A 2022-es év 7 legfontosabb kereskedelmi trendje a Shopify szerint

Az elmúlt két évben elképesztő változáson ment át a kereskedelem, és a folyamatnak még nincsen vége. Mutatjuk, milyen trendekhez érdemes igazodnod.

A Shopify nemrég közzétette éves jenetését, amelyben vállakozókat (kereskedőket) és vásárlókat is megkérdeztek. A vállalt arra volt kíváncsi, mi lényeges számukra a kereskedelem új korszakában. Ezen információk alapján 7 olyan kulcsfontosságú trendet azonosítottak, amelyekre a kisvállalkozóknak oda kell figyelniük 2022-ben.

 

Az ügyfélélmény mindenek előtt

Vállalkozóként tisztában kell lenned azzal, hogy a vásárlói hűség elsősorban a vásárlói élményből táplálkozik. A vevőidből akkor lesznek visszatérő vásárlók, ha a pozitív tapasztalatokat szereztek a webshopodban. A a Shopify megbízásából a Forrester Consulting által készített tanulmányból az derült ki, hogy a vállalkozások 27%-a mondta azt, hogy 2022-ben az ügyfélélmény javítása szerepel az első vagy a második helyen a prioritások közt.

Amivel - a kutatás szerint - javítható a vásárlói élmény, az a termékről készített pontos fotó, a részletes, és látogatók számára könnyen megtalálható, jól megírt termékinformáció, több országban is jelen lévő szolgáltatás esetén pedig az, hogy az adott ország nyelvén is elérhetők legyenek az információk, és helyi fizetőeszközt is lehessen használni. Ezen kívül  a megkérdezett fogyasztók 70 százaléka számára a többi vevő által adott értékelések fontosak.

 

Összpontosíts az online bevételre

A kisvállalkozói trendek a Shopify szerint azt mutatják, hogy az online értékesítés továbbra is a növekedés kulcsa, még azok számára is, akik hagyományos módon, fizikai bolttal üzemelnek. Kutatásukban a vállalkozások 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a kereskedelmi csapatának az online bevételre kell összpontosítania a 2022-escélok elérésében. A vállalkozások nagyobb része gondolja úgy, hogy érdemes webáruházba fektetni, illetve online piactéren (kezdetnek például az Amazonon) jelen lenni. A megkérdezettek 49 százaléka tervezi, hogy közösségi értékesítési csatornát is bevon.

 

Egyediség

Az online piactereken való terjeszkedés egyik nehézsége a megnövekedett versenyből adódik. A vállalkozások 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy arra számít, megnövekedett konkurencia akadályt jelent a kereskedelmi céljaik elérésében - éppen emiatt nem árt, ha olyan, Shopify webáruházban is alkalmazható applikációt használsz a versenytársak monitorozására, mint amilyen a PriceKit.

Ugyanakkor a - mint arról korábban mi  is írtunk -, a vevői elégedettségmérés során értékes információkat kapunk, amelyeket az üzlet működtetéséhez, a marketingtevékenységhez és az értékesítéshez felhasználhatunk. A vásárlók számára például nagyon fontos a minőségi és az elégedettségi garancia, ezt érdemes feltüntetni a termékleírásokban is. Ugyancsak fontosak a webshoppal kapcsolatos korábbi tapasztalatok, a minél több csatornán elérhető ügyfélszolgálat, illetve kapcsolatfelvételi lehetőség - ehhez például Shopify webshopot üzemeltető kereskedők számára is rendelkezésre áll a ConvKit, amelynek segítségével különféle popup üzenetek küldhetők a webshop látogatói számára.

 

Az ellátási lánc problémáinak megoldása

A pandémia során világszerte megmutatkozott, milyen hatással lehetnek még a kisvállalkozásokra is, ha akadoznak vagy megszakadnak az ellátási láncok (gondoljunk csak az Evergreen által okozott szállítási nehézségekre, vagy arra, hogy mi mindent tűnt el átmenetileg a polcokról és a webáruházak kínálatából 2020 tavaszán). A legnagyobb gondot a továbbra is szállítási késedelem, a szállítási költség és a gyártásnál jelentkező késedelem jelenti.

A Shopify szerint ezeknek a problémáknak a csökkentése érdekében megoldás lehet, ha a vállalkozók  befektetnek a gyártási kapacitásba, az ellátási lánc partnereivel való együttműködés javításába, illetve az ellátási lánc sebességének növelésébe.

 

A szállítás gyorsabbá és átláthatóbbá tétele a váásrlói bizalmat építi

Az internetes vásárlás során egyre megszokottabb, sőt egyre gyakrabban jelentkező elvárás, hogy a szállítás legyen gyors és ingyenes, illetve a vevő információt kapjon a házhoz szállítás várható napjáról. A vállalkozások három olyan területet azonosítottak, amelybe szívesen fektetnének 2022-ban: a szállítási költségek csökkentése ingyenes és átalánydíjas szállítással, a szállítási és visszaküldési policy rugalmasságának javítása, valamint a szállítási stratégiák megváltoztatása a globális szállítási késések hatásának csökkentése érdekében.

 

Tedd könnyebbé a nemzetközi szállítást a vevőid számára

Az online kereskedelemmel az egész világon lehetővé vált a vásárlás. Ez annyira jelentős, hogy például a 2021-es Black Friday Cyber Monday alkalmával összes vásárlás 15 százaléka határokon átnyúló volt. Ez a tendencia a vásárlóknak ugyan jó, ám a kereskedők számára sok fejtörést okozhat, többek közt a vámügyintézés és a megnövekedő szállítási költségek miatt. A Shopify ehhez olyan eszközt kínál, amelyek segítségével optimalizálható az üzlet a nemzetközi vásárlók számára, például árkorrekciókat hajt végre a különböző globális piacokon. Érdemes ellenőrizned, mennyire tudod kiaknázni ezt a lehetőséget.

 

Fenntarthatóság

A fiatalok, elsősorban a Z generáció tagjai számára fontos kérdés. Magyarországon is növekszik azok száma, akik tudatosan vásárolnak, figyelnek a környezetvédelmi szempontokra is.

Ami a vállalkozások számára lényeges lehet, az többek közt a szénlábnyom csökkentése a szállítás során, az újrahasznosított vagy újrahasznosítható termékek forgalmazása, a csomagolásmentes működés (vagy legalábbis a csomagolóanyagok használatának minimálisra való csökkentése), kozmetikumok és tisztítószerek esetén az állatkísérletektől való mentesség.

A fenntartható üzleti gyakorlat kialakítása lépcsőzetes folyamat, amelybe érdemes belevágni, és amit érdemes kommunikálni a webshopban, a hírlevelekben és a közösségi felületeken is.

 

 

Szeretnéd megismerni a PriceKit szolgáltatásait? Próbáld ki most ingyenesen 2 hétig! 

Kipróbálom