PriceKit 2023: dinamikus növekedés a nehéz időkben is!
Az értéklánc összes szereplőjén végigsöprő inflációs hatás, azaz a csökkenő vásárlói kereslet, a dráguló hirdetések, valamint az újabb kínai „csodaszereplő”, a Temu berobbanása finoman szólva is komoly próbatétel elé állította az egész szakmát; a kereskedőket és a kapcsolódó szolgáltatásokat egyaránt. Cikkünkben a PriceKit üzletfejlesztési vezetője, Donáth Fruzsina összegzi az elmúlt esztendőt.
Kihívások és nehezítő körülmények
A hazai e-kereskedelmi piac 2023-ból biztosan sokat fog tanulni… Ráadásul mi, magyarok, hajlamosak vagyunk arra, hogy sok időt töltsünk vélt vagy valós problémákkal. Az egyik kedvencem, amit legalább 10 éve hallok: „Mi lesz, ha majd jön az Amazon?!” A „2023 mumusa” díjat pedig egyértelműen a Temu vitte el. Aki viszont tényleg itt van. Mindezekről persze lehet konferenciákon át lamentálni, de valószínű sokkal többet ér, ha a fókuszt a számunkra leghatékonyabb megoldások keresésére helyezzük. Az biztos, hogy a kereskedők egyik legnagyobb kihívása a korábbiakhoz képest is felerősödött fogyasztói árérzékenység, valamint az ebből fakadó ádáz verseny kezelése volt. Jelentem: a PriceKit hatékony segítséget nyújtott minden partnerének ebben a fajsúlyos kérdésben!
Win-win helyzet
Az embert próbáló időszak ellenére a PriceKit 2023-ban minden eddigi rekordját megdöntötte, közel két és félszeres árbevételt realizált. Mindezt úgy, hogy az ügyfeleink jelentős része a saját kategórájának piaci átlagához képest jelentősen eredményesebbnek bizonyult.
Nem arról van szó, hogy valamiféle „csodaszert” árulunk. Egész egyszerűen már harmadik éve, nap mint nap azon dolgozunk, hogy:
webshop partnereink a lehető legprecízebb és naprakészebb adatokat biztosítsunk a piaci árakról és készletelérhetőségekről;
tanuló algoritmus segítségével tűpontos árlistákat kapjanak, amik akár teljes termékkínálat szintjén is alkalmazhatók;
igény szerint a teljes árazási folyamatot automazáljuk, így pénzben kifejezhető, hogy mennyi munkaórát spórolunk meg;
folyamatosan újabb feature-öket fejlesztünk, hogy ügyfeleink olyan ideális rendszert használhassanak, amivel valóban tudnak alkalmazkodni a turbulens piaci viszonyokhoz is.
Kiemelt eredményeink 2023-ból
A fentiekből kiderül, hogy az elmúlt esztendő is igen tevékenyen telt számunkra. Minden esetben az volt a célunk, hogy támogassuk ügyfeleinket a lehető legnagyobb üzleti siker elérésében.
– Sikeresen és zökkenőmentesen skáláztuk az általunk kezelt termékportfóliót, és jelentős számban állítottunk be teljesen automatikus árazást.
– Gyakorlatilag minden termékkategóriában és több országban is szolgáltatunk; sőt, elindultunk a csehországi Shopteten prémium applikáció kategóriában.
– Piacra dobtuk a 1Price termékünket, amelynek keretében villám árkutatást nyújtunk, valamint a célzott versenytárselemzés prémium szolgáltatásunkat is.
– Az Eazy Digitallal együttműködésben elindítottuk e-commerce tematikájú podcastsorozatunkat.
Mindennél büszkébbek vagyunk arra, hogy kimagasló NPS-t (Net Promoter Score) kaptunk a vásárlói visszajelzések alapján, illetve arra is, hogy partnereink több éve velünk tartanak, sokan közülük már a kezdetektől.
A legtontosabb terveink 2024-re
Az idei évre több technológiai és enterprise fejlesztési tervvel is készülünk. A PriceKit alapterméken bővítjük a választható árstratégiákat; mesterséges intelligencia alkalmazásával hiperpontos és még gyorsabb termékpárosítást kínálunk; valamint a készletváltozáshoz kapcsolódó megoldásokat nyújtunk.
A PriceKit mindemellett jelentős beruházást tervez multi értékesítési csatornákon is alkalmazható, teljes körű közép- és nagyvállalati árazó rendszert építésére.