Így maximalizálta a profitját a JátékNet a PriceKit alkalmazás segítségével

Az automata árazó és konkurenciafigyelő PriceKit használatával a webáruház levette a vezetőség válláról az árazási feladatok terhét, az applikáció segítségével azonnal reagálni tudnak a változásokra, és többé már nem hagynak pénzt a piacon.

Webshop indításakor és üzemeltetésekor kulcsfontosságú, mennyi erőt és időt fordítasz a munkára és a folyamatok működtetésére. Az is lényeges, hogy megtérül-e a feladatok megoldására fordított időd és energiád. Számos területen használhatsz már automata megoldásokat, akár számlázásról akár a készleteid mozgásáról vagy a termékeid árazásáról van szó.

A Digiméter.hu kutatásából kiderült, hogy a magyarországi kis- és középvállalkozások vezetői, illetve a kisvállalkozók a magánéletükben sokkal erősebb digitális felhasználók, mint az üzleti életben, a vállalkozásukban. Gondolj bele: magánszemélyként számos digitális megoldást veszel igénybe a mindennapok megkönnyítésére vagy szórakozáshoz a Google Térképtől az online bankoláson és fizetésen át a közösségi oldalakig, de lehet, hogy az üzleti életbe, munkádba, vállalkozásodba ennek csak töredékét viszed át.

Pedig az árazást, a készletfigyelést, a piaci változások monitorozását, a konkurenciáról való adatgyűjtést is automatizálhatod és néhány kattintással elvégezheted. Úgy, ahogyan ügyfelünk, a JátékNet tette. Használni kezdték automata árazástámogató alkalmazásunkat, a PriceKitet, és a segítségével nem csak hatalmas mennyiségű munkát és időt spóroltak meg, hanem még a profitjukat is maximalizálták. Az alábbi esettanulmányban foglaltuk össze a legfontosabb információkat.

 

Mit kell tudni a JátékNetről?

Egy 2005-ben alapított családi vállalkozásból növekedett Magyarország legnagyobb gyerekjáték webáruházává. Majd’ 10 ezer termék található raktárukban, és a megrendelést rendszerint rövid határidővel, akár másnap házhoz szállítják.

 

A cég alapötletét az adta, hogy a későbbi alapítók egyikének gyermeke született, fárasztónak találta azt, hogy boltról boltra járjon játékot keresve, de nem talált megfelelő webshopot, ahonnan kényelmesen megrendelhette volna gyermekének kiszemelt játékokat. Ezért többedmagával létrehoztak egy olyan webáruházat, amiben ők maguk is szívesen vásárolnának.

 

Az első pillanattól kezdve cél volt a vásárlók gyors és pontos kiszolgálása a csomagküldéskor és a személyes átvételkor egyaránt. Kis cégből először három év alatt egy több, mint 1200 négyzetméteres telephelyig nőtték ki magukat, majd a folyamatos fejlődés és növekedés eredményeként 2020-ban egy 10 000 négyzetméteres raktárba költöztek. Ma már több mint százan dolgoznak a Játéknetnél, tavaly túl voltak a kétmilliomodik sikeres csomagfeladáson, számos díjat és elismerést kaptak.

 

A Jateknet.hu online játékboltban gyakorlatilag minden népszerű márka és termékkategória megtalálható (a bébijátéktól kezdve a csúszdákig). A magyar mellett, a román piacon is egyre népszerűbbek folyamatosan frissülő kínálatukkal. Piaci növekedésük mellett védjegyükként megtartották a családias légkört és a vevőközpontú szemléletmódot.

 

 

 

belső

 

Milyen sajátosságok jellemzik a JátékNet helyzetét a piacon?

Az online játékbolt olyan területen működik, ahol erősen kompetitív versenytársakkal kell megküzdenie. Az árak gyorsan változnak, folyamatosan bővül és szezonálisan változik a termékkínálat, nagyon erősen jellemző az értékesítésre a szezonalitás, és a konkurenciára jellemzőek a rejtett költségek (szállítási költségekbe rejtett ártöbblet).

Korábban a JátékNetnél manuálisan figyelték a versenytársakat és termékeiket. Ám ez állandó terhet jelentett a menedzsment részére. Termékeiket szűk keretek között, ad-hoc jelleggel figyelték, ebbe a folyamatba csak kirívó esetben volt kapacitásuk beavatkozni.

Termék portfóliójukat standard árrés szabályokon alapuló, tömeges módszer szerint árazták, ez pedig nem adott lehetőséget a piacot lereagáló dinamikus (személyre szabott) árazási műveletekre. További teher volt a folyamatosan bővülő konkurencia és szezonálisan változó termékpaletta megfigyelése. Időszerű lett tehát egy olyan rugalmas rendszer alkalmazása, ami kiváltja a korábbi időigényes manuális árfigyelést, és automatizálja az árazásuk minden lépését. Ez a rendszer a PriceKit.

 

 

 

jateknet

 

Hogyan automatizáltuk az árazást a PriceKit segítségével a JátékNetnél?

  • Könnyen használható adatszűréssel,
  • Nagy számú termék folyamatos szemmel tartásával,
  • Profi párosító algoritmussal,
  • Adatok integrált értelmezését lehetővé tévő dashboard-dal melyek segítségével valódi, adatalapú döntések születnek nap, mint nap.

Mi lett az automata árfigyelés, árazás és piaci monitoring eredménye?

  • Az eredetileg figyelt számhoz képest többszörös termék mennyiséggel kapcsolatos piaci információt szerzünk be, dolgozunk fel és adunk át a Játéknetnek.
  • Két országban, Magyarországon és Romániában követjük automatikusan a piac árváltozásait.
  • Levettük a menedzsment válláról a manuális árazás terhét.
  • Automatizáltuk a piac árazási dinamikájának és a trendek stratégiai szintű követését így:
  • Azonnal reagálni tudnak a piac változásaira.
  • A profitmaximalizálás révén többé nem hagynak pénzt piacon.

“A PriceKit alkalmazásával nemcsak a bevételük nőtt meg, de végre adatalapú árazási stratégia mentén, tudatosan haladnak a céljaik felé” - mondta erről Szilágyi Balázs, a Modell and Hobby e-kereskedelmi üzletág vezetője az automata árazástámogató alkalmazásról.

 

Mit tud a PriceKit? Miben segíthet a te vállalkozásodban?

Alapvetően a webshop árazására szolgáló eszköz, ami eligazít árazási kérdésekben. A magyar nyelvű, magyar fejlesztésű és magyar ügyfélszolgálattal rendelkező PriceKit automata árazástámogató alkalmazás folyamatosan figyeli a termékeidet és a konkurenseidet. Az így kapott adatok alapján naprakész árjavaslatokat tesz számodra. Az árazás automatizálása azt jelenti, hogy az árakat előre meghatározott szabályok vagy korlátozások alapján, a szoftveres rendszer használatával, automatikus módon állapítja meg, nincs szükség hozzá emberi erőre és időre.

 

Az árakat természetesen kiexportálhatod a PriceKitből. De össze is kötheted a PriceKit felületet a webáruházaddal, így az árak automatikusan frissülnek ott is. Például ha javaslatot tesz a szoftver az árakra, és te egyetértesz az árjavaslatokkal, mert az illeszkedik a stratégiádhoz, az árjavaslatokat egy kattintással elfogadhatod, és ezzel módosíthatod is a webáruházadban.

 

Miért éri meg még neked a PriceKit használata? Saját magad választhatod meg azt az árazási stratégiát, amit alkalmazni akarsz. Add meg a versenytársaidat, válassz árstratégiát, végül add meg a figyelt termékeidet. Ha kereskedőként az adatgyűjtést és árazást automatizálni tudod, akkor nagyot lépsz előre, mert sokkal több időd marad az emberi gondolkodást és munkát igénylő feladatokra, például a döntések meghozatalára.

 

Ráadásul a PriceKit előnye többek között az, hogy használatával meglesheted a versenytársakat, és információt kaphatsz az árazási hibáikról is.

 

Szeretnéd megismerni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most 2 hétig ingyen! 

Kipróbálom