Az előrendelés aranyszabálya, amit kereskedőként mindig tarts szem előtt!
Egy nagyobb forgalmú webshopnál, ahol sok az árucikk, és gyorsan is pörögnek, a pontosan számontartott készlet kiemelten fontos. A készletezés egy kiválóan felépített rendszer lehet, de olykor-olykor minden ilyen rendszerbe becsúszhatnak hibák… Ám nemcsak ebben az esetben, hanem például az egyedi, kézzel készült termékek értékesítésnél is igazi mentőöv lehet a kereskedő számára az előrendelés funkciója – de csak akkor, ha betartja a legfontosabb szabályt!
Miért baj az, ha a webshop látogatója azzal a termékállapottal találkozik egy adott árucikknél, hogy „Elfogyott”, és sem megvásárolni, sem előrendelni nem tudja? Nos, ez azért problémás helyzet, mert a user oldalra terelésének alapból van egy általános költsége. Viszont a webshopból csalódottan távozó látogatók visszaszerzése bizony sokba kerül, nem könnyű őket újra megszerezni – ez pedig jelentősebb pluszköltséget eredményezhet.
Mindezt megelőzendő érdemes lehet bevetni az előrendelés rendkívül hasznos funkcióját. Nézzük, mire kell figyelni!
Az aranyszabály: korrekt kommunikáció
Enélkül egyszerűen nem megy. Valóban elvehet némi időt a kereskedőtől, de többszörösen is megéri a befektetett energiát. Ha korrektül kommunikálod a termékoldalon, hogy mennyi idő, mire megérkezik a termék, és erről a továbbiakban folyamatosan update-eled is az előrendelőt a várakozás ideje alatt, az rengeteget számít atekintetben, hogy az egész folyamat pozitív kicsengésű legyen a vevő számára. Még akkor is, ha sokat kell várnia.
Ezt a hibát ne kövesd el!
Az egyik legnagyobb baki, ha vásárol valamit a látogató – ráadásul az adott termék az állapota szerint készleten van –, fel van tüntetve a várható beszerzési idő is, de csak telnek-múlnak a hetek, a jelzett várható beszerzési idő már rég lejárt, és a vevő semmiféle információt nem kap. Ilyenkor ne csodálkozzon a kereskedő, ha az értékelés mindösszesen 1 csillag…
Mire figyelj?
– Ha a termék nincs készleten, és egyelőre csak előrendelhető, akkor a „Megvásárolom” gomb helyett „Előrendelem” gomb legyen a termékoldalon.
– A kereskedő részéről mindenképpen legyen proaktív a kommunikáció, ne a vásárló legyen rákényszerülve arra, hogy üldözze a kereskedőt az információért. Az árucikk beérkezés idejének függvényében menjen ki elegendő mennyiségű levél az éppen aktuális várakozási időről.
– Mindig korrekten add meg a várakozási időt, nem érdemes ezzel trükközni, mondhatni, füllenteni. Mondj igazat, és a korrekt kommunikációval „fogd kézen” vásárlódat, mert ezáltal visszatérő vevő válhat belőle. Érdemes tehát a fent említett korrekt kommunikációs stratégiát hosszú távon és kitartóan alkalmazni.
– Erre a folyamatra ma már automatizmusokat is fel lehet építeni. Ha tudod, hogy neked van a legjobb árad – mert használod a PriceKitet –, akkor érdemes is élni ezzel! Hiszen a jó ár és a korrekt kommunikáció párosa a webshopodon tartja a usereket, ezáltal az előrendelési funkció is kiválóan működhet.
Ismerd meg a PriceKit árazást segítő és támogató rendszerét, próbáld ki most 14 napig ingyen!