Foglalkozz velük, mert aranyat érnek: hogyan tégy a törzsvásárlóid kedvére?

Habár e-kereskedőként természetesen törekedned kell arra, hogy új vevőket szerezz, a rendszeresen visszatérő törzsvásárlók komoly értéket és biztos alapot jelentenek vállalkozásod számára. Hogyan tartsd meg őket? Hoztunk néhány bevált tippet.

Nincs olyan e-kereskedő, akinek ne lenne érdeke a hűséges vásárlók magas szintű kiszolgálása – hiszen ők generálják a cég stabil bevételét. Ha elégedettek, mert alkalomról alkalomra ugyanolyan megbízható szolgáltatásban részesülnek és a megszokott jó minőségű terméket kapják kézhez, akkor kitartanak melletted.

Az alábbiakban összegyűjtöttük a törzsvásárlók megőrzésének alapvető kritériumait.

Gördülékeny ügyfélszolgálat

Komoly szerepet játszik abban, hogy a törzsvásárlók elégedettek legyenek a cégeddel, és továbbra is tőled vásároljanak. Munkatársaiddal tartsátok szem előtt a legfontosabb tényezőket: törekedjetek a lehető leggyorsabb, legalaposabb, naprakész válaszadásra és segítségnyújtásra!

Akciók, kedvezmények, ajándékok

Rendszeres időközönként ajánlott bevetni csak törzsvásárlóknak szóló akciókat, kedvezményeket, amelyet a visszatérő vevőid gesztusként értékelhetnek. Néhány példa a teljesség igénye nélkül:

  • százalékos árakció (például a törzsvásárlói kártyával rendelkezőknek)
  • kedvezményes csomagajánlatok
  • mennyiségtől függő akció (bundle típusú kedvezmény)
  • kuponok
  • apró ajándék vagy plusz szolgáltatás a vásárlás mellé
  • nyereményjátékok
  • esetenkénti ingyenes kiszállítás
  • az új termékek esetében előrendelés lehetősége

Fordíts figyelmet a fejlesztésre!

Érdemes időt szánni nemcsak a termékeid, de a webshopod fejlesztésére is, mert számos pozitív hozadéka van! Növelheti a vásárlói élményt, törzsvásárlók elégedettségét, hozzájárulhat a termékek értékesítésének növeléséhez, ezáltal a cég profitjának emelkedéséhez, végül, de nem utolsósorban jó hírét viszi a vállalkozásodnak.

Kérj visszajelzést!

Biztosíts lehetőségetet a vásárlóidnak arra, hogy gyorsan és egyszerűen elmodhassák véleményüket a termékeidről, a szolgáltatásaidról. Erre több módszer is létezik, például:

ügyfélszolgálatnál való visszajelzés; felugró ablakok (intellingens popupok); hírlevél; termékoldali termékértékelés stb.

Közösségben az erő – hűségprogram, klubtagság

A törzsvásárlóidból igazi közösséget kovácsolhatsz – akár a közösségi médiában is létrehozhatsz számukra egy csoportot –, hogy aztán a tagok számára különféle programokat hozhass létre, valamint a velük való kommunikációt is gördülékenyebbé tedd.

Először is döntsd a típusáról, vagyis arról, hogy milyen jellegű törzsvásárlói programot szeretnél létrehozni (pl. pontgyűjtő, kupongyűjtő, bónuszok, törzsvásárlói kártya stb.).

Majd tervezd meg a program részleteit: miután kiválasztottad a típusát, határozd a részleteket: mi jár a törzsvásárlóknak, hogyan gyűjthetik a pontokat/kuponokat, milyen szabályok jellemzik a programot, milyen felületeket biztosítasz számukra, milyen vásárlói csoportokba szeretnéd őket rendezni.

Végül hirdesd meg a programot: miután letisztáztad a részleteket, promotáld is ezt a nagyszerű lehetőséget, hogy a törzsvásárlók tudjanak róla és csatlakozhassanak hozzá. A kampányhoz nagyszerű felületet nyújtanak a hírlevelek (email marketing), a social media posztok, az ügyesen targetált felugró ablakok, a hirdetések.

Ne engedd el őket!

A törzsvásárlói programot nem elég kiépíteni, figyelemmel is kell követni! Rendszeres időközönként vizsgáld felül, szükség esetén találj ki újdonságokat – megtartva a nagy népszerűségnek örvendő programelemeket –, módosíts azon, ami a mérések és visszajelzések alapján nehézkesen működik.

Tartsd mindig szem előtt, hogy hűséges törzsvásárlóid kincset érnek számodra – fogd meg a kezüket, és ne is engedd el!

 

 

Az okos árazás, a megfelelő árstratégia a törzsvásárlóid megtartásában is segíthet téged. Próbáld ki a PriceKit árazástámogató funkcióit 14 napig ingyen!

 

 

INGYEN KIPRÓBÁLOM