5 dolog, amin elcsúszhat a Black Friday kampányod

Szuper lehetőség a kiugrásra és a bevételed növelésére a Black Friday. De ha tervezés és szervezés nélkül ugrasz fejest a kampányba, könnyen elszúrhatod. Nézzük a leggyakoribb hibákat!

75-80 milliárdosra becsülte a novemberi magyarországi e-kereskedelmi forgalmat 2019-ben a GKI. Ez a duplája volt az egy hónapra jutó átlagos online forgalomnak, 17-18%-kal haladta meg a 2018-as november eredményeit.

 

Nyilvánvaló, hogy a Black Friday akciók miatt növekszik meg a forgalom a webáruházakban, és az is nyilvánvaló, hogy a pandémia miatt tavaly tovább emelkedett a forgalom a magyarországi online üzletekben.

 

Az idén november 26-ra hirdetett, de itthon jellemzően november 20-tól akár november 30-ig tartó Black Friday tehát olyan lehetőség a kiugrásra és a bevételed növelésére, amit kár lenne kihagynod. Ám ha bármilyen tervezés nélkül ugrasz fejest a kampányba, könnyen elszúrhatod, és elúszhat a lehetőség. Nézzük a leggyakoribb hibákat!

 

 

   1. Egyáltalán nem veszel tudomást a Black Friday-ről

 

Ha bele sem fogsz (és úgy engeded el, hogy az akciótól való szándékos távolmaradásodra nem építesz még a Black Friday-nél is ütősebb, kreatív kampányt), egy forintot sem kereshetsz rajta. Pedig webshopok többségének a jól felépített akció és a megtervezett kampány sok új vásárlót, feliratkozót, elkötelezett ügyfelet, későbbi potenciális vevőt hozhat.

 

Elsőként mérd fel, mely termékek vagy szolgáltatások árát csökkentheted nagyobb arányban (például 30-40 százalékkal), úgy, hogy még a hirdetési költségekkel együtt is hasznod maradjon rajta. Ha kevés ilyen terméked van, és nem tudsz látványos engedményt adni, akkor plusz szolgáltatással, ajándékkal, ingyenes kiszállítással, kedvezménykuponnal stb. promotáld az akciót.

 

A legfontosabb viszont az, hogy soha ne operálj kamu árakkal, mert a látogatóid hamar kiszúrják, ha például egy máshol, Black Friday akción kívül is 7-8.000 forintért beszerezhető eszközt látványosan “leárazol” 17.000 forintról 10.000 forintra. A másik, hogy nem létező, vagy raktárkészleten nem lévő olcsón promotált termékekkel se csalogass be potenciális vásárlókat.

 

 

  2. Nem automatizálod az árazást, hanem magad kínlódsz vele termékenként

 

Elképesztő mennyiségű időt és energiát takarítasz meg ha automata rendszerrel, applikációval végezteted el a termékek árazását és a készleteid figyelését. A magyar fejlesztésű, magyar nyelven használható PriceKit a mesterséges intelligenciát alkalmazva pásztázza a piacot, automatizáltan gyűjt adatokat a versenytársak árairól és készleteiről, és felkutatja neked az olyan alternatív kategóriákat vagy termékeket is, amelyek esetleg elkerülték a figyelmedet, vagy amelyeket szinte lehetetlen lett volna megtalálni a konkurens ajánlatok útvesztőjében.

 

A PriceKit árazás támogató alkalmazás segítségével – ami egyébként könnyen összekapcsolható többféle webshop-rendszerrel (Shoprenter, Unas, Magento, Shopify) – különböző árazási stratégiákat határozhatsz meg akár termékszinten is. Például lehetsz te magad a legolcsóbb, maradhatsz egy meghatározott ársávban, vagy pontosan beállíthatod, hogy egy bizonyos versenytársnál vagy a piaci átlagárnál hány százalékkal legyél olcsóbb vagy drágább.

 

Az egyszerűen elkészíthető jelentések, grafikus kimutatások, valós idejű adatok és információk, illetve e-mail értesítések segítségével hozhatsz döntéseket.  A PriceKit árazó alkalmazás képes arra is, hogy monitorozza a versenytársak árazási viselkedését, és megmutassa neked a hibáikat is – ezt kihasználva jobb ajánlatokat adhatsz, illetve újabb vevőket szerezhetsz.

 

 

   3. Nem adsz elegendő információt a Black Friday akcióról és az abban szereplő termékekről

 

A lehető legrészletesebben beszélj az egyes termékekről, és minél több fotó szerepeljen a termékoldalon, hiszen a vevőid nem tudják kézbe fogni a terméket, de tudni akarják, hogyan néz ki, mekkora stb. Tüntesd fel a terméktulajdonságokat, legyen kint a termék szöveges leírása, szerepeljenek az oldalon terméktesztek, értékelések, és ha tudsz, ajánl hasonló vagy kapcsolódó terméket.

Adj a készletről is információt - ebben a PriceKit árazást és döntést támogató, egyszerűen használható alkalmazás lesz a segítségedre.

A részletes, alapos termékleíráson kívül legyenek megadva az oldaladon a pontos árak, a kedvezmények. Tüntesd fel, mettől meddig élnek az ajánlatok, mire vonatkoznak, összevonhatók-e a kedvezmények, van-e vásárlási alsó vagy felső limit, mi a vásárlás menete, milyen fizetési lehetőségek állnak rendelkezésre, mi a kiszállítás módja, van-e lehetőség személyes átvételre vagy csomagponton való átvételre, és ha igen, hol és mikor, probléma esetén kihez fordulhat a vevőd, milyen elérhetőségeken tudja felvenni veled a kapcsolatot stb.

 

 

    4. Nem indítod el időben a kampányt Black Friday akciódról

 

Vagy nem tervezed meg. 2-3 héttel előtte már el kell kezdened kommunikálni az akcióról, úgy, hogy előre megtervezted a lépéseket.

 

A tervben először is szerepeljenek az akcióban részt vevő termékek. Számolj: mennyiért adod majd, mennyi a beszerzési ár, mekkora hasznod lesz rajta, mekkora a kiszállítás költsége, mekkora büdzsével hirdetsz és milyen felületeken, milyen lesz terveid szerint a hirdetési kiadások megtérülése. (A hirdetési kampányból származó bruttó bevételt oszd el a hirdetések teljes összegével.)

 

Fogalmazd meg a legfőbb üzenetet, azt, hogy mit akarsz mondani a vásárlóidnak.

 

Állíts össze poszttervet a social media oldalakra/csatornákra.

 

Lehetőleg külön landing page-et készíttess a Black Friday-re, amelyen szerepel az összes akció és az összes vásárlói információ.

 

 

     5. Nem gondoskodsz a technikai és humán háttérről

 

Műszaki és technikai háttéren azt értjük, hogy biztosan kell tudnod, bírja-e a szerver a megnövekedett terhelést, az oldaladat technikailag felkészítetted-e a Black Friday-re, megfelelő-e honlapod/webshopod betöltési sebessége (ezt itt tesztelheted).

 

Ügyfélszolgálat 0-24-ig működik-e ebben az időszakban, lesz-e, aki a közösségi oldalakon, e-mailben, telefonon is rendelkezésre áll, ha kérdeznek a vásárlók. Ha chatbot működik az oldaladon, oda is dedikálj válaszadásra egy személyt, vagy állíts be automatikus üzenetet.

 

Ha további információkat keresel az árazásról, olvasd el Így teheted pofonegyszerűvé a termékeid árazását és a konkurencia figyelését! című cikkünket.

 

 

 

Szeretnéd megismerni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most két hétig ingyenesen!

Kipróbálom