Foglalkozz velük, mert aranyat érnek: hogyan tégy a törzsvásárlóid kedvére?
Habár e-kereskedőként természetesen törekedned kell arra, hogy új vevőket szerezz, a rendszeresen visszatérő törzsvásárlók komoly értéket és biztos alapot jelentenek vállalkozásod számára. Hogyan tartsd meg őket? Hoztunk néhány bevált tippet.
Nincs olyan e-kereskedő, akinek ne lenne érdeke a hűséges vásárlók magas szintű kiszolgálása – hiszen ők generálják a cég stabil bevételét. Ha elégedettek, mert alkalomról alkalomra ugyanolyan megbízható szolgáltatásban részesülnek és a megszokott jó minőségű terméket kapják kézhez, akkor kitartanak melletted.
Az alábbiakban összegyűjtöttük a törzsvásárlók megőrzésének alapvető kritériumait.
Gördülékeny ügyfélszolgálat
Komoly szerepet játszik abban, hogy a törzsvásárlók elégedettek legyenek a cégeddel, és továbbra is tőled vásároljanak. Munkatársaiddal tartsátok szem előtt a legfontosabb tényezőket: törekedjetek a lehető leggyorsabb, legalaposabb, naprakész válaszadásra és segítségnyújtásra!
Akciók, kedvezmények, ajándékok
Rendszeres időközönként ajánlott bevetni csak törzsvásárlóknak szóló akciókat, kedvezményeket, amelyet a visszatérő vevőid gesztusként értékelhetnek. Néhány példa a teljesség igénye nélkül:
- százalékos árakció (például a törzsvásárlói kártyával rendelkezőknek)
- kedvezményes csomagajánlatok
- mennyiségtől függő akció (bundle típusú kedvezmény)
- kuponok
- apró ajándék vagy plusz szolgáltatás a vásárlás mellé
- nyereményjátékok
- esetenkénti ingyenes kiszállítás
- az új termékek esetében előrendelés lehetősége
Fordíts figyelmet a fejlesztésre!
Érdemes időt szánni nemcsak a termékeid, de a webshopod fejlesztésére is, mert számos pozitív hozadéka van! Növelheti a vásárlói élményt, törzsvásárlók elégedettségét, hozzájárulhat a termékek értékesítésének növeléséhez, ezáltal a cég profitjának emelkedéséhez, végül, de nem utolsósorban jó hírét viszi a vállalkozásodnak.
Kérj visszajelzést!
Biztosíts lehetőségetet a vásárlóidnak arra, hogy gyorsan és egyszerűen elmodhassák véleményüket a termékeidről, a szolgáltatásaidról. Erre több módszer is létezik, például:
ügyfélszolgálatnál való visszajelzés; felugró ablakok (intellingens popupok); hírlevél; termékoldali termékértékelés stb.
Közösségben az erő – hűségprogram, klubtagság
A törzsvásárlóidból igazi közösséget kovácsolhatsz – akár a közösségi médiában is létrehozhatsz számukra egy csoportot –, hogy aztán a tagok számára különféle programokat hozhass létre, valamint a velük való kommunikációt is gördülékenyebbé tedd.
Először is döntsd a típusáról, vagyis arról, hogy milyen jellegű törzsvásárlói programot szeretnél létrehozni (pl. pontgyűjtő, kupongyűjtő, bónuszok, törzsvásárlói kártya stb.).
Majd tervezd meg a program részleteit: miután kiválasztottad a típusát, határozd a részleteket: mi jár a törzsvásárlóknak, hogyan gyűjthetik a pontokat/kuponokat, milyen szabályok jellemzik a programot, milyen felületeket biztosítasz számukra, milyen vásárlói csoportokba szeretnéd őket rendezni.
Végül hirdesd meg a programot: miután letisztáztad a részleteket, promotáld is ezt a nagyszerű lehetőséget, hogy a törzsvásárlók tudjanak róla és csatlakozhassanak hozzá. A kampányhoz nagyszerű felületet nyújtanak a hírlevelek (email marketing), a social media posztok, az ügyesen targetált felugró ablakok, a hirdetések.
Ne engedd el őket!
A törzsvásárlói programot nem elég kiépíteni, figyelemmel is kell követni! Rendszeres időközönként vizsgáld felül, szükség esetén találj ki újdonságokat – megtartva a nagy népszerűségnek örvendő programelemeket –, módosíts azon, ami a mérések és visszajelzések alapján nehézkesen működik.
Tartsd mindig szem előtt, hogy hűséges törzsvásárlóid kincset érnek számodra – fogd meg a kezüket, és ne is engedd el!
Az okos árazás, a megfelelő árstratégia a törzsvásárlóid megtartásában is segíthet téged. Próbáld ki a PriceKit árazástámogató funkcióit 14 napig ingyen!