Tartós terméket értékesítesz? Így érd el, hogy a vevőd a lehető leggyakrabban vásároljon nálad!

A tartós fogyasztási cikkeket akár évekig használják tulajdonosai, nem tartoznak a gyorsan forgó áruk közé, ebből fakadóan az eladási volumen fenntartása is szép kihívást tartogat a kereskedők számára. Mire figyelj, ha ilyen terméket szeretnél értékesíteni?

A tartós fogyasztási cikket értékesítő webshopok egyik legnagyobb problémája – ellentétben értelemszerűen az FMCG (Fast-Moving Consumer Goods, vagyis gyorsan forgó fogyasztási cikkek) szektorral – tulajdonképpen maga a termék.

Ha egyszer megveszi a vásárló az adott tartós árut, nem indokolt, hogy viszonylag gyorsan újat szerezzen be belőle, hiszen a terméket hosszú eltarthatóság jellemzi. (Ebbe a kategóriába  tartoznak például a bútorok, az elektronikai cikkek, a szerszámok vagy az ékszerek.)

Éppen ezért mielőtt belevágnál a tartós termékek értékesítésébe, kiemelten fontos alaposan átgondolni és jól felépíteni a termékstratégiát, valamint a termékre hangolt marketingstratégiát.

Termékstratégia: fókuszban az az árucikk életútja

Amikor már megvan az ötlet, hogy pontosan milyen terméket szeretnél értékesíteni, akkor vedd végig azt is, hogy milyen életútja lesz az adott árucikknek, vagyis milyen extrákra lehet számítani a későbbiekben. Mit értünk ez alatt? Ide tartozik például, hogy milyen fejlesztési pontjai vannak a terméknek, ezeket hogyan ütemezheted, mikor lehet bemutatni egy-egy új kollekciót, a vevők számára vonzóbb, kívánatosabb verziót.

A másik lényeges stratégiai pont, hogy a tartós termék mellé gyorsan kopó kiegészítőket is érdemes árulni a webshopodban. Így tudod növelni a kosárértéket – hosszabb távon pedig az eladási volument is.

Akár a tartós termékről, akár a hozzá kapcsolódó kiegészítők átgondolt árazásáról legyen is szó, a PriceKit rendszere segít neked adatközpontú, azonnali és pontos árazási döntést hozni.

Marketingstratégia: keresd az új vevőket, bírd maradásra a régieket!

A marketingstratégiát tekintve a tartós termékek esetében igen nagy hangsúlyt kap az új vásárlók megtalálása, megszerzése, hiszen hosszú távon velük lehet fenntartani az említett eladási volument. A PriceKit ebben is támogat téged!

  • Segít a jól átgondolt és kiszámolt árakciók létrehozásában egy-egy termékre, termékvariációra vagy adott márkára.
  • Hatékony eszköz a bundle típusú árkedvezmény, vagyis a csomagajánlat megvalósításában, amikor a konkurenciával való összehasonlítás nagyon nehéz vagy nem lehetséges (a bundle típusú kedvezmény egyes fajtáiról ebben a cikkünkben olvashatsz részletesebben).
  • Automatizált segítséget nyújt a portfólió szintű árrés kezelésében, aminek köszönhetően az árakciók miatti profitkiesés visszapótolható.

Itt is érvényes az, hogy a rendszeresen – ebben az esetben nyilvánvalóan ritkábban – visszatérő vásárlókat ajánlott tartósan magadhoz kötni, és létrehozni számukra egy törzsvásárlói rendszert, hűségpontrendszert. Főleg úgy, hogy ők a termék élettartamához képest elég gyorsan kiesnek a remarketing listákból (a Facebook esetében 180 napról beszélünk). Ehhez nagyszerű eszköz a hírlevél, amiben egyedi tartalmakat (pl. blogcikkek), friss híreket, érdekességeket, a nekik szánt egyedi akciókat/ajánlatokat oszthatsz meg a törzsvásárlóiddal. Például: a törzsvásárlóid számára kedvezményt adhatsz az új, friss modellekre, valamint a prémium vásárlók számára “embargós” árajánlatokat is biztosíthatsz, ezáltal ők hamarabb és jobb áron juthatnak hozzá az árucikkhez, mint a többiek.

És egy hasznos tipp a végére: A kiinduló piac előbb, vagy utóbb biztosan telítetté fog válni, ezért érdemes már a korai szakaszban szondázni más országok piacait is. Így magabiztosabban tudsz majd a termékkel piacra lépni és a fent felsorolt főbb fókuszpontok alapján megkezdeni az értékesítést.
 

A PriceKit segít a teljes piacot megérteni és pontos árstratégiai döntéseket hozni gyors integrációval. Próbáld ki 14 napig ingyen!