Tanácsok hatékony értékesítéshez a közösségi médiában

A közösségi média ma már nem csupán szórakozás, a felhasználók szívesen tájékozódnak és egyre inkább vásárolnak is ezeken a platformokon. Különösen előnyös ez az e-kereskedők számára, akik minimális befektetéssel tehetnek szert egy új és forgalmas értékesítési csatornára. Sőt, a webáruházzal még nem rendelkező kereskedők számára is jó lehetőség, hogy új vásárlókat érjenek el, kockázat nélkül.

A Facebook boltjai egyszerűen hatékonyak

A Facebook Store a legnagyobb közösségi hálózaton belül működő kereskedelmi alkalmazás. Semmilyen külső partner vagy szoftvertelepítés nem szükséges hozzá, sem előfizetési díjat, sem jutalékot nem kell fizetni a szolgáltatás használatáért. Egyszerűen annyit kell tenni, hogy a vállalat üzleti Facebook-profiljához hozzá kell adni a Bolt vagy a Vásárlás fület, ezt az Oldalbeállítás menüben nagyon egyszerűen megtehetjük.

Ezután a termékek gond nélkül felvihetők, nagyfelbontású képekkel, videókkal, leírásokkal, árral együtt. A legjobb pedig, hogy minden kiposztolt képen be lehet jelölni, melyik termékünk látható rajta, amire rákattintva a felhasználó azonnal meg is vásárolhatja azt.

Árakció beállítására közvetlenül ezen a felületen is lehetőség van, aminek nem kell összefüggnie a webáruházzal. Az Ajánlatok menüben ráadásul lehetőségünk van kifejezetten csak a Facebookon érvényes akciók beállítására, amiknek megadható a lejárati ideje, járhatnak hozzájuk kuponkódok és még számos opció áll rendelkezésre.

A Facebook Store nagyon könnyen integrálható sok értékesítési szoftverrel, de önmagában is működtethető. A második esetben a PayPal fizetési szolgáltatás a legkézenfekvőbb és legbiztonságosabb megoldás a pénzforgalom bonyolítására, de más lehetőségeink is vannak. Természetesen azt is megtehetjük, hogy a Facebookos boltunk csak kirakatként működik, a vásárlási folyamatot pedig a webáruház fizetési oldalára irányítva már ott fejezi be a vevő.

Az Instagramon a szépségé a főszerep

Az Instagram Shopping talán még az előzőnél is egyszerűbb és intuitívabb rendszer. Működése természetszerűleg hasonló, hiszen a két ökoszisztéma egy tulajdonos kezében van, a fejlesztéseket pedig összehangoltan végzi a Zuckerberg-galaxis. Ahhoz, hogy használni tudjuk a szolgáltatást, üzleti profilt kell létrehozni az Instagramon, és már kezdhetjük is az eladást. Ennek két módja van, egyrészt a profiloldalon elhelyezhető a Vásárlás gomb, másrészt a posztokban megjelölhetők a termékek.

Az Instagram egyébként a Facebook-nál komplexebb szolgáltatást nyújt, a rendelések kezelésére is van lehetőség az alkalmazáson belül. Mivel az egész rendszer a vizualitásra épít, a szép - vagyis főként a szépségiparral, divattal és dizájnnal összefüggő - termékek hatékonyabban értékesíthetők rajta, mint azok, amiknek nem a külleme az elsődleges vásárlói elvárás.

Ugyanebből fakad, hogy a márkák főleg az Instagramon alkalmazzák az influenszerekre építő marketinges taktikákat, amikor valamilyen ismert, vagy egyszerűen nagy releváns követőbázissal rendelkező, emberek útján igyekeznek ismertséget szerezni és közvetlenül terméket értékesíteni. Gyakori tévhit egyébként, hogy ezek a stratégiák csak több tízezres követősereggel rendelkező influenszerekkel alkalmazhatók, a korszerű marketing már értékesebbnek tartja a kisebb, de valamilyen témára jobban fókuszáló célközönségeket (niche) használni, mert ezeknél jelentősen jobb konverziós arányok érhetők el.

Legyünk rugalmasak, ha a közösségi médiába merészkedünk

Bármelyik módszert is választjuk, bizonyos árképzési taktikákról nem szabad megfeledkeznünk. Egyrészt tisztában kell lenni a piaci viszonyokkal, a versenytársak értékesítési csatornáival és folyamatosan figyelemmel érdemes kísérni a konkurensek árazását is. Ebben nagy segítséget nyújt egy olyan fejlett adaptív árazástámogató eszköz, mint a magyar fejlesztésű PriceKit, amely képes a versenytársak árainak és a raktárkészletek monitorozására, ezek alapján pedig javaslatokat tud tenni áraink csökkentésére - vagy éppen növelésére, az aktuális piaci állapot függvényében. Másrészt tudni kell azt, hogy a különböző csatornákon eltérő árazás is alkalmazandó lehet, ez a termékek jellegétől és az azok iránti kereslettől függ elsősorban.

Természetesen a jó árazás egymagában nem elegendő a sikeres értékesítéshez, nagyon fontos, hogy marketing-tevékenységünk rugalmas, a rendelések teljesítésénél alkalmazott, valamint visszavételi politikáink korszerűek és a piacon bevett elvárásoknak megfelelők legyenek. Folyamatosan mérjük saját teljesítményünket, ne féljünk változtatni és tesztelni, sőt hibázni sem - a közösségi média rendkívül volatilis csatorna, a merev hozzáállás nem hoz sikert.

Egy üzlet, több platform, más és más élmények

Érdemes az összes értékesítési csatornát üzletileg egy egységként kezelni, azonban ne feledjük: a különböző platformok különböző vásárlói utakat jelentenek, eltérő felhasználói tapasztalat és élmény társul hozzájuk.

Vagyis legyünk kreatívak, és állítsunk elő platformhoz annak megfelelő tartalmat, és mindegyiknél az ottani igényeknek megfelelő ajánlatokkal próbáljuk vonzani a vásárlókat. Az emberek ma már élményt akarnak vásárolni, adjuk meg nekik ennek a lehetőségét, ők pedig nekünk adják a pénzüket.

 

Szeretnéd megismerkedni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

INGYEN KIPRÓBÁLOM