Hogyan érdemes e-kereskedőként felkészülnöd a karácsonyi szezonra?
Mivel egyes webáruházak az éves forgalmuknak akár 40-50 százalékát is realizálhatják, tudatosan meg kell tervezni ezt az időszakot.
Az ünnepi felkészülés nem csak a bevételek növelésére alkalmas, hanem a közösség bővítésére, a vásárlói kör szélesítésére is. Használd ki a lehető legjobban, és készítsd fel a webshopodat úgy, hogy még többet profitálj az év utolsó heteinek vásárlásaiból.
Dolgozd ki részletesebben a termékoldalakat
Alapvető, mégis muszáj hangsúlyozni, hogy a webshop termékoldalain legyenek frissítve, aktualizálva a leírások. Különösen a szezonban legkeresettebb termékeid oldalain kell minden információnak a helyén lennie.
A webshop saját felület, amit nyugodtan használhatsz promócióra és sales tevékenységre is. Állíts be a ConvKit segítségével popup ablakot, bannereket, mutasd meg más ajánlataidat is a látogatóknak, hívd fel a figyelmet a többi akcióra, a csomagjaidra, ha ingyenes a kiszállítás, akkor arra, gyűjts hírlevél-feliratkozókat stb. Használj bátran nagyon feltűnő, egyszerű, közérthető, világos üzeneteket.
Ilyenkor az egyértelmű ajánlatokat keresik a vásárlók, nem akarnak túl sok időt eltölteni kereséssel, és nem akarják végigböngészni az össze oldaladat, termékedet. Segíts nekik abban, hogy szembeötlő, könnyen érthető, egyértelmű ajánlatokat. Ez vonatkozik a szezonhoz kapcsolódó social media tartalmaidra is.
Kommunikálj!
Ma a vásárlók egyik alapvető elvárása egy webshoppal szemben, hogy minél előbb adjon választ a kérdéseire, lehetőleg egy órán belül. (Az ideális és elvárt idő rendszerint 10 perc.) Amennyiben egy üzlet nem válaszol elég hamar a Messengeren, Instagramon, chatablakban feltett kérdésre, a vásárlók csalódottak lesznek. Érdemes chatbotot, messengert beállítani az ünnepi szezonra, bővíteni az ügyfélszolgálat rendelkezésre állási idejét.
A gyors válaszadás előnye, hogy
- bizalmat kelt a webáruházad iránt
- felgyorsítja a szolgáltatás teljesítését például a rendeléssel kapcsolatos részletek vagy a termékjellemzők mielőbbi tisztázása révén
- segít a vevők megtartásában
- kiemel a konkurensek közül
- segít a színvonal megtartásában vagy éppen emelésében.
Rengeteg kérdés merülhet fel a vevőkben, ezek megválaszolása és egy-egy kérdés közzététele a válasszal együtt a honlapon, közösségi oldalon újabb lehetőség a kapcsolatfelvételre, a vásárlókkal való interakcióra, ráadásul bizalomgerjesztő, pozitív üzenetértékű tartalomnak számít.
Pontos információid legyenek a készletről
Fontos,hogy kereskedőként ismerd a saját termékeidnek az elérhetőségét, tisztában légy a készlet állapotával, ne legyen gond a leltárral. Pontosan tudnod kell azt is, hogy mire van szükségük a vásárlóinak, mit keresnek, miből fogy a legtöbb, mire keresnek rá az oldalon - ezekre az információkra vevőelégedettség-méréssel is szert tehetsz. Ehhez természetesen előzőleg a Google Analytics és a webáruházad adatai alapján elemezd a helyzetet. Ellenőrizd, előző évben mely termékekből fogyott a legtöbb, és milyen oldalakon volt a legnagyobb forgalom. Az sem árt, ha a konkurencia készleteit figyeled az PriceKit árazástámogató szoftverrel.
Amennyiben számodra kényelmesebb, szervezd ki a webáruházad logisztikai feladatait.
Készülj valamilyen akcióval, kedvezménnyel
Gondosan ügyelj arra, hogy azok a termékek legyenek akciózva, amelyek a vevőid számára relevánsak, és az akció legyen valóban akció, vagyis vonzó árcsökkentés.
Állíts be popup widgetet a ConvKit segítségével. Amikor a látogató kosárba helyez egy terméket az oldaladon vagy a vásárlás gombra kattint,felugró üzenetben ajánlj neki termlket, például azzal az egyszerű szöveggel, hogy azt is hozzáadhatja a vásárláshoz. Javasolhatsz kiegészítő terméket vagy egyedi csomagajánlatot is.
Ha az ünnepi időszakot a regisztrálók és hírlevélfeliratkozók számának növelésére szánod, akkor tedd vonzóbbá a feliratkozást: kínálj extra kedvezményt a vásárlásból, árengedményt a következő vásárlásból vagy az ünnepek utáni első vásárlásból (határidőhöz kötve a kedvezmény felhasználását) és a többi.
Áru visszaküldése
Érdemes felkészülni az áru visszaküldésére is - sokan élnek ugyanis megvásárolt termékek cseréjének vagy visszaadásának lehetőségével. Ennek az oka az, hogy az ünnepi szezonban a megnövekedett forgalomban jóval nagyobb az impulzusvásárlások aránya is.
Legyen frissítve a FAQ, az ünnepekre, a szezonális ajánlatokra, az ünnepi megrendelésre és kiszállítási időszakra aktualizálva, hogy az ügyfélszolgálatot minél jobban tehermentesítse. A gyakori kérdések és válaszok legyenek jól látható helyen az oldalon, de érdemes a termékoldalakra is linkként vagy bannerként kitenni. Ha sok a termékoldal, akkor az akciós/ünnepi oldalakon, illetve a leggyakrabban keresett, legtöbbet vásárolt termékek oldalán legyen kint. Érdemes a social media felületeken is közzétenni külön posztban a gyakran feltett kérdéseket, vagy legalábbis egy válogatást posztolni belőlük..
Legyen vészforgatókönyved!
Ha bármilyen fennakadás történik akár a rendelésben, akár a folyamat többi pontján, bármilyen probléma jelentkezik az oldalon (például túlterheltté, emiatt lassúvá válik), bármilyen panasz, minőségi kifogás érkezik, elfogynak a termékeid vagy éppen a kiszállítás csúszik, legyél rá felkészülve. Arra is készülj fel, mit és hogyan kommunikálsz a különféle oldalakon, ha probléma adódik.
Tedd pozitívvá a vásárlói élményt a karácsonyi szezonban, hogy jövőre is visszatérjenek a vevőid!
Szeretnéd megismerni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most 2 hétig ingyenesen!