában.

 

 

    7. A checkout folyamatot tedd rövidebbé

 

Hosszadalmassá és nehézkessé teheti a vásárlási folyamatot, valamint rontja a vásárlói élményt, ha bonyolult folyamat után lehet csak rendelni és vásárolni. Tipikusan ilyen a több lépcsős, előzetes regisztrációs folyamat, vagy az, ha adatok tömkelegét kell megadni (ráadásul többször is) egy szimpla vásárláshoz. Minél rövidebbek az egyes folyamatok, minél kevesebb személyes adatot kell megadni, minél egyszerűbb a termék kosárba rakása és kifizetése, annál valószínűbb, hogy a látogató az oldalon marad, és megvalósul a konverzió. Arra is ügyelj, hogy a fizetés folyamatát ne zavard felugró ablakokkal, push üzenetekkel, hírlevél feliratkoztatással stb.


      8. Tedd világossá a kiszállítás idejét, és kommunikáld

 

Sarkalatos pont a vevőd számára, hogy a Black Friday alatt megrendelt termékeket mikor kapja meg. A rendelési folyamat szállításra vonatkozó információi mellett tüntesd fel a rendelés szállítási idejét (belekalkulálva a rendelés feldolgozásának idejét is), ezzel növelve a webáruházad iránti bizalmat.

 

Ha teheted, szállíts ki ingyen a Black Friday alatt egy bizonyos összeghatár felett. Ha nem ingyenes a kiszállítás, akkor uniformizáld a kiszállítás díját, legyen minden esetben ugyanakkora az összeg. Ha a Black Friday idején ingyenes a házhozszállítás, erről minél több felületen tájékoztasd az oldalad látogatóit!


      9. Gondold át, hol és mikor alkalmazod az értékesítési technikákat

Az upsell vagy downsell praktikus és konverziót növelő eszköz, ám nem mindegy, hogyan élsz a lehetőséggel. A termékek közti keresgéléskor és a kosárba helyezéskor érdemes további termékeket ajánlanod, de a fizetési folyamatoft lehetőleg ne akaszd meg újabb és újabb ajánlatokkal, ott már zavaró.

 

 

     10. Minél egyszerűbb legyen a fizetés, és kínálj több lehetőséget

 

A vevők ma már elvárják, hogy az e-kereskedelmi cégek felkínálják számukra az általuk preferált fizetési megoldásokat. Akkor biztosíthatod be magadat és a vállalkozásodat, ha többféle lehetőséget is kínálsz a fizetésre, legyen az utánvét (Magyarországon még mindig népszerű), átutalás, bankkártyás fizetés vagy PayPal használata.

 

 

       11. Használd ki az e-mail marketing, a hírlevélküldés előnyeit

 

Ha előre tervezetten, rendszeresen és nem túlságosan gyakran indítod a hírlevél-kampányokat, növelheted a konverziót, hiszen további vásárlásra ösztönözheted a vevőidet. Black Friday alatt több a látogató a webáruházakban, így hatékony lehet a feliratkozók gyűjtése.

 

Kínálj valamit a feliratkozásért cserébe: kupont, kedvezményt a következő vásárlásból, edukációs anyagokat, exkluzív ajánlatot, vagy például ingyenes szállítást az első 2-3 vásárlásra. Már a vásárlás előtt felajánlhatod a hírlevélre való feliratkozást. A vásárlás után pedig a visszaigazoló e-mailben kérheted a feliratkozást.

 

Hírleveleket rendszerint elég hetente egyszer vagy havonta 3-4 alkalommal küldeni. A heti több ajánlat már esetleg tolakodásnak számít és kontraproduktívvá válhat.

 

 

Szeretnéd megismerni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen! 

Kipróbálom